Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet pár kérdésem a kétütemű...

Lehet pár kérdésem a kétütemű Wartburgokról?

Figyelt kérdés

Miért kétütemű motorral készültek?

Miért kormányváltóval gyártották?

A négyüteműben miért nem négyütemű Wartburg motor dolgozott?

Az elöl hűtős változat jobb volt mint az előtte lévő? Ha igen miért, ha nem miért?

Miért nem volt rajta elöl irányjelző? Nem volt zavaró a közlekedésben ez?

Miért csak 992ccm-s motort építettek az autóba?


2011. ápr. 15. 17:48
 1/6 anonim ***** válasza:

1,Kesebb hibalehetőség de megbízhatatlanabb olcsóbb volt előállítani

2,Azt nem tudom de könnyebb szerintem vele váltani

3,Nem hanem 1.3-as vw motor volt benne

4,Na ez jó kérdés

5,De volt rajta csak oldalt szerintem lehetett látni de a ladákba is oldalt van legalább is a 2105-ön az van oldalt

6,Az csak a kétütemű mert egy kis teljesítméynű autót akartak olcsóbb volt előállítani a négyüteműbe már 1300ccm motor van

2011. ápr. 15. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
jah bocs a 3.ba elírtam mert modernek akarta lenni ezzel a motorral de nem jött össze...
2011. ápr. 15. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

sztem a négyütemü nem sikerült jó,én anno hajtottam,de ha lépésben haladtam forralta a vizet:D

Lehet hogy az azért volt kormányváltós mert az olyan amerikai :DD

2011. ápr. 15. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Azért 992 köbcenti mert a kétütemű 1.5 ször olyan erős mint a 4 ütemű tehát 1.5*992=1488 nek megfelelő 4 ütemű
2011. ápr. 15. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Hogy miért kétütemű motorral készültek? Azért, mert alapjukként szolgáló háromhengeres DKW-motor kétütemű volt, azt reszelgették a '60-as évek közepéig, a 312-es típusig, aztán pedig egyrészt az elavult kétütemű autót is vitték mint a cukrot a vasfüggöny mögött, másrészt pénzük se nagyon volt új típust fejleszteni. A kormányváltó is DKW-örökség, már a 311-eseken is ez volt és mivel így is megfelelő volt a kereslet, nem nyúltak hozzá. A négyüteműbe azért került VW-motor, mert olyan irdatlan költsége lett volna egy saját négyütemű motor kifejlesztésének, hogy annyi pénze a '80-as évek végén már rég nem volt a gyárnak. Egyszerűbb volt egy VW-hajtásláncot rádobni az alváz elejére. Az elölhűtős változat valamivel jobb volt: több menetszél érte a hűtőt, mint a hátulhűtősnél (ami szintén DKW-örökség volt, még a termoszifonos hűtés idejéből és évtizedekig nem nyúltak hozzá) és az elektromos ventillátor jóvoltából jobb lett a hőháztartás. Azért nem volt elöl irányjelző, mert az NDK-s mérnökök úgy gondolták, hogy alkotnak valami forradalmi és egyesítik az oldalsó irányjelzővel. Egyébként nem votl zavaró a közlekedésben, mert a sárvédőből szépen kidudorodó index elölről is jól játszott. A 992 köbcentiméteres motort pedig az indokolta, hogy a DKW-tól egy 900-as, termoszifonos háromhengerest "örököltek", amit 1000 köbcentiméterig lehetett biztonságosan felfúrni. Rövid élettartamú sportmotorok esetén magasabb hengerűrtartalmat is megengedtek, de mikor az '50-es évek végén elkezdték továbbfejleszteni 311-eseket, elég volt egy 1000-es motor is és az hiba nélkül kijött a régi 900-asból. Utána meg jön a lassan unásig ismételt történet: a vevők így is vitték, mert nem volt más, pénz meg nem volt fejleszteni... Így aztán lett egy kicsit füstölő, pörgős, egész jó teljesítményű, de kissé nyomatékszegény motorjuk.

(mondjuk nem volt olyan vészesen rossz autó a Wartburg, de azért az eladási számokon meglátszott, hogy autóhiány volt akkoriban, ha lettek volna komoly vetélytársai, nem lett volna ilyen népszerű)

2011. ápr. 16. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! ;)
2011. ápr. 16. 07:14

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!