Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Helyes ez a vezetési technika?

Helyes ez a vezetési technika?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy benzines autó esetében helyes-e az, hogy gyakran kiveszem üresbe vezetés közben?(Persze télen nem!) pl ha meglátom 50 m-ről, hogy piros a lámpa, vagy lejtőn megyek lefelé, vagy a kereszteződésig "elgurulok" és előtte teszem be kettesbe. A másik kérdésem, hogy 2,3,4-esben érdemes kihúzatni az autót? Hallottam már ezt is, azt is, van aki azt mondja, hogy igen, csak 1esben nem szabad. Dízeles autónál mit kell másképpen csinálni? Kérlek normális válaszokat írjatok, lassan 1 éve van jogsim, pár hónapja vezetek egyedül :)
2012. máj. 5. 18:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nekem azt tanították, hogy csak álló autót tegyek üresbe.

A kihúzatást én is úgy tudom, ahogy írtad.

2012. máj. 5. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Igen az oktatóm nekem is ezt tanította, mert azt mondta a vizsgán nem szeretik, ha üresben gurul az autó
2012. máj. 5. 19:13
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem hiszem, hogy csak azért nem jó ez, mert a vizsgabiztos csúnyán néz. Biztosan van valami egyéb oka is, majd jön valami okos pasi és elmagyarázza.
2012. máj. 5. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Én is erre várok :D
2012. máj. 5. 19:22
 5/12 anonim ***** válasza:
2012. máj. 5. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
66%

Ja, nem padlóig kell nyomni a gázt a sebességfokozatokban.

A motornak van egy úgynevezett használható fordulatszám tartománya, és mindig arra kell törekedni, hogy ott tartsuk. (itt van a legkevesebb káros anyag kibocsájtás, legkedvezőbb fogyasztás, és legnagyobb rendelkezésre álló nyomaték.)

Ez nagyjából a közép tartomány, és a felett valamivel.


A diesel nem pörög sokat, ott a használható ford.tart. sokkal alacsonyabban van, ezért nem kell pörgetni őket.

Persze azért néha-néha meg kell hajtani azt is, hogy ne kormolódjon le az adagoló.

2012. máj. 5. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

1. Az a legnagyobb gond, ha valami hirtelen történik, nem tudsz azonnal manőverezni az autóval (mivel üresben van, ezért hiába nyomod a gázt, csak a motor pörög fel és semmi más), inkább ha lejtőn is gurulsz lefelé, vagy lámpa előtt, hagyd sebességben, használd a motorféket, és mielőtt lefullad az autó nyomd be a kuplungot, aztán üres. (nem beszélve hogy így kevesebbet fogyaszt az autó, és a féket is kíméled)


2. Autótól és szituációtól függ hogy érdemes e kihúzatni. Pl.: orsázgúton valamiért megálltál/lelassultál, és benzines autód van, akkor érdemes neki odataposni hogy menjen.


3. A Diesel autóban az a különbség hogy nem pörög annyira a motor, ne is próbálj vele olyan fordulatszámot elérni mint egy benzinessel mert nem tesz neki jót, valamint elinduláshoz nem kell gázt nyomni, elég csak lassan a kuplungot is felengedni.



Remélem sikerült nagyjából konyhanyelven elmagyaráznom hogy megértsed :D Van több különbség is, de most nem akarok belemenni a részletekbe.

2012. máj. 5. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
ilyenkor nincs motorfék, és azért nem szeretik a vizsgán, viszont közlekedésben én is gyakran használom ezt. sokszor még le is állítom, ha pl a vasúti átjáróhoz közeledek, és látom hogy vonat még nincs de már piros, akkor szépen üresben leállított motorral elgurulok addig. és nincsen semmilyen hátránya az üresben vezetésnek, csak annyi hogy nincs motorfék ami természetes módon lassítja a kocsid, csak a tömeg és a pedállal tudod szabályozni a lassítás mértékét.
2012. máj. 5. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 BANDI ***** válasza:

Szia!


Azért kell sebességben hagyni, mert teszem azt gurultok szépen fel a lámpához sorban és ha beléd jönnek hátulról leesik kezed lábad mindenről ,így pedig legalább a sebességben hagyott kocsid nem támadja meg az előtted lévőt. Nekem legalábbis ezt mondta az oktató :D

2012. máj. 5. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Hagyd sebességben! Ha nem nyomod a gázt, csak gurulsz, akkor nem fogyaszt szinte semmit az autó (üresben pedig igen). Ez az egyik.

Üresben nincs motorfék, hidd el, könnyedén megszívhatod ha váratlan akadály bukkan fel.

Ne tedd ki üresbe lámpához beguruláshoz sem, mert hamar szarrá koptatod a fékbetéteidet, ha nem használsz motorféket, csak üzemit. Valamint ne tedd ki üresbe lejtőn se! Ha berakod pl. 4-5-ösbe, nem fogsz lelassulni, és nem kell folyton a fékecskét nyomogatni :)

Kihúzatni akkor érdemes az autót, ha szükség van rá bizonyos forgalmi okokból (kikanyarodsz és feltartanád a mögötted jövőt pl.). Amúgy nem sok értelme van, minél kevésbé pörgeted, annál hosszabb élettartammal számolhatsz. De azért ne nyomd tövig a gázt 5-ösben, emelkedőn :D

Benzines autóval én általában 3000-es fordulat körül már felváltok. Ha gyengécske motor van benne, akkor nyilván tovább érdemes pörgetni, ha nem akarsz forgalmi akadályt képezni. Dízelt nem kell annyira forgatni, mert alul is van nyomaték - korszerű dízel 1500-2500 között kellemesen használható.

2012. máj. 5. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!