Autón a kéziféket most akkor lassan, vagy gyorsan kell behúzni?
...sem lassan,sem gyorsan nem KELL behúzni,DE:
a kézifék egy sok alkatrészből,racsniból,pántokból, csapszegekből,bilincsekből,BOWDENből,annak tokjából,rugókból álló összetett szerkezet,melyet,ha gyorsan,ún."állat módon" berántunk,az erőteljes igénybevétel miatt aránytalanul /és feleslegesen!!!/ kopik, ezen alkatrészek élettartama jelentősen lecsökken!
Hasonlatképpen:ha Te a földön ülsz,hátizsákkal a hátadon,s én a kezedet megfogva lassan húzva felsegítelek--örömmel megköszönöd!Ellenben,ha a karodat a válladból éppen csak nem kitépve,hirtelen-gyorsan felrántalak--nem leszel boldog!
Newton első törvénye:F=m.a!-egy tömeget minél lassabban gyorsítasz annál kevesebb erő szükséges! Kisebb erő,- kisebb kopás!Kisebb kopás?-hosszabb élettartam!Hosszabb élettartam,-kevesebb szervizköltség!!!
Tehát a kéziféket nyugodtan,/jó beállítás esetén!/ 3-4-5 kattanásig,kényelmes-kemény ellenállásig!
Jó utat!
Hát ezen még sosem gondolkodtam... Én közepes sebességgel szoktam csinálni. Pont mintha egy kilincset nyomnék le, vagy talán egy ici-picit lassabban.
Annak idején, mikor vezetni tanultam, nem emlékszem, hogy külön része lett volna az oktatási anyagnak, a milyen sebességgel húzzuk be a kéziféket kérdés.
Behúzni pedig addig szoktam, amíg ellenállást nem érzek. Nem szoktam csattogtatni a racsnit, benyomom az elején lévő gombot, akkor is ha behúzom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!