Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 4 sebességes váltó jobb az...

A 4 sebességes váltó jobb az 5 vagy 6 sebességes váltónál, és milyen autóba éri meg 4 sebességest tenni?

Figyelt kérdés
2009. júl. 8. 09:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Azért jobb sztem a 6 sebességes váltó mert kicsi fordulaton tudod tartani a motort és kevesebbet eszik.

Nem mindegy, hogy 4.ben mész 130at vagy 6.ban 130at. Kevesebbet pörög a motor.

2009. júl. 8. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:
5 sebességes a legjobb a fordulat miatt
2009. júl. 8. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A 6 sebességes. 4 sebességes váltó már régen nincs, csak automatában, jelenleg az 5 a legelterjedtebb, de nyomatékos, nagy teljesítményű motorral felszerelt autókhoz ma már 6 sebességeset adnak.
2009. júl. 8. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat!
2009. júl. 8. 10:56
 5/11 anonim ***** válasza:
Természetesen a modern autóknál már 5-6 sebesség a normális.Az 5. és a 6. fokozat már majdnem 1-1-be hajt.De ez ugyanúgy elmondható a 4 sebességes váltóknál is. Tehát minden csak áttétel kérdése.Az 5-6 sebességes autóknál gazdaságosabban kitudod használni a motor teljesítményét.Egy autószerelő.
2009. júl. 8. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Lehet, hogy rosszul tudom de a régi izomautókban nem 4 sebbeséges váltó volt? pl a 79-es Camaro 5700 ccm-es
2009. júl. 8. 11:18
 7/11 A kérdező kommentje:
ez azért elég nagy teljesítmény, de most vegyünk bármilyen más autót ami 5000 ccm felett van persze nem Audi Q7- re gondolok
2009. júl. 8. 11:20
 8/11 anonim ***** válasza:
Autószerelőnek: Már ne is haragudj, de milyen autószerelő vagy? Az 5 sebességes váltóknál az 1. és 2. fokozat lassító, a 3. közvetlen, a 4. és 5. pedig gyorsító, ne mondd már, hogy az 5. már majdnem 1:1-ben hajt...
2009. júl. 8. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
kissé félreérthetően fogalmaztam az előbb...arra gondoltam hogy az régi autókban 4 sebességes váltó figyelt. :D
2009. júl. 8. 13:55
 10/11 anonim ***** válasza:
89%

Való igaz, manapság az ötfokozatú váltó a legnagyobb divat. Nem szükségszerű azonban, hogy minden autóban ilyen legyen. Az egész csupán attól függ, milyen a motor nyomatékrugalmassága. A GAZ M-21 Volga motorja a háromsebességes kéziváltóval is vígan elvolt, mert olyan széles tartományban adta le a legnagyobb nyomatékát, hogy nem volt feltétlenül szükséges több fokozatot használni, 0-tól 90 km/h-ig mindig a nyomatékmaximum közelében tudott pörögni a motor. Persze ennek ára volt: sokat fogyasztott és alacsony volt a fajlagos teljesítménye. Később elterjedtek a négysebességes váltók, majd a '80-as évek divata lett az ötödik sebesség. Ebből létezett overdrive-ként áttételezett gyorsító ötödik (1:1-nél hosszabb), hagyományos lépcsőzésű ötfokozatú váltó (itt jellemzően 1:1-nél sosem volt hosszabb az ötödik) és a négyfokozatú elé akasztott 1. fokozat (itt sem). Mára már divatba jöttek a hatfokozatú váltók, de léteznek hétfokozatúak (második generációs VW DSG) és nyolcfokozatúak (ZF automata) is. Mindegyikre azért volt szükség, mert a fogyasztásnak jót tesz, ha a motor a maximális nyomaték közvetlen közelében pörög és egyrészt igyekeznek ezt minél jobban megközelíteni, mivel a mai, magas fajlagos teljesítményű autók nyomatékgörbéje hegyes, másrészt pedig ahogy növekszik az autók által elérhető legnagyobb sebesség, úgy kell egyre jobban "széthúzni" azt a tartományt, ahol a motor az ideális fordulaton pörög, az pedig egy adott fokozatszámmal nem megy minden határon túl, mert túl nagy lesz a lépcső a fokozatok között és a motornak a pincéből kell felküzdenie magát.

Az azonban nem teljesen igaz, hogy minél több fokozata van egy váltónak, annál jobb. Tény, hogy a CVT-váltók nagyon jók, de annak idején az első Porsche 911 Turbo (másnéven a 930-as) bevezetésekor a szívóváltozatok ötsebességes váltója helyett csak négysebességeset kapott, mert a motor jókora nyomatékához az is elégnek bizonyult, egy ötfokozatú váltó pedig minden drágább, mint az azonos technológiával készült négygangos. A válasz tehát az: minden autóhoz a hozzá tervezett váltó a legjobb - és ennek nem kötelező minél több sebességesnek lennie.

2009. júl. 8. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!