Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Dodge Charger 1970 rt kb...

Egy Dodge Charger 1970 rt kb mennyivel képes menni és hány lóerős?

Figyelt kérdés
Meg még annyi hogy mire való a Muscle Car? mármint gondolom nem kamionokat vonatni! :D
2012. ápr. 14. 15:56
 1/9 anonim ***** válasza:
Hogy mire jó fogalmam sincs. Ezek nem véletlen amerikai autók mert ott kell hogy menjenek gyorsan hosszútávra és bírják az iramot. Magyarországon meg európában ez kicsit feleslegesnek mondható de hobbi autónak szerintem megtenné. Viszont hogy anyagiakban sokba fog kerülni az is biztos mert eleve alkatrészt kintről tudják behozni neked ha itthon sehol nem találsz az meg nem olcsó dolog. Másrészt arra egy egész benzinkutat kell ráraknod mert esznek mint a disznó
2012. ápr. 14. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

A "muscle car" kategória a tengerentúlon azt jelenti, hogy fogtak egy közepes méretű (tehát itthon éktelenül nagy, kényelmesen négyszemélyes, majd' ötméteres) kupékarosszériát és a nagy böhömök (5 méter feletti hossz, 6 ülőhely, jócskán két tonna fölötti saját tömeg) borzasztó erős, néha 300 lóerő körüli V8-asait passzírozták bele.

Na, ebből érdekes dolgok lettek. Azok a motorok eggyel nagyobb autónak is elegendőek voltak, így a középkategóriás autókból rakétát varázsoltak: negyed mérföldön rettenetesen mentek, lehetett velük gumit füstöltetni, meg... Szériaállapotban körülbelül ennyit. A futómű és a fékek fejlesztésével ugyanis nem sokat erőlködtek. Sokszor csak extraként vagy egy-egy tuningműhely kínálatában lehetett megrendelni azokat a futóműelemeket és fékeket, amik mellet biztonságosan ki lehetett használni a teljesítményt.

Kicsit olyasmi ez, mint az erre a '90-es években híressé vált VW Golf és Vento VR6. Ezek alsó-középkategóriás, "emberi méretű" autók voltak, de méretükhöz képest jókora, 2,8 vagy 2,9 literes hathengeres motor dolgozott bennük - akkora, ami egyébként a Passatot is alaposan meg tudta lódítani. De mondjuk a középkategóriás presztízsmodellek méregerős változatai (Audi RS4, BMW M3, Lexus IS-F, Mercedes-Benz C63 AMG) is ilyenek: méretükhöz képest értelmetlenül erős motorok vannak bennük, akkorák, amik egy jóval nagyobb autót is könnyűszerrel tudnának cipelni. Csak Amerikában ezt kicsit nagyobb méretekben, 7-8 literes V8-asokkal játszották, mert akkor éppen az volt a divat (később meg a 2,3 literes, négyhengeres Mustang).

Néhány példa a "muscle car"-okra: Pontiac GTO, Dodge Charger, Oldsmobile 4-4-2, Plymouth Road Runner, Ford Torino. Nagyon népszerűek voltak akkoriban, mert elérhető árúak voltak, hiszen tömegtechnikára épültek, viszont óriásit lehetett velük autózni. Kamiont mondjuk nem lehetett velük vontatni, mert bár nagyon nyomatékosak voltak a motorok, azért annyira nem, hogy több tíz tonnát huzigáljanak velük.

Hogy az 1970-es Charger R/T-ben milyen motor volt, nem tudom fejből. Azt tudom, hogy a 440-es "Magnum" és a 426-os Hemi volt hozzá választható, illetve ebben az évben volt a 440-esnek egy "Six Pack" nevű változata, három kéttorkú karburátorral, 390 lóerővel. De hogy ezt lehetett-e rendelni az R/T-hez is, jó kérdés... (eddig még nem voltak éveim arra, hogy beleássam magamat a típustörténetbe)

Az elméleti végsebessége valahol 300 km/h fölött lehetett, mert a korábbi Charger Daytona hasonló motorral 330 km/h-t ért el egy teszt során - igaz, annak kicsit más volt a karosszériája. Viszont aligha lehetett volna egy Charger R/T-t ténylegesen meghajtani 300 fölött, mert a Daytonának is csak úgy jött össze ez a nagy tempó, hogy az új orrkiképzés és a hátsó szárny leszorítóerőt termelt. Leszorítóerőben pedig a "mezei" R/T-k igen rosszul álltak.

2012. ápr. 14. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Egy amerikai munkás örül, ha 20 kilométerre van a melóhelye, mi pedig már sápadozunk ha ilyen távról kell ingázni.
2012. ápr. 14. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Cjargerekről sok mindent írnak itt le:

[link]

2012. ápr. 14. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Háát a 2. választ különösen köszönöm! :D A többit is természetesen, hát akkor végülis nem semmi egy kocsi :D megazért ha már valakinek van egy olyanja annak a pénztárcája sem kismiska :D
2012. ápr. 14. 22:00
 6/9 Benkoos válasza:
Kb.300 ló,de nem az a lényeg,hanem a nyomaték.Ezekben nyomatékhegyek vannak :) A végsebessége meg 220-230 körül van,de nem az a lényeg.Hanem a bugyborékoló V8 és ha odalépsz neki beszakad az összes ablak a környéken :)
2012. dec. 20. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
150 mph= 240 kmh de kap egykis 2013-as tuningot a motor meg könnyíteni a kasznin (1900kg) és otthagy egy BMX-t vagy mercit..... Am meg a régi amcsi kocsikból inkább dragstert lehet építeni gondolj bele egy 2013-mas kocsi 5.6 másodperc alatt van 100-on és 1300kg-mos a kocsi a charger meg 8 másodperc és 1900kg és a 65-ös modell is bírta ugyanezeket az adatokat.Arról nem is beszélve hogy ebbe a kocsiba belenyomhastz 1 millió kilóméter annyi mint egy német kocsinak 200-300.000 km! Nagyon megbízható az egész kocsi,nem olyan mint a mostani kocsik hogy 10 éves és minden baja van már... Az viszont igaz hogy 20-25 litert megissza de egy mostani sportkocsi se fogyaszt sokkal kevesebbet
2013. febr. 7. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
BMX helyett BMW
2013. febr. 7. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Igazibol ezek az autók nem arra valóak hogy boltba menny stb.Némelyikbe olyan erős motor van hogy az elejét felhúzza.Én az Inport autókat jobban bírom.Nem is olyna drágák és gyorsak jól gyorsulnak.Mint pl:A Nissan SkyLine.Ez arra való hogy az utcákon Driftelj keménykedj :)
2015. aug. 1. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!