Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 8v vagy a 16v a nyomatékosabb?

8v vagy a 16v a nyomatékosabb?

Figyelt kérdés
Baráti körömben ez most a vita tárgya. Én úgy hallottam hogy a 8v nyomatékosabb mint a 16v, mert a 16 szelepesek a sok szelep miatt veszítenek a nyomatékukból. Vagy most mi az igazság valójában?
2012. máj. 6. 11:23
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Opelnál összehasonlitási alapvan.. Nos ahogy irták a 16V felül megy, és a 8V-nél tény hogy 15-20nm-el erősebb viszont nem érződik, a 2 tengelyesek felül dolgoznak. Mig a jóöreg 8 szelepes cserébe már alacsony fordulaton leadja a maxot, és nem is megy felül úgy.. Szóval papiron 16V nyomatékosabb, na meg gyorsulásba is lenyomná, viszont érzetre a 8V.
2012. máj. 6. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

De nagyon sok múlik a bejáratáson is. Van egy Almerám, újonnan lett vásárolva, senki más nem vezette. Általában alacsony fordulaton használom, városban 1600-1800 körül elváltok (persze csak vidéken). Ennek köszönhetően 7 év alatt valahogy hozzáigazodott az elektronika és lentebb tolódott a nyomatékgörbe, 2500-nál majdnem ugyanúgy húz, mint 4000-nél, pedig papíron ott van a nyomatékcsúcs. És 400-as fordulatról is rángatás nélkül felhúzza magát, ami már-már ijesztő. Vezettem ugyanilyen Almerát szalonban, rosszul bejáratottat, az még 5000-nél sem ment úgy, mint az enyém 2500-nál - és mivel így nem kell pörgetni, a gyári átlag alatt fogyaszt, vegyesben majdnem egy literrel, városban több mint 2 literrel.

De ugyanez elmondható nagyon sok autóról, amit eddig vezettem, mind más volt, hiába ugyanaz a modell és ugyanaz a motor (sofőr voltam).

2012. máj. 6. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Jolinar 400(?) as forulaton ne nagyon használd az autódat mert nem arra lett tervezve... nincs olajnyomás és a csapágyakat nem gyengén gyilkolod vele.

A 8 szelep a kisebb áramlási keresztmetszet miatt nyomatékosabb, a 16 szelep pedig magas fordulaton a nagyobb áramlási keresztmetszet nem gátolja a gáz lengéseket ezért erősebb. Ezért találták ki a változó szelepvezérlést.pl a Honda v-tech alul hengerenként 2-2 szelep dolgozik 6500 fordulat körül kapcsolódik be a többi szelep is.

2012. máj. 7. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Nem szoktam rendszeresen, de előfordult már. :) Apumnak volt régen 1.4-es Almerája, annak az alapjárata 630 volt, márkaszervizben mérték. :D Úgy látszik, szeretik ezek a motorok az alacsony fordulatot, hiába 16 szelepesek.
2012. máj. 7. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
600 as alapjáratnál nincs a motornak terhelése ezért nem szükséges akkora olajnyomás, de ha 400 ról húzza fel magát akkor ott lesz terhelés bőven...
2012. máj. 13. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!