Az új kamionok meddig bírják nagy szervizelés nélkül?
Nekem is volt szerencsém olyan 7.5 tonnás MAN-hez, amiben 1 370 000 volt, és a motor bontatlan volt ( csak az adagoló volt felújítva). Most a Magnumban 1 079 000 körül van, a motorja még nem volt széthúzva.
A maiak is jól bírják, attól függ mi számít nagy szervizelésnek. Gondolom az alap olaj és szűrőcsere az nem(30-60 000res intervallumban olaj függvényében). A kopó alkarrészek cseréje nem tudom melyik kategória. Pár évente ki kell dobni az ékszíjakat, szíjfeszitőket, ha magyar utakon jár a gép, akkor előbb utóbb a szilentek, csapszegek és csapszegperselyek cserések a futóműben, a gömbfejekkel és kormánytolórúddal együtt. Ez kb 500-800 km alatt elő is jön. Akárcsak a kuplungcsere, az sem húzza nagyon fél milliónál tovább. Az euro4/5-ös( és jobb ) besorolású autóknál, a legtöbb kopó dolgot teflonbetétesre cserélték a hagyományos zsírzásra szoruló elemek helyett. Idővel ezek is elkopnak és nem javíthatóak pl kardánkereszt. Hogy legyen szó a motorról is, nekünk a Volvokban 7-800 000 km környékén elkezdtek sorban elhalálozni a porlasztócsúcsok. Ennyit bírt, csere.
Mindent összevetve, ha havi átlag 10 000km-t gurul egy kamion, akkor 4-5 éves korban jönnek először azok a szervizek, amikor már nem csak olajat és fékbetétet kell cserélni, hanem komolyabban belenyúlni. Ezért szokták a legnagyobb cégek 4 éves kor környékén újra cserélni a vontatókat, ha van rá lehetőség, lásd Waberers.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!