A simson márkájú motorkerékpáromhoz, a mai napon vettem egy kerékpáros sebességmérőt. Amikor beindítom a motort akkor rögtön megzavarodik az óra. Miért van ez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A kerékpárok sebességmérője azon az elven működik, hogy a küllőre szerelt kis mágnes elhalad előtte, a mágnesen indukció megváltozik és ennek a gyakoriságából "tudja" a kerék fordulatszámát - abból pedig már mindent, amit csak kell.
A motoron azonban található néhány olyan ketyere, amely változó elektromágneses mezőt kelt, ezek közül a legjelentősebb a gyújtás: ha nincs rendben a zavarszűrése, a TV-t is zavarhatja. Érdemes tehát venni egy árnyékolt pipát (igen, azt a fajtát, amihez az első ködös időben áthúz a szikra, akkor majd úgyis letéped róla a fémburkolatot).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Az árnyékolt pipáknak két fő jellemzőjük van: van bennük zavarszűrő ellenállás, illetőleg látványos fémburkolatuk van, amely rázár a gyertya hatlapjára. Ezek két dolgot okoznak:
1. Nem zavarja annyira a változó elektromágneses mező alapján működő eszközöket
2. Párás idő és gyengébb minőségű gyertya esetén hajlamos a gyertya inkább a középelektróda és a pipa közt szikrázni, mint a közép- és a testelektróda között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!