Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet megállapítani...

Hogyan lehet megállapítani egy motor fordulatszámát, ha nincs fordulatszámmérő a kocsiban?

Figyelt kérdés

Lehet hogy hülyeség de hátha valaki tud valami módszert.

Drága lenne beszereltetni egyet ford.számmérőt?


2011. dec. 25. 23:48
 1/10 anonim ***** válasza:
67%
Az nem úgy van hogy beszerelek egy ford. szám mérőt.Ahhoz olyan kialakítás kell a motoron.
2011. dec. 26. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
88%
Megnézed a váltó áttétel-táblázatát, és visszaszámolod a sebességmérő állásából. Kis gyakorlással már fejből fog menni, h. pl. 4. sebességben 70-nél 3500-at pörög..
2011. dec. 26. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
81%
jó sofőr hallás után tudja ;)
2011. dec. 26. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
81%

A fordulatszámmérő egy "fölösleges" alkatrész, ha amiatt kell, hogy tudd, mikor kell váltani.

Hang alapján kell elboldogulni. :)

(Sőt, az alapján is megtanulhatsz saccolni. :) )

2011. dec. 26. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem akarsz fordulatszámmérőt beszerelni, akkor számolgatsz egy kicsit: kell egy táblázat, amiben megvan az autó adott sebességéhez tartozó fordulatszám egy bizonyos fokozatban. Versenyautókon is szokott ez így működni, csak visszafelé: ott csak fordulatszámmérő van, de ha valamiért a sebességet is ismerni kell (mondjuk raliautón jó lenne betartani a sebességkorlátozást etapokon), akkor a sebességfokozatból és a fordulatszámból táblázattal számolják vissza a sebességet.

De fordulatszámmérőt sem lehetetlen beépíteni. Benzines autóba valamivel könnyebb, mert ott van a fordulattal arányos jel: a gyújtószikra. Ki kell nyomozni, milyen gyújtásrendszer van benne (megszakítós, elektronikus, központi tekercses, hengerenkénti tekercses) és ahhoz milyen fordulatszámmérő a jó (pl. ami egy típus megszakítós változatához megfelelő, ahhoz elektronikus gyújtás esetén külön "meghajtó" áramkör kell). Mivel sokféle fordulatszámmérőt gyártanak, ezért egészen biztosan meg fogod találni a neked megfelelőt. Utána már csak be kell kötni, behangolni (általában univerzális darabok, tehát ki kell választanod, hány hengeres motoron használnád) és lehet gyönyörködni a mutató táncában.

Dízelautón kicsit több a probléma, mert ott ki kell találni, honnan veszel jelet. Gyújtószikra nincs (szép is lenne), az adagolóban vannak ugyan mindenféle elektromos alkatrészek, de azok munkaütemenként többször is dolgozhatnak... Ott egy főtengelyre szerelt induktív jeladó a legjobb megoldás.

De a legszebb, legtisztább az, ha megkeresed, hogy volt-e fordulatszámmérős kivitel az autóból, és ha volt, akkor annak a műszeregységét szereled be. Biztos, hogy illeszkedik a motorhoz, befér a helyére és lehet neki jeladót telepíteni.

2011. dec. 26. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
85%
Homasitaba vegyél egy fordszámmérőt azt beépítteted, kb 10-15ezerből meg van.És működik is.
2011. dec. 26. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! De a ford.számmérőre nem a váltásoknál van szükségem, hanem akkor mikor beindítom nagyon pörög a motor és ezt szeretném tudni hogy mennyire mert szerintem ez már nem 'egészséges' de már mikor bemelegedett akkor már jó.
2011. dec. 26. 12:49
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Automata szívatós, azért "pörgeti", amíg hideg. De ha ennyire zavar, akkor ne fordulatszámmérővel szórakozz, hanem vidd el egy szakihoz és nézesd át.
2011. dec. 26. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Elindulásnál 1-es

20km/h-nál 2-es

30-35km/h-nál 3-as

45-50km/h-nál 4-es

60-80km/h-nál 5-ös, és ennyi marad, a kívánt sebességig.

Én legalábbis ezt tapasztaltam az átlag autóknál, fordszám mérő nézése nélkül, ha már nagyon bömböl akkor váltani kell:DDD

2012. jan. 5. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
30%

ha még aktuális:

Végtelenül egyszerűen beépíthető. szinte minden autó minden motorral (leszámítva egy-két kivételt) kijött fordulatszámmérővel és anélkül (felszereltségi szinttől függ, mivel az elmúlt kb 25-30 évben ez is "extra" lett a gyártók szerint). Szóval a legtöbb esetben működik úgy, hogy a bontóba bemész, nézel egy ugyanolyan autót (márka, típus és motor) mint a tied, amiben van fordulatszámmérő, és annak a műszeregységét bedobod a tiedbe. Én is ezt csináltam a Vectrámmal, és minden mókolás, drótozás nélkül működik.

Ha ez nem játszik, keresel neten, valami webshopban utólagos fordulatszámmérőt. Ezeket ugyancsak minden mókolás nélkül simán akksira kötöt, és a generátor frekvenciájából méri a fordulatszámot. Itt figyelni kell, hogy ezeket általában munkaütem/hengerszám szerint szokták forgalmazni (tehát, ha van egy négyütemű, négyhengeres autód, akkor ahhoz valót vegyél, ne hat vagy nyolchengereshez valót). Nem lesz olyan pontos mint ha kukázol egy gyárit, de 5%-os pontosságot ad. Ezek általában drágák is. Ha bontóban kukázol gyárit, az 5-10 ezer forint. És az csak kivesz-betesz szerelés, még szakértelem se kell.

Gyárilag biztos ki van alakítva egyébként a "jeladó", főleg egy modern, befecskendezős autónál, mert a vezérlőegységnek szüksége van a mindenkori fordulatszámra az üzemállapotnak megfelelő nafta kiszámításához. Ettől függetlenül nem kell ennek a jelét megkeresned, valószínűleg itt is működik az utólagos generátor jelről.

FONTOS: dízel és benzines autók ugyanazt a fordulatszámmérőt nem ugyanúgy hajtják. Tehát dízelbe dízelből, benzinesbe benzinesből kukázz a bontóban.


Remélem hasznos volt.

Szép napot

2016. febr. 8. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!