Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy az emberek...

Miért van az hogy az emberek a simsonokat tuningolják és nem meghaggyák az eredeti állapotukban?

Figyelt kérdés
2011. nov. 7. 16:58
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
74%
Mert azt hiszik, hogy a sz@rból lehet várat építeni. Pedig nem.
2011. nov. 7. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
87%
Mert csúcsgépet akartak, de csak erre tellett. :D
2011. nov. 7. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
95%
Mert valakinek lassú a gyári végsebesség. Láttam olyan Simsont, ami 130 köbcentire fel lett fúrva, és 100-nál rakta az 5. sebességet!
2011. nov. 7. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
40%
Melyik Simson 5 sebességes? -_-
2011. nov. 7. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

Ez az olcsó, könnyen hozzáférhető, széles körben elterjedt járművek rákfenéje: mire elérnék a youngtimer kort, már nincs közülük ép példány. Ez történt a körlámpás Ladákkal, a hátsó hűtős kocka Wartburgokkal, a 100-as Skodákkal, a 634-es Jawákkal vagy az MZ TS-ekkel (főleg a kicsikkel). Csak szét kell nézni az utcán és rögtön látszik, hogy... Hogy nem látszik semmi, mert eltűntek. Szétrohadt, lógó belű, agyonütött példányok és csillagászati összegekből újjávarázsolt vitrindíszek akadnak már csak belőlük, a gyári állapotban megőrzött, kopott darabok sehol sincsenek. Könnyű hozzájuk jutni, egyszerű a szerkezetük, lehet őket ütni-vágni és vannak bennük tartalékok, így a lelkes ifjúság kiélheti végtelen sebességmániáját.

Mondhatni természetes a jelenség, minden népautó és népmotor így végezte. Egyszerűen nem elég drágák és ritkák ahhoz, hogy becsületük legyen. Amíg egy Simsonhoz 1-2 heti napszámért hozzá lehet jutni, addig igenis ütni-vágni fogják. Azok a gyári állapotú gépek, amik gyűjtőkhöz kerültek, már most is különösen drágák, de az eldugott példányok még mindig a "csak egy Simson" jelszó alá vannak besorolva. Egy veterángyűjtő lehet, hogy megadna 100.000 Ft-ot is a nagyapa szép állapotú S51B-jéért, de az isten háta mögötti falvakban kevés ilyen van, ott a Simson - eredeti rendeltetése szerint - közlekedési eszköz. Az meg hogy néz már ki, hogy annyiért adják-vegyék, amennyiért autót is lehet kapni? Az olcsó portékát pedig nem becsülik sokra...

A Simsonok most szerencsétlen helyzetben vannak, épp életciklusuk legrosszabb szakaszát "élik meg". A járművek az első 4-5 évben még viszonylag értékesek, jó kezekben vannak, vigyáznak rájuk. Utána már "csak" használt autóról, motorról beszélünk, a vasárnaponként kocsit mosó apukák és a fagyizó előtt a nyolcadikos osztálytársakat megpukkasztó kamaszfiúk helyett a kisebb pénzű vevők jönnek, akik a szeretett családi autót út szélén tartják, mert "úgyis használt, meg olcsó is volt", a Simson pedig elkerül a szegényebb unokatestvérhez, akinél rögtön le is kerül az index, "mer' úgy sportosabb". 10 év után pedig meredeken zuhannak a lejtőn: az autók zöldségesládákat, kőművesbrigádokat hurcolnak, mindegyikre felkerül a vonóhorog, a motorok pedig már nem emlékeznek a szarvasbőrt intenzíven használó nagypapára vagy a kiskőrösi műanyagsisakban büszkén feszítő unokára. Régi, ócska darabok már, hétköznapi használatra nem jók, de még sok van belőlük, semmi értékük sincs. Ez kb. 20 éves korig tart, ott van a mélypont, onnan a használható darabok már felfelé indulnak el. A hazai Simsonok, főleg az S51-esek most tartanak itt: még sok van belőlük, de hétköznapi használatra már vannak jobbak. Ami ezt az időszakot is átvészeli, abból lesz az értékes veterán. Érdemes megnézni a turbós Simsonokat vagy az S50-eseket: azok kicsit régebbiek, előrébb járnak az életciklusban, ott már kifejezetten érték a szép állapot, nem csak arról szól minden, hogy "mennyit megy négyesben".

2011. nov. 7. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

17:14


Az amelyiket megcsinálják. Keress utána, győződj meg róla, hogy lehetséges.


Valakinek hobbi, és nem érdekli mibe kerül mert imád mindig valamit alakítgatni a gépén. Más csak azért csinálja, hogy kicsit felturbózza azt a 3LE-t :)

2011. nov. 7. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
53%
14évesen én is tuningoltam Simsont, ma már csak nevetek rajta:)
2011. nov. 7. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Sokan meglepődnétek, hogy mit ki nem lehet hozni egy Simsonból...80-90 ezerből már olyan tuningot össze lehet dobni ami megfingat egy 250-es ETZ-t...


Itt egy példa, bár ez nem fogná meg a 250-est, de a 150-est tutira.

2011. nov. 8. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Parancsolj, itt az 5 sebességes Simson: http://www.youtube.com/watch?v=J47LZDOXZDk


[link]

2011. nov. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Csak sajnos fele annyit se bírna ki mint a tuning mentes MZ.


Szépen lehetne alázni lámpánál a sok autót :) Meglepődnének.

2011. nov. 8. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!