Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Segítség! Simson tuning, de...

Segítség! Simson tuning, de hogyan?

Figyelt kérdés

Simson S50 motorról lenne szó. 3 sebességes, tudtommal nem lehet bővíteni, igaz? Szeretném motoromat annyira "tuningolni", hogy a fogyasztás ne nagyon növekedjen, de mégis jobb teljesítményt nyújtson. Mindenkinek a saját véleményére kíváncsi vagyok. Én elképzeléseim:

60as henger, kicsit nagyobb karbi, babetta gyújtás. Nemtudom, mennyire lenne ezekkel jelentős különbség a mostanitól annyira még nem értek hozzá ezért kérem a segítségeteket. 80as tartós tempó lenne a legszebb, de gondolom ahhoz nagyobb tuning kell és élettartalma is jóval csökken, ráadásul 3 sebis miatt jóval többet enne, GONDOLOM!.


2011. szept. 10. 22:16
 1/9 anonim ***** válasza:
minden motornál: teljesítmény növelés = fogyasztás növelés. Ez ellen nem tudsz mit tenni.
2011. szept. 10. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
48%
nem értem miért kell a Simsonokat tuningolni D:
2011. szept. 10. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Tudom, hogy teljesítmény növekedéssel a fogyasztás is növekszik, de régebben olvastam olyan összeállítást, hogy ha jólemlékszem 80-85-t ment és 2,5liter helyett 3litert evett. Az nemolyan rossz. Én ilyenre gondolok.


2. hozzászolónak: Nemszeretem, ha kötekednek. Nem az volt a kérdés miért, hanem hogyan! Nem kell az ilyennek válaszolni aki lenézi a másikat, lehet, hogy neked jobb motorod van, mert van rá lehetőséged, lehet simsonod van, de gyári állapotra törekszel, de ez mind a Te dolgod én se kötekedek. Kérdeztem, aki érthozzá az válaszol.

2011. szept. 10. 22:41
 4/9 anonim ***** válasza:

Akkora eltérés nincs a 3 és 4 sebességes változatok között, amit ne tudnál ellensúlyozni a kis lánckerék cseréjével. Persze árlnak készleteket 4. sebesség beépítésére, de ha nem a váltóval akarsz folyamatosan játszani akkor felesleges.

A hengernél először meg kellene próbálkoznod némi átalakítással, pl. nem csak két felömlő, bővítés, miegymás. Van egy rakás leírás meg program a neten amivel a nyílásokat méretezni lehet, ha alaposan utánanézel meg fogod találni. Természetesen ha agyon van kopva, akkor egy fúrás sem ártana.

A gyújtásnál a lényeg a nagy energiájú és megbízható szikra, szóval szvsz az eredetinél jobb lenne a Babettáé, igaz nem tudom az mekkora fordulatig bírja, gondolom kicsivel tovább mint a megszakító-kondenzátor páros.

A karburátor cserével ráérsz, a Simsonhoz ezerféle méretű fúvókát lehet kapni, olvass utána hogyan kell fúvókázni egy karbit és megúszod a cserét (hacsak nincs elrepedve az öntvény).

Viszont a pénzt amit a karbinál megspórolsz elkölthetnéd a kipufogórendszerre. Dobd le a gyári dobot és tegyél fel egy normális rezót.

2011. szept. 10. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim válasza:
Gyújtásnak talán CDI azzal biztosan nem lenne több bajod. A felömlőkkel tudsz még játszadozni ahogy ezt már írták... a 4. sebesség pedig "utazó sebességnek lenne jó , mert nem pörögne annyira a motorod , kímélnéd vele. Köbcenti tuning is hatásos. Úgy hallottam , hogy 60as és 70es henger közt nem sok különbség van , viszont több munka van a 70essel. Vrezo kipufogó... sokat dobna az tuti... csak maradjon is fent :/ . S51-em van . Ezt ahhoz írtam , úgy tudom nem sokba különbözik az 50 és az 51 . Sok sikert!
2011. szept. 11. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

nem kötözködni akartam, nincs motorom, még simson se

csak nem értem, hogy ár/teljesítményjavulás arányban tényleg megéri a sok plusz alkatrész és szerelés?

sokkal jobb lesz tőle a motor? gyorsabban megy, stb?

2011. szept. 11. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
85%

Hát ha azt akarod, hogy egy hónap után kotyogósra b@ssza a főtengelyed a 60-as szett, akkor csak hajrá! Ráadásul olyan hulladék szetteket lehet hozzá kapni, hogy én azért nem fúratom meg, mert utána minden 3. évben cserélhetném ki a cuccokat. A babetta gyújtás helyett állítólag robogó gyújtást is lehet bele szerelni, inkább azt tetess, mert akkor elfelejtheted, hogy a gyújtás is a motor része. Egyébként 60-as hengerrel sem menne sokkal többet, de jobban gyorsulna. A 80-as tartós tempóról meg lehet álmodozni! Egyetlen motornak sem jó az, hogy folyamatosan max gázzal mennek vele! Ha ezt tennéd rövid élettartamú lenne a motorod! Az enyém gyári állapotban megy 70-et. Nem tudom megérteni, hogy az miért nem elég.


Remélem hasznos volt a válaszom!

2011. szept. 12. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Patneházi Gábor válasza:
a 4-es váltó nem rossz ötlet azért jobb mint a 3mas mert a 3mas váltó 4 re van osztva ha egy simsont agyontuningolnak pl. 23.5 le-re akkor a gép üzemórás lesz és hamarabb az árokban lesz szóval a tuningal csak óvatosan ha keresgélsz a neten akkor találsz tuning mestereket ők meg csinálják a motort olyanra amilyenre te akarod
2014. jún. 27. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
S50-essen nem érdemes foglalkozni....S51-et jobban lehet tuningolni....olcsobb is az alkatresz
2016. jún. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!