Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorfelújítás alkatrészei?

Motorfelújítás alkatrészei?

Figyelt kérdés

Van egy 1994 Opel Astra f 100Le c16se kocsim.

Felszeretném házilag újítani,de szeretném bövebb információt az alkatrészekről,hogy miből ál egy komplett motor felújítás?a síkba köszörülésen kívül mit kell csinálni a hengeren ? Hengerenként injektoros és csattogó fém hangot hallok a motorból és nem azért mert injektoros(valami más lehet a hiba oka)..hidrotőke csere volt már de nem segített ezen.

Csak az alkatrész listákra vagyok kíváncsi esetleg pár jó tanácsra,de nem olyanra hogy vigyem autószerelőhöz...


2012. márc. 26. 14:42
 1/7 anonim ***** válasza:

Háát.. nem ezt akarod hallani, de nagy bátorság csak úgy belevágni ismeretek nélkül. A síkba köszörülés nem feltétlenül szükséges, lehetnek jók a blokk-hengerfej felületei. igazából szétszedés során derül ki, hogy mi az ami feltétlen csere.

Mondjuk ami biztosan kell az a zárt műhely, szerszámok (többek között mérőeszközök is, no meg nyomatékkulcs) és hozzáértés. Érdemes összerakott állapotában, üzemmelegen elkezdeni vizsgálgatni, pl. kompressziómérés, károsanyag-kibocsájtás; ezek is sokat elmondanak.

Meg nem ártana valamiféle szakirodalom, hogy tudd az értékeket miből puskázni..

2012. márc. 26. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
De hogy azt is mondjam amire kíváncsi vagy: az összes tömítés kell, ha már ennyire szét akarod szedni, akkor rakd össze új tömítésekkel/szimmeringekkel/o-gyűrűkkel..
2012. márc. 26. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A hengert nem feltétlenül kell síkba köszörülni. A hengerfejet kell, mert az hajlamosabb elhúzódni a hőterheléstől. De ha már úgyis ott matatnak, becsiszolják a szelepfészkeket (ha nagyon ramaty, lehet cserélni is), cserélik a szelepvezetőket, ellenőrzik és szükség szerint cserélik a szelepeket. A vezérműtengelyt is átvizsgálják, ott csak a csere szokott segíteni, ha nem jó. Általában a vezérlés meghajtását állapottól függetlenül cserélik. A motort megfúrják a következő javítóméretre, kap új dugattyúkat, gyűrűket, szükség esetén csapszegeket. Kiszerelik a főtengelyt, köszörülik, néhol még centrírozzák is, majd új csapágyakkal szerelik vissza (miután meggyőződtek róla, hogy egy csapágy sincs kiverődve). A lendkereket is meg szokták vizsgálni, ha deformálódott, felszabályozzák, szintén ritka, de van, ahol centrírozzák is. A hajtókarcsavarokat, tőcsavarokat, tömítéseket, csapágyakat, szimmerringeket kicserélik, a motort - amennyire lehet - megtakarítják az olajsártól, koromtól, vízkőtől. Ellenőrzik az olajszivattyút és cserélik, ha nem nyom elég jól, a vízszivattyúval ugyanez a helyzet (de ha vezérműszíjas az autó, azt szokták vele együtt cserélni egyébként is).

Ezek az általános munkák, a továbbiak (gyújtás ellenőrzése, beszabályzása, befecskendező újrahangolása, kiegészítő szerelvények vizsgálata) már nem feltétlenül tartoznak a motorfelújításhoz.

Vagyis ha van otthon egy teljes, berendezett gépműhelyed és értesz is a használatukhoz, minden további nélkül meg tudod oldani a motorfelújítást. Egyébként viszont kénytelen leszel valaki mással - legrosszabb esetben szakemberrel - elvégeztetni ezt. Alternatív lehetőségként ott van a szomszéd Józsi bácsi, aki mindenhez ért és azzal az egy szem lógó tokmányú esztergával is mindent meg tud csinálni.

(az autószerelők meg - mint tudjuk - teljesen feleslegesen vannak, hiszen mindenki tud autót szerelni és minden hiba javítható otthon, a sufniban)

2012. márc. 26. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Értem.Köszönöm a válaszokat.Hát csak az eszterga munkát gondoltam mással csináltatni mivel olyan végzettségem nincs.a többit meg gondolom nem olyan nagy ördöngősség csinálni.gondolom nyomaték kulcs se fontos annyira mert gondolom mikor nem volt ez régebben is kézzel húzták meg a csavarokat :):) A többit meg itthon a megfelelő szerszámokkal meglehet csinálni :) Meg van 2 fajta Astra F szerelési könyv is ahol le vannak írva hogy mit hogyan kell csinálni :) Nem tudom ezek mennyire megbízhatóak :)
2012. márc. 26. 19:30
 5/7 A kérdező kommentje:
Még annyi kérdés,hogy ha meg lenne ez a felújítás,akkor csökkenne a kocsinak a fogyasztása ????
2012. márc. 26. 19:31
 6/7 anonim ***** válasza:
57%

A többit valóban nem nagy ördöngösség. A síkköszörülést is meg lehet oldani házilag csiszolóvászonnal, a főtengelyt is lehet flexszel köszörülni, illetve természetesen a csapágyak állapotát is ki tudod mérni otthon a colstokkal (sőt, a kiverődött csapágyfészkeket is "zsinórba" tudod fúrni), a hengerfúrás pedig abszolút nem nagy művészet.

Nyomatékkulcs sem kell, mert az egész nyomatékkulcs a szerszámkészítő maffia összeesküvésének terméke. Még azokat az idióta mérnököket is lefizetik, hogy olyanokat találjanak ki, miszerint 90 Nm+ 3/4 fordulat a hengerfejcsavar meghúzási nyomatéka. Tiszta hülyeség. Rá kell tépni jól, azt' hadd húzzon, nem? A gyárban sem használtak ilyet, hanem Izmir, a török vendégmunkás csak úgy ránézésre húzta meg a csavart.

A méretek, tűrések, szabályzási és beállítási adatok meg fejben vannak. Hiszen mindenki tudja, hogy mekkora hézag kell a dugattyú és a henger között, hogyan kell siklócsapágyat illeszteni és az egyes méret- illetve tömegosztályba tartozó forgó-mozgó alkatrészeknek mi a jelölésük.

Ez az egész autószerelősdi tulajdonképpen egy nagy lenyúlás. Semmi szükség rájuk.

De nyugodj meg: a jól végzett motorfelújítás után csökkenhet a fogyasztás. Nő a motor teljesítménye, nem fúj le mindenhol, tényleg hajtja az autót, ezért nem kell a legapróbb gyorsításhoz is padlógázt taposni és dönteni befelé a benzint, aminek a fele dolgavégezetlenül a kipufogón át távozik.

2012. márc. 26. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
:) Köszönöm az infót ismét ! x)
2012. márc. 26. 21:09

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!