Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az újabb kocsik miért vezethet...

Az újabb kocsik miért vezethetők olyan könnyen?

Figyelt kérdés
Egy max 3-4 éves kocsit sokkal jobb és könnyebb vezetni, mint egy 10-12 évest. Miért van ez? Meg hogy tudják ezt olcsón megcsinálni?

2012. máj. 26. 22:40
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

szervo.

em drága

2012. máj. 26. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Kb ugyanolyan könnyű vezetni egy 10-12éves autót is, mint egy 3-4éveset, konkrétan mire gondolsz? Egyébként persze hogy modernebb, pont az eltelt 8-10év miatt, a technikai fejlődés nem áll le.
2012. máj. 26. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

a 10-12 éves kocsiban is van szervo...

Nem csak a szervora céloztam, minden jobb. A kormány, a váltó, a kuplung, fék, gázpedál.

2012. máj. 26. 22:48
 4/13 anonim ***** válasza:

Mert jobbak , kényelmesebbek , korszerűbbek , modernabbak.Korszerűbb a szervó berendezésük.Meg az egész autó érzékenyebbre , biztonságosabbra van tervezve.


Én mondjuk nem sok különbséget érzek egy 10 éves meg egy 3 éves autó között.

2012. máj. 26. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Hát talán azért, mert azalatt a 8év alatt, ami az általad felsorolt kritérium között van, az alatt az idő alatt a fejlesztők nem a töküket vakarták. :) Dolgoztak keményen, hogy minél könnyebb legyen vezetni, finomítottak mindenen. Modernebb, gyorsabb, precízebb.
2012. máj. 26. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Nem mellesleg egy 12éves autó pont 3x olyan idős mint egy 4éves, az alkatrészek meg kopnak, öregednek, és általában csak azokat cseréljük amiket muszáj. Plusz anno még mások voltak az elképzelések a komfortról.
2012. máj. 26. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
20 éves kocsiban is van szervó és ABS is...
2012. máj. 26. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

A változások egy része nem az új modellekkel jön. Hogy egy egyszerű példát vegyünk, ott van a több mint 14 éven át gyártott 206-os Peugeot. Az első darabok amik készültek köszönő viszonyban sincsennek a nemrég legyártott (vagy még mindig gyártásban lévő) utolsó példányokkal, pedig ma már ez csak egy fapados rétegmodell, szervó is éppen hogy van benne (a CD-rádió már feláras - lol). A fejlődést a gyártás közben tett finomítások okozzák. Ez minden gyártónál így van, amik először lejönnek a gyártósorról autók, azok gyakran még teszt-modellek és a szervizektől kapott visszajelzés alapján módosítják az autókat - alkatrészeken, anyagminőségen, beszállítókon, meg ugye közben fejlődik a központi (pl. EU-s) jog, újjabb szabványok lépnek életbe, egyszerűsödnek a gyártástechnológiák, fészliftelnek, megegyéb. Ezek az apró csiszolások viszik előre lényegében az autóipart. 50-60 évvel ezelőtt ez még gyerekcipőben járt és senki nem volt kiváncsi a vevők véleményére, ez a szoci autókon egyébként látszik is.

Az hogy miért vezethetőbbek könnyebben az autók nem egyértelmű. Én általánosságban nem tennék ilyen kijelentést, hiszen 10-12 évvel ezelőtt is voltak könnyen vezethető autók, meg most is vannak nagyon nehezen kezelhetőek. Ha két azonos modellt akarunk összehasonlítani akkor a fent leírt példa tökéletesen megmagyarázza.

Egyébként van erre egy elmélet, amely a vevőkör szélesedését okolja azért, hogy az autóat egyre kezelhetőbbé és hülye-biztossá teszik. 10-12 évvel ezelőtt a tipikus autóvásárló még ki tudott cserélni egy kereket, ismert jónéhány modern technikai vívmányt, tudta mi hol van egy kocsiban, otthon volt műszaki téren is. Ma a tipikus vásárlói kör rengeteg nővel bővült, akik vásárolni és gyereket cipelni vesznek autót, náluk az autó kezelése megáll a fék-kuplung-gáz-váltó-klíma körön belül. Az autók tervezésénél meg ugye kompromisszumokat kell kötni, már nem a régi vevők igényeire kell szabni az autókat, hanem sok-sok műszaki analfabétának kell autót gyártani. Nehéz ennek a dolognak a keserű ízét megérteni, de ez olyan mintha repülési engedély nélküli pilótáknak kellene sugárhajtású utasszállító repülőt tervezni.

2012. máj. 27. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Ne haragudj, de ez elég buta kérdés. Logikusan ki lehet következtetni, hogy abban a 10-12 évben is fejlődött az autóipar és a technika is. Ezért egy újabb autó mindenben egy picit jobb lesz.

Nekem pl van egy 34 éves autóm és egy 7 éves is. Főleg akkor veszem észre a különbséget, ha egyikből átülök a másikba. A 34 évesnél rendesen bele kell kapaszkodni a kormányba és úgy tekerni, főleg alacsonyabb sebességnél. A féket izomból kell nyomni. Az újabbnál ezt mindig elfelejtem, hogy épp csak hozzá kell érni, ha egy kicsit akarok lassítani. Így rendszeresen eljátszom, hogy rendesen beletaposok, mint ahogy a másiknál szoktam. Olyanokat szoktam először fékezni, hogy majd ki esek a szélvédőn.

A régi autó hangosabb is, nem olyan jó a hangszigetelés. Kényelmetlenebbek az ülések, egész más a belső tere. Sokkal több a fém alkatrész benne és kevesebb a műanyag.

A fogyasztása is természetesen sokkal több, mert akkoriban még nem ez volt az egyik fő tervezési szempont.

2012. máj. 27. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

A 34 éves autó milyen fajta?

Egyébként aki csak ilyen újabb szervos, szóval viszonylag modern autókat vezetett eddig, boldogulna egy régi autóval? Pl ilyen Ladára, Wartburgra stb-re gondolok.

2012. máj. 27. 09:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!