Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Verseny közben miért adnak...

Verseny közben miért adnak visszaváltásnál a fékezéssel párhuzamosan gázfröccsöt, mint itt a videóban?

Figyelt kérdés
http://www.youtube.com/watch? V=klMur6TPkrM
2011. dec. 22. 18:12
 1/7 A kérdező kommentje:
2011. dec. 22. 18:29
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk a videó pont nem jön be, de ez nem változtat a lényegen.

Így lehet gyorsan visszakapcsolni. Visszakapcsoláskor a motor fordulatszáma magasabb lesz, mint előtte. Ha ezt nem egyenlíted ki sehogyan sem, akkor recsegnek a fogak, bólogat az autó, az pedig senkinek sem jó. Az utcai autókon a váltó szinkrongyűrűi ezt részben megteszik, de ott is lehet segíteni egy kis gázadással. Versenyautókon viszont a váltó általában szinkronizálatlan, ezért nem is veszi be másképp a fokozatokat.

2011. dec. 22. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Valami ilyesmire gondoltam én is . Köszi
2011. dec. 22. 18:38
 4/7 anonim ***** válasza:
A második ok a "turbólyuk".
2011. dec. 22. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A versenyautókban tolókerekes váltót használnak, mert sokkal jobban terhelhető. Visszaváltásnál az előtéttengely fordulatszám kiegyenlítése végett adnak gázfröccsöt.
2011. dec. 22. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

20:21-ás válaszoló is megtalálta a másik lényeget.


Azért is szokták csinálni hogy a turbónak magasan tartsák a fordulatszámát. Bár erre már régóta inkább az utógyújtást használják (durrogó, lángoló kipufogó)


Annyi a lényege hogy amikor a kipuffrendszerben begyullad a benzin akkor az ad egy jó nagy löketet a turbónak amikor éppen nem nyomjuk a gázt.

2011. dec. 23. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
Azért adnak gázt hogy elkerüljék a hajtott kerék leblokkolását a motorféktől és kanyarban irányithatatlanná váljon tőle az autó. Lapjával közlekedő hátsókerekes autóknál ezt a motorféket szoktál kihasználni hogy kanyarban megindítsák az autó farát, majd gázzal úgy tartják keresztben. Versenyautókban kapcsolókörmös váltót(nem tolókerekes) használnak amelyben szikrongyűrű helyett kapcsolókörmök vannak ezáltal sokkal jobban bírja a visszaváltásokat és mivel nem szikrongyűrűs igy recsegni sem tud, csak csattani mikor a körmök összekapcsolnak
2011. dec. 24. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!