Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kötelező minden új autóba...

Kötelező minden új autóba ABS-t beépíteni? Gondolok itt elsősorban az egyedi építésűekre (replicarokra).

Figyelt kérdés
Ha igen, meg lehet oldani, akár egy adott autóhoz kifejlesztett (pl. Mercedes C, E osztály, vagy Audi A4, A8) gyári szettel is, vagy nem ajánlott meglévő rendszert egy teljesen új fejlesztésűbe beszereltetni?
2012. jan. 22. 11:14
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Az Európai Unió területén a típusbizonyítvány feltétele az ABS megléte. Vagyis ha egy gyár új autót épít és azt szeretné forgalomba állítani, akkor kell bele ABS. Az egyedi építésű autóknak viszont nincs típusbizonyítványa, tehát ott megkerülhető a dolog (cserébe a forgalomba helyezés igencsak macerás).

Meglévő ABS-t más típusba átszerelni nem lehet. Az csak az adott autóban működik jól, sőt, előfordulhat, hogy még az autó egyes változatai közt is van eltérés az ABS vezérlésében. Például egy nehéz, dízelmotoros, kombikarosszériás típuson más határok közt dolgozik, mint a könnyű, szívómotoros, ötajtós alaptípus esetén. De ha már az ilyen nagy autóknál járunk: más a rendszer működése a háromliteres, elsőkerekes A8-asnál és a hosszú tengelytávú, W12-es, összkerekes böhömnél.

Éppen ezért egy adott típusra fejlesztett ABS-t nem lehet egy másikhoz alkalmazni, vagy ha mégis, akkor teljesen újra kell írni a vezérlőszoftvert, ami nagyon nem éri meg. Főleg azért, mert egyre jobban integrálják a vezetéstámogató rendszereket, így az ABS jeladói az EBD-t is működtetik, az ESP is nyer tőlük adatokat, sőt, hasonlóan "belenyúl" a fékekbe, mint az ABS... Hiába végeznéd el a sok száz órányi fékpadi tesztet és futáspróbát, hogy kiderítsd, milyen hangolás kell, lehet, hogy akkor sem működne, mert nem tudnád elválasztani az ABS-t a többi rendszertől.

2012. jan. 22. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Van benne valami, Í.J. Teljesen az alapjáról épített autókat akkor mégis hogy helyeznek forgalomba? Ezek szerint nehézkesen és blokkolásgátló, ill. egyéb rendszerek nélkül? (Maradjuk az EU-nál).
2012. jan. 22. 12:15
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Magyarországon sehogy. A vízfejű bürokraták egymáshoz küldözgetnek, nem létező szakvéleményeket kérnek, kuncsoroghatsz egy mérnöknél, hogy rajzolja le, amit megépítettél és jó pénzért írja alá, utána belekötnek valamibe, átépíted, újra súlyos pénzek a mérnöknél, ilyen-olyan igazolások (fődarabok származása, műbizonylatok) kellenek, hülyének néznek, világ végi helyekre küldenek, megunod. Vagy mindenkit meggyőzöl egy csinos kis borítékkal, de arra rámegy az összes pénzed.

Ebből a szempontból talán az angol rendszer a legszimpatikusabb, ott hagyománya van az építőkészletben árult autóknak, amennyire tudom, rugalmasabb a rendszer az egyedi autók forgalomba helyezésénél. Csak hiába van angol rendszámod, azzal itthon nem tudod használni. A többi országot most fejből nem tudom, de nincs egységes gyakorlat az EU-n belül.

2012. jan. 22. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszi, hát sokra nem megy így az ember fia... :) Nem tudom elképzelni mire jó ez a huzavona a bürokratáknál, ráadásul egy teljesen egyszerű szerkezetű gépnél.


Egy valami még eszembe jutott - mi van a majosházi gépekkel? Azok is egyedi gépek, és mindegyiken van (vagy csak volt?) magyar rendszám.

2012. jan. 22. 16:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!