Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt szerintetek meg lehet...

Azt szerintetek meg lehet csinálni hogy egy yamaha tzr 50-ből kiveszem a gyári 50-es blokkot és helyére 125-ös motorblokkot teszek? De én arra gondoltam hogy csináltatnék bele egy 125-ös soros 4 hengeres blokkot olyat lehet csináltatni valahogy?

Figyelt kérdés
2011. júl. 14. 17:57
 1/7 anonim ***** válasza:
24%
50 es papirokkal? mert ha igen akkor szerintem megállítanak és 99% hogy megbüntetnek
2011. júl. 14. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Hol láttál te sornégyes 125ös blokkot? Ha Paris Hilton rokona vagy, és ad rá pénzt, akkor leht. Egyébként nincs értelme. Ez úgymond egy prototípus lenne, amit nem teszteltek, sok probléma lenne vele. A fejlesztésekre, meg a tesztelésekre és a pót motorokra ki adná a pénzt? mert ugyebár az nem olyan egyszerű, hogy csak úgy a garázsban összedobok egy sor4es 125öst. Biztos érdekel lenne, de nem tartom valószinűnek...
2011. júl. 14. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Az üzemanyag ellátást is meg kellene valahogy oldani (ha injektorral, akkor azért problémás, ha karbival/karbikkal akkor meg azért). Ha 2T akkor azért lenne nagy kihívás, ha 4T, akkor meg azért (szelepek, stb). Egy váltóval is össze kéne építeni... bla bla bla. Olcsóbban kijönnél, ha megvennéd a Honda sor4es 250es versenymotorját, pontosan nem tudom mennyi, de 5000 000körül lehet. Ráírhatod, hogy NSR 125/250, +2 lámpa, egy NSR 125/250 papírjai és kész a sor4es kis lökettérfogatú motor.
2011. júl. 14. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Azt meg lehet oldani, hogy kiveszed a TZR 50-ből a motorblokkot. Valószínűleg egy 125-ös egységet is be lehet faragni a helyére.

Innentől viszont kicsit bajos a dolog. A TZR 50 motorja egyhengeres, tehát keskeny. Az idom szélessége is ehhez igazodik, a váltó is ilyen, a lánckereket is így pozicionálták. Egy sornégyes motor meg széles. Ha csak 125-ös is, akkor is kb. kétszer olyan széles lesz, mint a kis, 50-es masina. Azt hogyan fogod beerőszakolni a keskeny idomba és hogyan pozicionálod, hogy a váltót hajtsa, de a lánckerék ne kerüljön nagyon messzire a másiktól?

No de ez csak az egyik gond: honnan lesz soros, négyhengeres, 125-ös motorod? Ilyet ugyanis már elég régóta nem gyártanak. Nem véletlenül: a hengerenkénti 32,5 köbcentiméteres lökettérfogat igen nagy problémák elé állítja a konstruktőröket. Rettenetesen apró alkatrészeket kell gyártani és összeszerelni. Illetve egy ilyen kicsi motor esetén a soros négyhengeres elrendezés nem nyerő, mert a miniatűr hengerek jóvoltából semmiféle nyomatékod nem lesz, csak pörög a motor, mint az állat. Feltéve, hogy eléggé precíz a forgó alkatrészek megmunkálása.

Egyébként is, ki tervezi meg neked ezt a motort? Ki fogja kitalálni, milyen munkarendű legyen, mekkora legyen a furat-lökete, milyen legyen a vezérlés fokolása? Ki fogja legyártani? Ki fogja az apró, de bonyolult formájú blokkot kiönteni, a dugattyúkat esztergálni, a hajtókarokat és a főtengelyt kovácsolni, az egyedi váltó fogaskerekeit gyártani? Ki fog ehhez mikroszkopikus méretű karburátort vagy befecskendezőt építeni? Egyáltalán: használhatóak lesznek hozzá a szabványos alkatrészek? Lehet, hogy a kis méretű gyújtógyertya is túl nagy a hengerfejbe, tehát abból is új típust kell fejleszteni.

És ki fogja ezt kifizetni? Egy teljesen új, használható, utcai előírásoknak megfelelő, modern motorblokk kifejlesztése a nulláról több százezer euróba is kerülhet, de a milliós nagyságrend sincs messze. Ezt mégis ki fogja finanszírozni?

2011. júl. 14. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Veszel egy 125-ös tzr-t. Átütteted 50-esre a blokkot, átmatricázod és kész.
2011. júl. 14. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerintem felejtsd el,mert feljebb is írtták h bonyoloult.JA és az alváz 50 ccm-re lett tervezve,nem 125-re.Nem bírná ki.
2011. júl. 15. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A váz simán kibírja az utcai használatot, de pályán sem lenne gond, egy profi pilóta igényes segge már érezné, de gyárilag szar a futóműve mindkettőnek, szóval mindegy az is. Merevítheted ahogy akarod, nincs ebből gond.


A sor 4 125 meredek, sok munka, és pepecs szarakodás, mert 39mm-es lökettel számolva a dugattyú átmérője kb. 30 mm lenne. Minél kisebb a henger, annál jobban számítanak a tized mm-ek is.


Ha mindenképpen több hengeres 125-ben gondolkodsz, akkor javaslok a TZR blokk helyett egy Yamaha RD 125 DX blokkot. Ritka, és az alkatrész is ritka hozzá, de még mindig jobb, mitn az egyedi cucc.


Nekem nagyon bejön a több hengeres kis köbös kétütem.


Nikasziloztatást nem javaslok, amugy is speckó szöghajtásos gép kell a maráshoz, vagy sok tengelyes cnc maró; perselyesre kell csinálni.


Hengerenkénti karburátorral, minimum am6-hoz való membránnal. Hengerfej egyszerű, váltó egyszerű, csak a főtengely lesz drága, meg a hengerek elkészítése, illetve a tervezési munkadíj.


Én is szeretnék egyszer összehozni valami hasonló több hengereset; vagy valami kis benzines autót leglaább V6-osat, ha nem 10-eset, de motorba beépíthető 125 alattinak örülnék a legjobban. 3 hengereset szeretnék, de drága a cnc munkadíj, mivel pár ezred pontosnak kell lenni a csapágyfészkek helyeinek.


Úgy kezdődik az egész tervezés, hogy olyan alkatrészeket kell kinézni, amikből sok van használtan, és olcsóak is.


Legelőször a kuplung és a főtengelyen lévő fogaskerék, ez a foghézaggal együtt meghatározza a főtengely furatközepe és a kuplungtengely furatközepe közötti távolságot. Ezután a váltó, ami kompatibilis a kuplungtengellyel, itt is a foghézag meghatározza a távolságot a kuplung és a lánckeréktengely között. Oldalnézet kész kb.

Főtengelyt kell keresni, vagy tervezni/csináltatni. Érdemes úgy csinálni, hogy külön legyenek a karterek, mint a modern motoroknál, és ha 2 hengeres, akkor ne 180° legyen a két hajtókar közötti különbség, hanem kevesebb, ezzel is lehet csalni erőt, hogy a több henger segítse egymás munkáját lendületből.


Eztán hajtókarokat kell választani rá, dugattyút, kis méret esetén csináltatni talán, de 40 mm-től már mindenféle van 55-ig.


Ha kartermembránosat akarsz, akkor a blokkba kell kialakítani ennek a helyet.


Váltó berakásnál oda kell figyelni még, hogy a kinézett vázba jó helyen legyen a lánckerék majd (hossztengelytől való eltolás mértéke), váltókar, esetleg berúgó, ha van igényed rá.

önindítót nem javaslok, macera, nem is értek hozzá nem véletlenül :D


Ha kész, akkor hengereket kell tervezni, főtengely löketétől, hajtókartól, dugattyútól függenek, és az igényedtől. Ha más 2ütemű, akkor legyen legalább 180-190 fokos a kipuablak, hogy egy jó kipuval 12ezerbe is bele lehessen húzatni, akkor van igazán szép hangja, és megy jól.


Fejtörést okozhatnak még a csapágyfészkek, illesztések is.

Hengerfejtervezés.

Kipufogótervezés.


A gyújtást legegyszerűbb megvenni, ez lesz szerintem fajlagosan a legdrágább, mert a sokhengeres gyújtások mindig drágábbak, lendkerékből tök mindegy, mekkorát választasz, csak elegendő legyen a mágnes és a tekercsek indukciója. Meg lehet csinálni hengerenkénti jeladóval is, egyszerűbb, olcsóbb, de kell hozzá elegendő teljesítményű gyújtótekercs(ek) is.


Minél több fogyasztó szart raksz a gyújtásra, annál jobban lefogja a lendkerekedet, ami mechanikus teljesítményvesztést okoz.

2015. dec. 23. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!