Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért roszabb a gyorsulásuk a...

Miért roszabb a gyorsulásuk a Négyütemű Diesel-motorral szerelt autóknak?

Figyelt kérdés

A gondolatmenetem a következő:

Minél nyomatékosabb egy autó egy adott fordulaton, annál dinamikusabban gyorsul, még a nagy végteljesítmény((Forgatónyomaték*Fordulatszám)/9555) pedig a legnagyobb sebességhez szükséges.


A Diesel motoroknak lényegesen nagyobb a nyomatékuk, mint a Négyütemű Otto-motoroknak, mégis rosszabbul gyorsulnak. Ennek mi az oka?


2011. nov. 1. 15:53
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
A nagy nyomaték kis fordulatszámmal párosul.
2011. nov. 1. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Igen, gondoltam erre is, de ez se feltétlen igaz, egy korszerű Diesel-motorral szerelt személygépkocsira. Az is simán pörög 5-6 ezret, és a grafikon alapján még bőven ad ott is le nyomatékot.
2011. nov. 1. 16:06
 3/15 dizus ***** válasza:
Úgy érted,hogy 0-100ra?Mert szerintem menet közben rugalmasságban jobban gyorsul a dízel,mint a benzines.Mai modellekre gondolok és mondjuk 80-120ra.
2011. nov. 1. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Menet közbeni gyorsulásuk bőven jobb a dízelnek, mint a benzinesnek. Múltkor mentem egy ilyen kis "seggdugasz" Hyundai Getz-el, 3 hengeres turbódízel. Amikor odaléptem neki, nagyon megindult, rettenetesen húzott, dombnak felfelé. Pedig csak 80 lóerő. Egy ennél enyhébb dombon egy ugyanolyan benzinessel padlóztam, és a zsigából kiröhögtek, hogy nem bírom megelőzni őket...
2011. nov. 1. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

A dízelmotorok üzemi fordulatszáma alacsonyabb, mint a benzineseké. Pontosabban: nem szükségszerűen alacsonyabb (lehet olyan dízel építeni, ami pörög 6 ezret), de alacsonyabb fordulaton érdemes őket üzemeltetni, mert akkor lehet kihasználni az előnyeiket.

Éppen ezért a dízelautók hajtásláncának áttétele hosszabb, mint a benzineseké. Márpedig a hosszú áttétel rosszabb gyorsulóképességet jelent.

Ebből következik, hogy 0-100 gyorsulásban a dízelek nem nyerők: nehezebben kapaszkodnak fel, a váltójuk lépcsőzöttsége is nagyobb, így a motornak a "pincéből" kell felküzdenie magát. Viszont a nyomatékrugalmassági teszteken (menet közben leghosszabb fokozatban padlózva gyorsítás jellemzően 80-tól 120-ig) kijön az előnyük, lenyomják a benzineseket.

2011. nov. 1. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

A turbodízel autók jobban gyorsulnak 0-100-ra azonos ccm mellett, mint a benzinesek.


pl: az 530D bmw (3000 ccm turbódízel) 6.3 alatt gyorsul 0-100 és 5 mp alatt gyorsul 80-120.

Míg az 528i (3000 ccm benzin, kasztni ugyan az) 6.6 alatt gyorsul 0-100 és 7 mp alatt gyorsul 80-120.

2011. nov. 1. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Emberek. Turbódízelt turbóbenzinessel hasonlítgassunk, oké? Aki egy tádét hasonlít egy szívóbenzineshez, az nem tudja, h miről beszél.
2011. nov. 3. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
0%

SZÍVÓBENZINES?!


Ember, 100 éve nem gyártanak csak injektoros benzines autót... Már a modern robogókban is injektor van, nem karburátor...

2011. nov. 3. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Mert a szívódízelben ugye van karburátor! :D

Semmi köze a keverékképzéshez. Csak annyit jelent, hogy nem feltöltött.

2011. nov. 3. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
Attól, hogy egy motor befecskendezős (na, jó, hívjuk injektornak, mer' az tudományosabb), még lehet szívómotor, nem kötelező feltöltőt akasztani rá. Sőt, nagyon sok a befecskendezős szívómotor. De hogy még jobb legyen neked: karburátorral is lehet feltöltött motort építeni. Vagyis a kettő teljesen független egymástól.
2011. nov. 3. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!