Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki állja a szerelő tévedése...

Ki állja a szerelő tévedése miatti költségeket?

Figyelt kérdés

A szerelő tévesen állapítja meg a hibát, és emiatt a drága alkatrész cseréje nem orvosolja a problémát. A szerelő azzal védekezik, hogy a tünetek alapján a kicserélt alkatrész is lehetett volna a hiba forrása, de van még egy másik tippje, másik alkatrész cserével..


Meddig lehet ezt a próbálgatásos hibakeresést eljátszani? A szerelő nem vállalja be a feleslegesen beépített alkatrész árát, azzal érvel,hogy már annak is időszerű volt a cseréje.


Mi a teendő most? Ki fizet? Ha most másik szervízbe vinném, az is ugyanezt csinálná, és ráadásul egy hibaforrással már nem kell számolnia...



2012. márc. 19. 09:33
 1/8 anonim ***** válasza:
43%

egyértelműen a szerelő

másik:csőbe húzhatod,azzal,ha nem adott számlát a munkáról és a beszerelt alkatrészről....megmondod,hogy jön a NAV.

Megmondod neki kerek perec:kíhvod a rendőrséget,helyszinen feljelentést teszel és még az adóügynél is.....rábaszik kegyetlenül a szerelőbácsi.....az autót addig hagyd ott bizonyítéknak !

2012. márc. 19. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

A próbálgatásos hibakeresés bevett módszer, ha az alkatrész nem tesztelhető, próbálható ki kiépítve akkor nem nagyon tud mást csinálni.


Esetleg márka- vagy típustársaktól érdeklődd meg, hogy hol találsz olyan szerelőt aki alaposan ismeri a típust, esetleg annak a javítására rendezkedett be.


Ha nem tetszik ami történt, akkor fordulhatsz a helyi önkormányzathoz/fogyasztóvédelemhez, de ha időszerű volt az alkatrész cseréje, akkor nem tudod bizonyítani hogy feleslegesen cserélte. Ha meg nincs nálad az alkatrész akkor egyébként se szvsz.

2012. márc. 19. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Sajnos a márkaszervizek is pont ezt csinálják.

Check lista alapján javítanak illetve cserélnek. Egyszer csak beletrafálnak.


Azért kíváncsi lennék arra, hogy egy márkaszervizt hogy fenyeget meg az ember.

2012. márc. 19. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

általában te állod, mert te voltál olyan marha hogy oda vitted a kocsit.

De tényleg, szinte mind ezt csinálja, ez benne van a pakliban, de ha ugrálni akarsz némi pénz miatt akkor hajrá nekifuthatsz egy polgári pernek, a végére többet veszítesz mint amit most, plusz egy csomó idő.

2012. márc. 19. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
76%

Épp ezért nem kell a kocsit mindenféle kontárhoz vinni. Meg nem garanciális kocsit márkaszervizbe. Hanem olyan lelkiismeretes maszekokhoz akik arra a márkacsoportra specializálódtak. Az én szerelőm kizárólag a VW konszerhez tartozó kocsikat vállalja el. Legalábbis nagyobb javításra, más márkákon max egy olajcserét ejt meg. Tövéről-hegyére ismeri a konszern autóit és az összes drágább alkatrészből tart próba darabot. Ha a hibát csak próbálgatással tudja megtalálni akkor nem veteti meg az ügyféllel a drága alkatrészt hanem berakja az ő saját darabját és megnézi azzal jó-e. Ha jó akkor rendel egy ujjat, ha nem akkor próbálkozik tovább, de nem vettet meg mindenféle felesleges alkatrészt.


Ha nem vállalja be a költségeket a szerelőd akkor megfenyegetheted a fogyasztóvédelemmel és egyéb szervekkel, ha arra sem reagál akkor nem nagyon tudsz mit tenni. Hivatalos útra terelni az ügyet időigényes és költséges, és egyáltalán nem garantált, hogy te jössz ki belőle jobban.

2012. márc. 19. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Kérdező! Márkaszervízről van szó? Ha igen akkor hagyd a fenébe...

Sose fogják elvállalni a felelősséget. Egy mocskos rabló az összes!


Inkább keress egy megbízható normális szakit!!

2012. márc. 19. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Jó lenne ha közölnéd hogy milyen gép, mikori évjárat, milyen motorral, milyen alkatrész lett cserélve és mennyiért.


Ugyanis lehet hogy igaza van a kollégának.


Ha nem olvasható ki a hibatárolóból a hiba oka, és nem egyértelmű a kiszerelés után hogy az adott alkatrész okozza, de már kopott és rossz állapotban van akkor cserélünk, ha továbbra is fennáll a hiba akkor marad a próbálgatásos módszer, mi sem vagyunk látnokok.


Ettől függetlenül az is lehet hogy simán le akarnak rántani, én ilyen esetnél (eddig 2 ilyen volt öt év alatt) meg szoktam mutatni az ügyfélnek a kiszerelt alkatrészt, megmutatom a kopásokat, és felajánlom neki hogy az alkatrész árát felezzük be. Ja, ez maszek volt, munkahelyen sosem sikerült ilyet csinálni.

Hozzáteszem egyik sem volt nagy összeg, tíz-tizenötezer körüli összeget buktam rajta, de szerintem ez lenne a korrekt eljárás.

2012. márc. 19. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A legjobb az ha van egy ismerősöd a márkaszervízből,aki ért is a kocsihoz. Nekem is van ilyen span,minden munkát minden alkatrész félárban számol,és még nem volt gond a munkájával.


Egyébként sajnos ezt lehet be kell nyelned..

2012. márc. 19. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!