Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzinspórolás?

Benzinspórolás?

Figyelt kérdés

azt írják az okosok, hogy "Ha gyorsítunk, érdemes nagyobb fokozatba kapcsolni. Ilyenkor szélesre nyílik a pillangószelep, a motor kevesebb üzemanyagot használ és ezért gazdaságosabban tud üzemelni. Már 50 km/h fölött érdemes az ötödik sebességbe kapcsolni?

ez igaz egy kisebb motorú kocsira is? (Corsa B 1.0i 12V )



2012. jan. 18. 10:09
 1/4 anonim ***** válasza:
Általánosságban: a fogyasztás attól függ, mennyire nyomod a gázpedált. Az igaz, hogy 50-nel ötösben kis gáz elég, csak nem megy az autó. Inkább gyorsan huzasd ki, hogy mielőbb válthass, de csak a megfelelő fokozatba, nem kell feljebb váltani.
2012. jan. 18. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Amelyik okos ezt írja, azt légy oly' kedves és nevesd ki. Gyorsításnál egy kicsit sem jársz jobban, ha felkapcsolsz és hosszabb áttétellel kínzod a motort. Gyorsulni nem fog, csak erőlködik. A pillangószelep nyitása meg nem függ a sebességfokozattól, csak attól, hogy mennyire nyomod a pedált. Szélesre nem nyílik (aki látott már ilyet, tudja, miért) és úgy általában minél jobban nyit a pillangószelep, annál több benzin szokott befelé tódulni a motorba

Sík úton, folyamatos, egyenletes haladásnál, kis terhelés mellett lehet már 50 km/h környékén kapcsolni az 5. fokozatot. Ha viszont gyorsítanál, esetleg emelkedők is vannak vagy jól meg van rakva az autó, nem érsz semmit azzal, ha ötödikben, alapjáraton csörömpöl. Hiába hiszik azt sokan, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kevesebbet fogyaszt a motor, egy bizonyos fordulat alatt visszafordul a fogyasztási görbe és elkezd emelkedni.

2012. jan. 18. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Ez csak kisebb motorú autóra vonatkozik, hogy 50 fölött 5.-et kapcsolj! Nagyobb motornál hosszabb áttételek vannak, nem csak 70-80 körül kérik az 5.-et.

Ha gyorsítasz, akkor meg kisebb sebességbe kapcsolj!

2012. jan. 18. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
az a baj hogy nagyon sok embernek műszakilag fogalma sincs az autokhoz.....annyit értenek hozzá hogy kulcs elfordit-kuplung-egyes-gáz-mehetünk.........ha meg kell allni akkor meg fék........és ezzel az a baj hogy az ilyen embereknek fogalma sincs arról hogy ha mondjuk lenuomja a gazpedalt az mit jelent,mit csinal,milyen folyamatot indit el........ahogy az előzők írtak az baromsag hogy minel kisebb fordulaton üzemel egy motor annal kevesebbet eszik es annal jobban kimelve van.......az otto motorokat jellegüknĺ fogva pörgetni kell.....a dizelekkel kapcsolatban is oriasi tevhit hogy azoknak mar alapjarattol huzni kell.......meg a mai korszeru dizelek is kb 1500-1800fordulattol kezdenek el rendesen dolgozni,az ez alatti fordulatszamtartomanyban nincs ertelme kínozni.......a benzineseknel ez a fordulatszam kb1800-2200........szoval nem tudom ki irta hogy 50nel 5.-ben kell előzni mert akinek van egy kis erzeke az autokhoz az ennel a temponal max 4.-be kapcsol de inkabb csak 3.-ba......a kresz orakon amugy is azt tanitjak hogy elozesnel vissza kell kapcsolni hogy erőtartalek keletkezzen......50-nel 5.-be alapjaraton nem tudom ertelmezni az erőtartalék fogalmat......
2012. jan. 18. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!