Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha nagyobb sebességnél visszav...

Ha nagyobb sebességnél visszaváltok, az károsítja a motort?

Figyelt kérdés
Pl 70-80nál vissza váltok egy fokozatot, hogy a motorfék fékezzen először, ne koptassam a féket. Ilyenkor eléggé felpörög a fordulat, ettől lehet valami baja?
2011. nov. 7. 00:01
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
Ne kopjon a fék? :D Inkább a motort teszed tönkre? :D AM nem tesz jót neki, de nem is túl nagy gond. Talán nem adja meg magát a köv 1 évben., :D
2011. nov. 7. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 A kérdező kommentje:
Hát még a kresz oktatóm mondta, hogy tovább életben marad így a fék, viszont nem tetszik nekem a motor hangja ilyenkor.. De akkor leszokok róla.
2011. nov. 7. 00:14
 3/33 anonim ***** válasza:
Mennyire pörög fel a motor és mennyit váltassz vissza? A motor fékezőhatása magasabb fordulatszámon nagyobb, ha nem üveghangon pörög akkor nagyon sok baja nem lehet.
2011. nov. 7. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/33 anonim ***** válasza:
És 70-80nál hányasban vagy? Már bocs, de akkor most ez is kérdés...
2011. nov. 7. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/33 anonim ***** válasza:

Én nem vezetek (bár jogsim van), de a klasszikus 4 sebességes (cocialista) autónál,amikor mentünk gyerekkoromban, azt mondták nekem, hogy előzni 3-asban szokás, mert akkor jobban húz a kocsi, ergó gyorsabb az előzés. Tehát 70-nel mentünk, átkapcsoltunk 3-asba fel, közel 90-ig, majd az előzés végén vissza 4-esbe, és haladtunk 80-nal, mert annyi volt akkor még a megengedett.


A mai 5 sebességes kocsiknál ez nem tudom, mennyiben más, mert akkor 60-ra volt, míg most 50-re van optimalizálva a 4-es. Azaz azaz rángatás nélkül kell a 45-50-et bírnia.


Na meg most országúton 90 a megengedett sebesség, tehát előzésnél (70-es, 80-as kocsiknál) az ember ca. 100-zal megy.

2011. nov. 7. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 anonim ***** válasza:
A max. fordulatszám 2/3 értékéig (tehát ha 6000nél szabályoz a motor akkor 4000-ig) semmiféle gondot nem okoz az autónak ez.
2011. nov. 7. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/33 anonim ***** válasza:

Igen, felpörög a motor, mert a motorfék már csak ilyen. De a négyütemű motoroknál nem okoz semmi kárt. A fordulattal együtt megérkezik az olajnyomás is, nem sül be semmi. Versenyre kihegyezett motoroknál van, hogy ilyenkor a hajtókarok vagy a hajtókarcsavarok nem bírják a húzóerőt, de egy utcai autót nem teszel ki olyan igénybevételnek, hogy tönkremenjen.

Inkább a váltó szokott kikészülni attól, ha ész (és gázadás) nélkül, erőltetve kapcsolsz vissza. Ez a borzalmas recsegő hang mellett a fogaskerekek repedését, törését okozhatja.

2011. nov. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 Smartguy86 válasza:
Na meg a kuplungtárcsa szétkopását... Ésszel kell és figyelni kell a fordulatszámra.
2011. nov. 7. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 anonim ***** válasza:
Ha nem 5-ből 2-be kapcsolsz vissza hanem 1 sebességfokozatot akkor minimális (max 1000) lesz a ford. szám különbség, az meg nudli.
2011. nov. 7. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/33 anonim ***** válasza:
A féket nem koptatod, de a kuplungot meg a váltót igen. marha logikus tényleg...
2011. nov. 7. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!