Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autómárkának van a...

Melyik autómárkának van a legjobb marketingpolitikája?

Figyelt kérdés
A marketingről kell írnom és szeretem az autókat, gondoltam ezzel kapcsolatban írok, leírnátok szerintetek melyik autómárkáknak vannak a legeredményesebb marketingtrükkjei...? Tehát nem feltétlen a legjobb autó, hanem azt ami van sikeresen eltudja adni a marketingeseknek köszönhetően... A választ előre is köszönöm!

2011. dec. 4. 22:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Dacia. Úgy árulják az autókat mintha jó lenne pedig nem is :D.
2011. dec. 4. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Suzuki, Dacia
2011. dec. 4. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Marketing és autógyárak? Hmm érdekes történet, jó hosszú könyvkeket meg lehetne tölteni egy-egy márka marketingpolitikájával az biztos. Először is ott vannak a presztízsmárkák, amik a nevükből és a minőség(inek látszásból) próbálnak megélni: BMW, Mercedes, Lexus, stb.. Aztán vannak a családcentrikusabb márkák, ők a felhasználói igényeknek próbálnak megfelelni valamilyen plusz hozzáadott tartalmon keresztül: Peugeot, Mazda, Ford. Aztán vannak a mindegy mit, csak olcsón típusú márkák, ők általában minden kategóriában az árverseny győztesei: Dacia, Skoda, KIA, stb. A fiatalos márkák, amik modernséggel, formabontósággal próbálnak a fiatalok, elsősorban nők számára autót eladni: Mini, Smart. Legvégül azok akik különcök, rendagyóak, vagy csak a nevükből próbálnak megélni, hiszen kinek ne lenne otthon mondjuk egy piros Ferraris baseballsapkája (Ferrari, Porsche). Ezek igazából szerintem a főbb kategóriák, ezekbe több-kevesebb sikerrel minden márkát be lehet zsúfolni, persze kivételek mindig akadnak márkán belül is. Amúgy ki lehet térni az autósportban történő marketingelésre (rally, Formula-1, kissebb szériák reklámértéke), a szalonokra, autómárkák és konszernek kapcsolataira, nemzetközi eggyüttműködésekre, rivalizálásokra, árversenyre, stb.-re egyaránt.
2011. dec. 4. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 AtyeszLL ***** válasza:

A BMW ragaszkodik ahhoz, hogy nem ad árelőnyt senkinek.

Mert, ha valaki vesz egy BMW-t, és két hónap múlva "leakciózzák", akkor az ügyfél teljes joggal elégedetlen!


A Lexus újravásárlói rátája 90% fölötti. Ez egyedülálló.

Érdemes utánajárni, miért!


A Need for speed játékokban, a gyártók megtiltották a játék programozóinak, hogy össze tudjon törni az autó, mert az rossz fényt vet a márkákra.


Nem hagynám ki a Subarut sem, ami eléggé különc autókat gyárt, úgy, hogy mégsem speciális igényeknek felel meg(Pl: mozgáskorlátozott, vagy terepjáró, lakóautó, stb), hanem utcára gyárt, saját elképzelés alapján. Ragaszkodik hozzá, és sikeres.


Sok felé el lehet indulni a témaválasztásban is.

Sok sikert!

2011. dec. 4. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Az Audi az elmúlt 20-30 évben valami hihetetlen imázst épített ki. Simán beérte a Mercit és a BMW-t, holott régebben csak egy paraszthajszálnyival volt a VW fölött.


A BMW-nek és a Mercinek is nagyon tudatos a marketingpolitikája. Mindkettőnek erős a klubmozgalma országos és nemzetközi szinten. A Mercedes hagyománytiszteletben minden más márkát felülmúl. Gyakorlatilag az összes műszaki leírás elérhető a régi típusaikról, és szinte minden alkatrészt be lehet szerezni, tehát nem gond mondjuk egy 1951-es kocsi talpra állítása - persze ha bírod pénzzel.


Az Alfa Romeót leginkább a BMW-hez tudnám hasonlítani: erős márkaimázs a sportosság köré építve (a márka mint életforma), óriási klubélet stb.


A Jaguarból a közelmúltban veszett ki (az amcsik miatt) a nagyon régóta meglévő - és népszerű - gentleman-stílus. És ha már itt tartunk, muszáj megemlíteni a Rollst és a Bentleyt, melyek mögött legendásan jól felépített imázs áll - különben nem tudnák eladni ennyiért az autóikat.


Az egyik leglátványosabb példa a szerteágazó marketingpolitikára a Ferrari. A Lamborghinivel, a Lotusszal, a Porschéval és a Maseratival ellentétben nemcsak a potenciális sportautó-vásárlókat érik el, hiszen emberek millióinak van ferraris kütyüje: sapka, kulcstartó, távirányítós autó, modell/makett, pohár, pénztárca, alsónadrág, cipő, parfüm stb. Még kisgyerekeken is látni ferraris dzsekit, pólót. Ügyesen építik be a marketingpolitikájukba a Formula-1-et, és nagyon odafigyelnek a hagyományok ápolására is. Mindez együtt azt eredményezi, hogy a legtöbb ember számára a Ferrari ugrik be elsőként, ha a sportautó szót hallja.

2011. dec. 4. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 atilis ***** válasza:
A T34-es harckocsinak, mert a mai napig azt tartják a világ legjobb harckocsijának, mert olyan újításokat, és technikai megoldásokat használtak fel benne, amit gyakorlatilag ugyanúgy átültettek a mai modern tankokba is.
2011. dec. 5. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Érdekes kérdés, és az eddigi válaszok is érdekesek. Mindenki említi a prémium márkákat, de az alsóbb kategóriákról senki sem beszél (1 kivétellel). Pedig szerintem egy átlag ember pont hogy az átlag márkákkal találkozik, és nem a méregdrága autókkal. Persze azokat nyílván mindenki ismeri, de nem a marketing miatt, hanem mert olyan drágák, hogy mindenki arra csorgatja a nyálát. Szerintem az emberek 90%a még életében nem látott igazi Ferrari, Bugatti vagy éppen Lambo reklámot, TV spotot, stb, de még csak szalont sem nagyon közelről. Viszont ismeri ezeket. De nem a jó marketing miatt, hanem mert álomként kezelik.


Igazából a kérdést elolvasva hirtelen egy márka sem ugrott be. De ténleg. Egyre sem tudtam volna hirtelen azt mondani, hogy igen, az jó, vagy legalábbis elgondolkodtató, vagy egyáltalán eszembe jut :). Most talán egyébként a 20 éves suzuki ami úgy ahogy jó. Én szeretem azt, ha teszt vezethetek - nem úgy mintha vennék új autót - mert akkor érzem valóban úgy, hogy én vagyok a célpont és nem csak a pénzem. Sajnos az autóreklámok többsége nem a vezetésről szól, hanem a szokásos számháborúkról. Nekem pl. a peugeot akkor lopta be magát a szívembe amikor egy rakat modellt kipróbálhattam náluk, és a szalonban tök jó fejek voltak, tudták hogy úgysem fogok autót venni, mégsem utáltak ki, sőt, "körül ugráltak"! (Peugeot Fábián egyébként ha valakit érdekel :P)


A hagyományos TV-s, óriásplakátos reklámok engem nem fognak meg. Egyik fülemen be, másikon ki. A WSR jó mint rendezvény, de ettől még nem leszek renault fan :)


Nem tudom a kérdére egyértelműen a választ, de talán legyen a suzuki 20 évese.

2011. dec. 5. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Nekem az a véleményem erről az egészről, hogy minden országban olyan a marketing, amilyen emberek az adott országot lakják. Itt egy remek példa nekem Dacia Duster terepjáró reklámjára. Én meg kell, hogy mondjam széles vigyorral néztem, mikor úgy mutatták be a reklámban, hogy egy gazdag párocska teszt vezeti a városban és minden ember utána fordul, mintha körülbelül egy BMW X6 lenne, de abból M packet, Hamann tuningolt. Ugyanis ebben az országban, más országoktól eltérően az autó egy luxuscikk, mintsem használati tárgy. Egy presztizs mutató. Elhiszitek nekem, hogy más országokban teljesen máshogy reklámozzák a Dacia Duster-t? Pedig így van. Hazánkban ugyanis az autók átlagéletkora 10-12 év, minden 2.-3. ember Suzukival jár, mert nincs jobbra pénze. És ezt a marketingesek tudják és ehhez kapcsolódóan találják ki a reklámokat, mint pl. a Dacia Duster-t, amit azzal adnak el, mint egy olcsó, legtöbb ember számára simán elérhető autó, amivel bárhol megjelenhet, mert bizony a presztizs mutatója felér egy X5-ös BMW-jével, olyan elegáns. Láttam hasonló reklámot a Citroen-től, Peugeot-tól is.
2011. dec. 5. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
suzuki + dacia. A csórókat megbabonázza a reklámjuk...
2011. dec. 5. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Azért a Skodát ne tegyük már bele a "mindegy mit" kategóriába...
2011. dec. 5. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!