Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lóerő és nyomaték fogalmakat...

Lóerő és nyomaték fogalmakat hogyan kell értelmezni?

Figyelt kérdés

Ehhez szeretnék segítséget kérni, példákat segítségül az értelmezéshez. Autóknál hogy nyilvánulnak meg ezek, hogy érezhető?

Ennél a két motornál pl. közel azonos LE, de a hengerűrtatalom miatt a nyomaték eltér.


Chevy 350(5700 ccm): 225 LE; 407 Nm

BMW 530i (3000 ccm): 218 LE; 290 Nm


2012. márc. 7. 18:08
 1/7 anonim ***** válasza:
38%

A nyomaték azt mutatja meg, hogy mennyire tekeri a főtengely a hajtásláncot. Nagyobb csúcsnyomaték esetén jobb gyorsulási értékre lehet számítani és nagyobb terhet húz el az autó.

A teljesítménynek a csúcsebességben van szerepe: minél nagyobb, annál magasabbra srófolható fel az autó végsebessége.

2012. márc. 7. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
a teljesítmény- LE(kW) szerepe a gyorsulásnál van álló helyzetbol,a nyomaték szerepe a gyorsításnál,pl.60-100km/h ,a példa amit írtál,valószinu a BMW állóhelyzetbol jobban gyorsul,a Chevy viszont rugalmasabb menet kozben,de azért ez nem ilyen egyszeru,mert befojásolja az autok súlya,a sebbeségváltó áttételezése és hogy mekkora fordulaton adják le a max.teljesítményt és a nyomatékot.
2012. márc. 7. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Lóerő=nyomaték*fordulatszám
2012. márc. 8. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

lóerő=nyomaték x fordulat?


290 Nm x 1000/perc = 290.0000 Le? vagy 290 Le?

2012. jún. 16. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Igen, a teljesítmény számolható a nyomaték és a fordulatszám szorzataként. De nem tudom, jártál-e annak idején általános iskolába, ahol volt szó mindenféle mértékváltásokról, illetve fizikaórán beszéltek az SI-ről.

Na, ebben az SI-ben mindenféle érdekes mértékegységek vannak, nem lehet ész nélkül bármit bármilyen egységben mérni. Például a köpés per négyzetmiatyánk nem váltható át egy az egyben kilogrammba.

Ha te a 290 Nm-t egy az egyben összeszorzod az 1.000 fordulat/perces értékkel, akkor 290.000-et kapsz, de nem lóerő lesz a mértékegység. Egyrészt a fordulat/perc nem SI-egység, azzal nem lehet átváltás nélkül úgy számolni, hogy értelmes eredmény jöjjön ki, másrészt a lóerő sem SI-egység, tehát a végeredményt át kell majd váltani, ha lóerőre vágysz.

Az SI-ben a nyomaték mértékegysége a Nm, azt nem kell bántani. A fordulatszámé azonban nem a fordulat/perc, hanem a fordulat/másodperc, avagy 1/s (ha akarod, lehet Hz-nek is hívni). Tehát az 1000 fordulat/percet át kell váltani fordulat/másodpercbe. Ekkor 16,67 1/s-ot kapsz. Ezt lehet összeszorozni a 290 Nm-rel, ekkor W-ban kapod meg a teljesítményt, mert az SI-ben azt definiálták, mint a teljesítmény származtatott mértékegységét. A végeredmény 4833,3 W, avagy 4,8 kW. Ez azért nagyon messze áll az általad számolt 290.000 lóerőtől. Azzal teherhajókat lehet hajtani keresztül-kasul az óceánokon, 4,8 kW-ot meg egy jó erőben lévő tuningolt Simson is kiprésel magából. De ha lóerőben szeretnéd tudni a teljesítményt, az is megoldható: 3,5 lóerőről van szó. Vagyis ha a kérdéses motor 1000 fordulat/percnél 290 Nm-t tud, akkor azon a fordulaton a teljesítménye 3,5 lóerő.

2012. jún. 16. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

egyszerűbben megmondom mi a különbség: oszd el a lóerőt a nyomatékkal vagyis 218 LE osztva 290 Nm al egyenlő majd x10.000= 7517 fordulatszám( vagyis a BMW 530i ekkora fordulatszámon tudja ezt a teljesitményt tehát pörgős

mig a chevy

225 osztva 407 egyenlő majd szor 10.000= 5528 fordulaton adja le a 225 lóerőt tehát kevésbé pörgős mint a BMW, nem kell annyira pörgetni.

2018. dec. 26. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

az idő múlásával a számok alapján átlátsz mindent tehát ha meglátsz egy olyan adatot hogy:

-110 Le és 235 Nm autó vagy

-102 le 148 Nm

ezt ránézésre valaki meg mondja hogy a felső valószinü dizel(kis fordulatu) az alsó benzines(nagyobb fordulatu)

Miért?- mivel látható a felsőnél a teljesitményhez viszonyitva a nyomaték több mint duplája az alsónál csupán alig az 1,5x-ese...

de mivel az alsónál a motor a 148Nm nyomatékot 6891 fordulatig forgatja ezért 102 Le-t hoztak ki sokkal kevesebb nyomatékból

míg a 235 Nm nyomatéku motort csupán 4680 ig forgatva kapunk 110 lovat..

szóval közel azonos teljesitményt tud mindkét motorváltozat csupán az egyik magasabb fordulaton adja le ezért kevesebb nyomaték(kissebb motor) is elég hozzá mig a másiknál nagy nyomaték nagyobb motor kell de igy kissebb fordulaton tud közel annyi lóerőt.

2018. dec. 26. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!