Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb sebbeségel lehet...

Nagyobb sebbeségel lehet bevenni egy kanyart ha az ember driftel mint, ha simán venné be?

Figyelt kérdés
2012. márc. 29. 15:19
 1/5 anonim ***** válasza:
be, kérdés hogy hol jutsz ki:D:D
2012. márc. 29. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Sebességbe lehet hogy nagyobb időbe viszont több...
2012. márc. 29. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem mindegy, milyen burkolatról van szó. Jegen, havon, murván kicsi a tapadási erő, ezért már kis sebességnél megcsúszik az autó, a tempós kanyarokban muszáj csúsztatni.

Jól tapadó aszfalton viszont a tapadási erő nagyon nagy. Ha a kerekek gördülnek, sokkal nagyobb oldalgyorsulást tudnak átvinni, mint ha csúsznak, ezért az a legcélszerűbb, ha a csúszáshatárig terheled a gumikat. Ha az autó megcsúszik, sokkal kisebb oldalerőt lehet átvinni, csökken a kanyarsebesség. Vagyis jó tapadású burkolaton a driftelés lassabb, mint a "rendes" kanyarodás.

De kicsit gondolkodva rá is lehetett volna jönni. A raliban, havon és murván nem a nézők kedvéért autóznak keresztben a pilóták, illetve a Formula-1-ben sem azért fordulnak íven, mert nem tudnak vezetni és fejreállnának driftelés közben.

2012. márc. 29. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat és ha egy nagyon éles kanyar van akkor is jobb sima kanyarodási stilust használni? Driftel kisebb szögű fordulást lehet végezni nem? Lezárt pályára gondolok, nem kockáztatom mások életét.
2012. márc. 31. 09:08
 5/5 anonim ***** válasza:
Ez az autó és a pálya adottságaitól függ. Ha elég széles a pálya és elég fordulékony az autó ahhoz, hogy szép ívet tudj vele rajzolni, akkor azzal érdemes próbálkozni. Ha viszont túl keskenyek a kanyarra rá- és az onnan kivezető egyenesek, esetleg rövidek is, ezért nem tudsz kellően helyezkedni, ráadásul az autó nem is nagyon tud annyira szűken fordulni, amennyire a kanyar megkövetelné, akkor nincs más választásod, mint hogy csúsztatsz. Így nagyobb sebességet érhetsz el, mintha kapubejáróhoz hasonlóan lépésben kellene kicentizni a kanyart. Csak ha időre mész, akkor nem az a lényeg, hogy megtapsoljanak a pálya szélén, hanem hogy pontosan és gyorsan, a kanyar érintési pontját jó szűkre véve (úgy könnyű ám driftelni, hogy kiesel a pályáról a külső íven) fordulj el.
2012. márc. 31. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!