Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik meghajtásnak lehet...

Melyik meghajtásnak lehet jobb a hatásfoka? Hagyományos hajtáslánc, vagy villamos-kerékagymotor?

Figyelt kérdés
A hagyományos belsőégésű motor a hajtáslánc teljes arzenáljával (lendkerék, kuplung, kardán, difi stb) avagy a belsőégésű motorral meghajtanánk egy generátort és a mozgást kerékagymotorok (villanymotor) biztosítanák? Pl: Lohner-Porsche, vagy az összes dízelmozdony a vasúti közlekedésben.
2011. ápr. 7. 14:49
 1/3 anonim ***** válasza:
Amit másodjára írtál azé a jövő.
2011. ápr. 7. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Tényleg léteznek ilyen dízelmozdonyok?
2011. nov. 21. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 K...László válasza:
A kerékagymotorok elég rossz hatásfokúak a viszonylag alacsony fordulatszám miatt. Még ha több 100 póluspárral rendelkeznek is. Viszont nagyon menőek. 4db, fix áttétellel a kerékhez kapcsolt, elektronikusan kommutált Dc motor kicsit nyerőbb lenne. Az aggregátort meg lehetne egy fordulatszámon tartani, ahol mindig a legtöbb teljesítményt adja le, és egy kisebb akkupakkot is lehetne tölteni vele. Indokolt esetben lecsökkentené a fordulatszámát, amikor már nem lehet hová eltenni az energiát, esetleg leállítaná, majd újraindítaná a motort időnként, és közben az akkuról menne a kocsi. Így már atom jó lenne a hatásfok. Az akkuról a motorokat kapcsolóüzemű szabályozó elektronikával vezérelné a gázpedálról egy jeladó, 90% feletti hatásfokkal. A motoroknak képesnek kell lenniük folyamatosan nagy nyomatékot leadni akár álló tengelyre is, de vannak ilyen motorok. Se kuplung, se sebváltó nem lenne a kocsiban. Bekapcsolható visszagurulás gátló, vezetési stílus átkapcsoló, meg visszatápláló fékezés. Sima analóg elektronikával megoldható szinte minden ilyen cucc, de mivel ez nem menő, csak a HD képes vakító fedélzeti kompjuterrel felszerelt elektromos autókat lehet eladni. Most ha akarok, akkor veszek külön egy tabletet, és felragasztom, de nehogy már a fékpedál és a kerekek között csak szoftveres kapcsolat legyen! Ezeknek a kocsiknak az ára és gyártási költségük bőven elviszi a hatásfokot. A gyártással járó környezeti terhelés bőven több, mint amennyi üzemanyagot megtakarít. Lecsupaszított melósváltozat, potikkal meg kapcsolókkal a műszerfalon pedig nem kapható.
2016. dec. 30. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!