Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha 190 a vége és 190nel...

Ha 190 a vége és 190nel mentem lehetett baja?

Figyelt kérdés

Hat éves kocsi 1.6 benzin.190et írnak végsebességnek és én mentem is vele annyival igaz nem szerette annyira,nem vitte könnyen.Lehetett valami baja ettől?Nem huzamosan csak pár km-t mentem így.

Amúgy 260ig van órázva de így nem tudom hogy minek?!


2011. júl. 12. 20:12
 1/6 anonim ***** válasza:
Hát biztos nem teccett neki, de nem hinném hogy ettől még valami baja lenne, mivel nem huzamosabb ideig mentél vele úgy.
2011. júl. 12. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nem lesz baja. Hiába pörög, hőtés van. 260-nal nem, de lehet, hogy vmivel többet még tudott volna.
2011. júl. 12. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
*hűtés
2011. júl. 12. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 T5- ***** válasza:
100%

Minek? Mert egy erősebb motorral szerelt modellbe nem fognak külön műszeregységet gyártani, ugyanúgy mint a gyengébbe sem, ami még 190-et sem visz, hanem legyártanak egy félét, és az összesbe azt rakják, mivel így költséghatékonyabb.


Arra a kérdésre, hogy okozhat-e ez problémát, a válaszom nem. Gondolom már az üzemi hőt elérte. Egy jól karbantartott motornak minden gond nélkül bírnia kell a végsebességhez közeli tempót, főleg, ha csak felingatod addig és aztán el is veszed, nem nyélgázon mégy vele huzamos ideig, bár azt is tűrnie kell. Ezek a mai motorok ilyen téren biztosítva vannak.

(Többet ártasz mondjuk azzal, ha télen 130-ra úgy gyorsulsz, hogy egy-két-há tiltásig hidegen.)

Az üzemanyag az ilyenkor borul bele, de azon kívül más gondod ebből később nem adódhat.

Sőt, lehet, hogy valaki majd lehurrog ezért, de én azt mondom neked, hogy néha igenis ki kell nyomni az autó szemét, mert jót tesz az, ha rendesen meg van forgatva. Főleg melegen, mikor jó kis 90-100 fokos a víz, akkor zabályzás közelig odaverni neki jól meghuzatni pár kilóméteren, hagy takarítsa ki azt a kormos, kátrányos lerakódott mocskot ami a városi tötymörgés során lerakódik. A dugó tetejéről leízzik a korom stb. Szóval nem feltétlenül azzal vigyázol az autódra, (főleg ha benzines), hogy 2000-nél mindig elváltod.

2011. júl. 12. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
75%
Ha jól meghajtod akkor elhalkul a motor!
2011. júl. 13. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

20.41-esnek igaza van, sokan nem tudják, de bizony néha érdemes jól meghajtani az autókat, meghálálják, mert egy csomó szutykot ki lehet égetni ilyenkor.


Amúgy pl. a drága prémiumautók motorját sokszor úgy tesztelik még a gyárban, hogy több órán keresztül járatják maximális, vagy ahhoz nagyon közeli fordulaton. Egy rendesen összerakott, nem selejtes blokknak ezt bírnia kell órákon át, rendszeresen. Főleg egy hat éves autó, az még épp csak hogy be van járatva :)


Igazából nagyon kisköbcentis (1.2 és attól lefele) motoroknál nem annyira jó dolog ez, sokszor "nincs anyag" bennük, és nem bírják olyan jól a gyűrődést, de egyszer-egyszer még azokat is nyugodtan meg lehet hajtani.

2011. júl. 14. 03:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!