Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy olajszűrő vajon hány...

Egy olajszűrő vajon hány kilométert bírhat maximum?

Figyelt kérdés

Öreg autómban lassan 300 000 kilométer lesz és eszi az olajat. Úgy 1-2000 kilométerenként utána töltök egy litert,hogy szinten tartsam.

Elvileg tízezrenként kellene olajat cserélni de -logikám szerint- én állandóan frissítem tehát nincs szükség teljes cserére.

Az olajszűrőt viszont talán kellene.

Lehet valami gond abból ha már vagy 20-30 000 óta ugyanaz van fenn?


2011. szept. 18. 21:10
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
ELvileg annyit bír mint az olaj, szval le kell dobni róla, v ha tervezed a felújítást majd akkor cseréljétek...
2011. szept. 18. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%
1000-2000 km-enként 1 liter olaj? Miért nem tankolsz bele egyből keveréket? :D
2011. szept. 18. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Kiszakadt a humor-bugyor kedves(?) utolsó ??

Anno a 120-as Skodánál gyári adat volt a liter olaj ezer kilométerenként.

Egyébként 13 éves A6 quattroról beszélünk amibe egy bontott motor 2 kilónál indul,egy komplett felújítás a duplája.

A havi 3-4000 km. alatti 2-3 kiló olaj meg max. 3000 ft.

2011. szept. 18. 21:45
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

A logikád nem egészen helyes.

Azt mondod, állandóan frissíted az olajat, ezért nem szorul teljes cserére. Nos, az olajat nem azért kell cserélni, mert számolja a kilométereket és 10-20.000 után automatikusan elköszön. Ha láttál már olajcserét, akkor biztosan emlékszel rá, hogy a motorból kiengedett olaj kicsit másképp néz ki, mint a friss.

Na, ez nem csak a hőterhelés miatt van, hanem azért is, mert rengeteg szennyeződést old fel és lebegtet. Cserénél ezek egy része szépen kifolyik a régi olajjal, a frissben meg van "hely" az újonnan termelődő fémapróléknak és egyébnek.

Ha nem cserélsz olajat, akkor a forgattyúsházban akár évekig is megmaradhat a spén, aztán vagy leülepszik és levakarhatatlan olajsarat alkot az alján, vagy teljesen telítődik az olaj és onnantól kezdve mindenhová eljut. Az a hülye fémreszelék pedig nem intelligens, nem tudja, hogy csak a karterban szabad leülepednie, lecsücsül ő az olajjáratban vagy a turbó középrészének csapágyán is. Ennek pedig néha vannak hátrányos következményei.

Szóval ha a motor már annyira kopott, hogy az olajat is eszi, akkor főképp érdemes rendszeresen cserélni a kenőanyagot, mert jó esély van rá, hogy sok szennyeződés kerül bele. Ezt a folyamatos rátöltögetés nem tudja eltávolítani.

Az olajra, olajszűrőre megadtak egy gyári csereperiódust, ez azt jelenti, hogy az ott megadott 10-20.000 km (fejből nem tudom, mennyi) alatt telítődik az olajszűrő annyira, hogy már nem tudja biztonságosan megfogni a szennyeződést. Na de ez úgy értendő, hogy friss olajjal töltöd fel, tehát először aránylag tiszta kenőolaj áramlik át rajta, ahogy az fárad, úgy töltődik fel ő is mindenféle idegen anyaggal.

Na de gondolj csak bele: ott kering folyamatosan a "frissített" olaj, amiben éjjel-nappal rettenetes mennyiségű fémreszelék, korom, üzemanyag és egyéb érdekesség van. Az olajszűrő egyből "kap a jóból", tehát az első 1.000 km-re nem arról szól, hogy békésen átengedi a matériát, oszt' nem akad meg semmi benne. Vagyis az egy teljesen helytelen logika, hogy így az olajszűrő is tovább bírná. A gyári csereperiódusban azt is cserélni kellett volna - bár a helyes megoldás az, ha az olajat is cseréled, a fentebb leírtak miatt.

2011. szept. 18. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Nemtom te milyen olajat raksz abba az A6ba, én Castrollal itatom a Volvomat, ha okosban veszem akkor is majd 3000 literje.


Másrészről nem ártana megszüntetni az olajevést, mert ha benzines, akkor előbb utóbb behalnak a lambda szondáid és a katalizátorod. ( nekem 41k darabja a Bosch planár szondának, sztem az audiba se olcsóbb, a katalizátort meg inkább hagyjuk).


Én a helyedben elkezdenék foglalkozni a problémával, mert előbb utóbb behal a motorod.


A szűrőt meg max 15 000renként cseréld szerintem. Ha úgy is eszi, akkor nem töltesz után, majd ha eléri a minimumot leengeded. Azon a 3-4 literen már nem múlik.

2011. szept. 18. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Miután fogy,mezei MSE amit beletöltök.

A Castrolod gondolom Magnatec - mi más is lehetne? :)

Egyébként komoly vitaindító lehetne az olcsó pláne újrafeldolgozott olaj kontra "menő" olajok összehasonlítása.

Szerintem élő ember nincs akinek a silányabb minőségű (?!) olaj miatti elégtelen kenéstől károsodott volna a motorja.

Bizonyítottan és nem vélemények által.

Az enyémben nem egy hervadó szimering miatt fogy hanem egyszerüen elég. Az is csak addig látványos míg bemelegszik a motor,utána semmi füst.

A fémreszelék az amiárt a kérdést feltettem.

Ma komplett olajcserét csinálok.

Szűrővel és "bioolajjal".

Köszönöm a válaszokat és az időtöket.

Ahogy Janzi mondaná: BÉKE !

2011. szept. 19. 06:58
 7/11 anonim ***** válasza:
Hát barétom tőled se vennék autót...
2011. szept. 19. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
A magnatec nem nyert, Castrol Edge 5W30 van benne :)
2011. szept. 19. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Megkérdezhetem,milyen motor van az autódban. Én is ilyen autókat nézegetek, de azt nem gondoltam,hogy így eszi az olajat,ezért érdekelne! Előre is köszönöm!
2011. szept. 19. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Ilyen szutykokat nem csoda hogy eszi, én az ellenségemnek töltenék ilyen és hasonló olajat az autójába. Castrol magnatec 10W-40 a minimum
2011. szept. 19. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!