Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a padlóváltó a...

Miért jobb a padlóváltó a kormányváltónál, holott állandóan "le kell érte nyúlkálni", míg a kormányváltó kézreáll?

Figyelt kérdés
2011. szept. 29. 21:12
 1/6 anonim ***** válasza:
69%
Te se vezettél még, majd rájössz.
2011. szept. 29. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Átvitten igaz,mivel jelentős tapasztalatom nincs. Padlóváltós tanulóautón vezettem fél évet, aztán vettünk egy kétütemű Trabit amit 3 havonta napi rendszerességgel használok és egyelőre még mindig előnyösebbnek találom ezt a váltót.
2011. szept. 29. 21:16
 3/6 anonim ***** válasza:
88%
Tökmindegy hol van a váltó, amelyik bowdenes, azt elvileg oda lehetne rakni ahová a dilinyós dizájner beképzeli. De ha megtanulsz a trabival perfektül közlekedni, az nem válik hátrányodra. Én csak 1X vezettem igazi 2 üteműs kormányváltós trabit, nagyon élveztem!
2011. szept. 29. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Azért, mert a kormányváltó nem minden esetben jobb a padlóváltónál. A kétütemá Trabant szerencsés konstrukció: ott a váltókar túlsó vége közvetlenül a váltóhoz csatlakozik, egyszerű megoldani a kapcsolómechanizmust. De a hosszmotoros autók esetén, ahol a váltó a vezető lába mellett van, a kormányváltóhoz hosszú és bonyolult mechanizmus kell - lásd Volga M21C vagy nagy Polski. Nem rosszak, de felesleges a sok rudazat. Ott sokkal előnyösebb a padlóra helyezett váltókar, mert az közvetlenül a váltóra csatlakozik, gyorsabban, finomabban lehet vele kapcsolni. Mivel egy időben (a FIAT 127 megjelenéséig) a legtöbb autó ilyen elrendezésű volt, ezért a középre helyezett váltó terjedt el és ezt alkalmazták az elsőkerekes autóknál is, amiknél mondjuk már nem lenne rá szükség. Ott valóban célszerűbb lenne az esernyőnyél-váltó, de azzal van egy kis gond: nem lehet eléggé szabadon elhelyezni az utastérben. A Trabinál pont szerencsés helyen van, de egy hosszabb motor esetén már lehet, hogy a kormányoszlop helyére kerülne a váltókar. Illetve ha lenne jobbkormányos Trabant, akkor bonyolult mechanizmus kellene, hogy ott is működjön, mert ha tükrözöd a műszerfalat, a váltókar nem a váltó tetejéhez fog csatlakozni, hanem telibe találja a bal oldali hengert. Ma pedig az a gazdaságos, ha az autókat kis átalakítással lehet sokféle típusváltozatban gyártani, ebből a szempontból nem jó, ha kétféle váltómechanizmus kell. Persze ott van a Wartburgok kormányoszlopra telepített váltója, de egy ilyen kapcsolószerkezet sokkal bonyolultabb és drágább, mint a manapság használt bowdenes vezérlésű padlóváltók.
2011. szept. 29. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
97%

A kétütemű Trabantban tényleg praktikusabb, a Wartburg kormányváltója pedig maradt már a kezemben! Ezért is voltak már padlóváltósak az utolsó kétütemű Vartyogók.

Valamennyi erőkifejtésre szükség van a váltáshoz és a hibalehetőségeket növeli, az anyagot pedig igénybe veszi a sok áttét, a rudazat hosszúsága.

A Trabiban imádtam, az biztos.

2011. szept. 30. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2011. szept. 30. 19:57

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!