Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért adnak gázfröccsöt a...

Miért adnak gázfröccsöt a motorosok fékezés közben visszaváltáskor?

Figyelt kérdés

2012. febr. 5. 11:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Mert a motorkerékpárok legtöbbjének nem szinkrongyűrűs a váltója, mint az autóké.
2012. febr. 5. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
akkor enélkül nem is lehet az ilyen motorokon visszaváltani csak kuplunggal? minden sebességfokozat után behúzott kuplunggal kis gázt kell adni?
2012. febr. 5. 11:35
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Tapasztalatom az hogy könnyebb a váltás ha picit mocorognak a fogaskerekek.
2012. febr. 5. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Meg mert általában a motorok sokkal magasabb fordulaton üzemelnek.


Teszemazt 6000 körül pörög a gép (ami egy motornál annyira nem sok pl. 250 ccm-nél), vissza akarsz váltani egy fokozatot, gáz el, kuplung behúz, fordulat le is esik azonnal. Ha itt ráengednéd a kuplungot gáz nélkül és felrántaná a gép magát 8000-es fordulatra akkor lehet bukfenceznél egyet :)


Próbáld ki autóval nyugodtan, hogy 70-nél 5-ből válts vissza 2.-ba gázadás nélkül. Na kb. ez történne motoron is.

2012. febr. 5. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
szóval a sebességváltás után adnak gázt? én azt hittem előtte. Lehet h értetlen vagyok, de pl amikor megállnak és folyamatosan váltanak vissza akkor is így csinálják, nem csak menet közben! vagy rosszul tudom? köszönöm a válaszokat!
2012. febr. 5. 14:05
 6/11 anonim ***** válasza:
Mikor még bevan huzva a kuplungakkor adnak gázt hogy nelegyen akkora motorfék
2012. febr. 5. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
meg mikor kiengedik a kuplungot akkoris
2012. febr. 5. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
azt már értem h behúzott kuplungnál, csak már sebesség visszakapcsolása után v még előtte?
2012. febr. 5. 14:18
 9/11 anonim ***** válasza:

Az tök mindegy, mert amíg be van húzva a kuplung addig a hajtás és a motor szét van kapcsolva, ergo "üresben" van.


A lényege a dolognak, hogy azért adunk egy kis gázt, hogy a visszaváltásnál ne legyen se orrabukás se motorfék effektus és a váltó se essen szét, hogy ey 1000-es alapjáratról felugrik 8000-re... El kell találni azt a fordulatot, ahova az adott sebességi fokozatba fel fog pörögni a motor és akkor szép sima a váltás.

2012. febr. 5. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

na figyelj, megpróbálom érthetően leírni a korábban adott válaszokat.


Mész a motorral, 6000-es fordulat körül.

Kuplung behúz, ekkor - mivel sem a kerék nem hajtja a főtengelyt, sem gázadás nincs így a motor sem hajtja azt, elkezd zuhanni a fordulatszám. Ez ha felfelé váltasz előnyös, hisz magasabb sebességi fokozatban kisebb fordulat kell hogy kigyorsíts, azonban lefelé váltáskor hátrány, hisz ugyanezen elv miatt lefelé váltáskor magasabb fordulat kellene. Ezért - még behúzott kuplunggal - megrántja a gázt, hogy a motor terhelés nélkül felpörögjön 8000 körüli fordulatra. (Közben persze szépen visszavált.)

Ha felpörgött és kapcsoltál, akkor elengedi a gázkart, majd a kuplungot, majd újra terhelés alatt lévő keréknél ismét gázt ad.


Ezt a fajta váltást szokta a köznyelv "dupla kuplungos" váltásnak nevezni. Autónál is előfordul, bár jellemzően csak sport célú igénybevételnél. (1-es fokozat általában nem szinkrongyűrűs, így ha 2-ből 1-be akarod húzni és nem sikerül, akkor is ezt kell alkalmazni, és menni fog.)


Remélem érthető már így.

2012. febr. 6. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!