Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automataváltónál D állásban...

Automataváltónál D állásban amikor lassan megy előre alapjáraton az auto és ráengedem a féket, hogy megálljon akkor az erölteti a motort?

Figyelt kérdés

Adott egy Mercedes 190D 2.5 TURBO, tegyem be először üresbe és utána fékezzek?


És mi történik ha nyomom a gázt+féket egyszerre?


Előre is köszönöm a válaszokat!



2012. júl. 12. 10:04
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha betetted D-be nem kell piszkálni semmit, az automatika vezérel mindent.


A gázt és féket együtt nyomva új autóknál általában bekapcsol a startautomatika / rajtprogram / sport fokozat. De olyan régi autóknál, mint a tied valószínűleg csak meghülyíted és ártasz neki, úgyhogy ne csináld.

2012. júl. 12. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

" Automataváltónál D állásban amikor lassan megy előre alapjáraton az auto és ráengedem a féket, hogy megálljon akkor az erölteti a motort? "


ha rövid ideig ( max 1 perc )fékkel tartod állva D-ben az autót, az nem árt neki ,


nem kell soha üresbe tenni a váltót menet közben,D állásban nyugodtan lefékezhető,


egyszerre a féket és a gázt csak a váltó tesztelésekor szoktuk nyomni,egyébként soha,

2012. júl. 12. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem erőlteti a motort! Az a jó, ha még pirosnál sem teszed üresbe! Ezt úgy találták ki, hogy indulásnál berakod D-be, és amíg meg nem állsz (az utad végéig), benne hagyod!!!! Az a legjobb a váltónak és a motornak is! Ha pl. mindig kivennéd pirosban üresbe, majd vissza, sokkal többet ártanál a váltónak! Tehát visszatérve: nem erőlteti a motort, csak alacsonyabban tartja a fordulatszámot álló helyzetben :)

Ha egyszerre nyomod a gázt és a féket (állóhelyzetben), akkor teszteled a váltót, ha menet közben, akkor sem lesz baj, az autó menni akar, de közben a féket terheled! Sokáig ne csináld.....

2012. júl. 12. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy irtak Nem szoktak uresbe kirakni az emberek. Nincs is ertelme nagyon. Ha gazt es feked nyomod egyszerre akkor rengeteg problemat okozhatsz mivel igy forralod potyara az olajat a nyomatek atalakitoban, illetve a feltotlto szivattyunak rovidited az eletet. Ezert sem ajanlatos emelkedon csak gazzal megtartatni az autot. Elindulaskor viszont Raketakent tudsz kiloni meg az automatak kozott is csak tulzasba nem szabad vinni, egyszer egyszer meg lehet jatszani de nem 5 percenkent. Semminek nem tesz jot. A tobbi karallas meg a kezikonyvbe le van irva mire valo, ha erdekel hol mikro erdemes es hogyan hasznalni akkor szerintem a Kerdezz meg.
2012. júl. 12. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nekem ha egyszerre nyomtam a gázt és féket ,letiltotta a gázt,tehát hiába nyomtam padlót,maradt az alapjárat.Persze elektronikus gázpedál.
2012. júl. 12. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
a motort nem erőlteti, csak az automataváltóban az olaj melegszik, de amig pirosnál állsz arra a max 1 percre nyugodtan nyomhatod a féket D-ben
2012. júl. 12. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, sok hasznos információhoz jutottam, csak még egyetlen kérdést ha megengednétek: Amikor ugye nyomom a féket rá, akkor hova vész el az erő? (mert az auto áll, de a motor pedig jár)
2012. júl. 13. 03:43
 8/10 anonim ***** válasza:
75%
Amikor allsz a feken akkor a nyomatek konverter, es a feltolto szivattyu, egyuttes rovel probaljak zarni az elso fokozatot, ami sikerul is nekik, de mivel a nyomatek konverter ugy mukodik mint egy hidraulikus viszkozus kuplung igy az csak probalja atadni az erot a bemeno tengelyre, de az alacsony fordulatszam es a fekezett feltengelyek miatt azt elforgatni nem tudja igy a befektetett energia hove alakul a nyomatek konverterben, melegeti a valtoolajat, az pedig elol a huton keresztul tavozik.
2012. júl. 13. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
igen, mivel a nyomaték átadás nem egy szilárd tárcsa által történik az automatában, mint a hagymományos kupplungnál, hanem folyadékon (olajon) keresztül, ahhoz hasonlóan probáld elképzelni, mint egy motorcsónak alapjáraton ketyegő motorral forgatja a propellert, a hajó vánszorog előre, de ha kikötöd kötéllel, a motor nem fullad le, hanem a vízet kavargatja a propeller
2012. júl. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Ne haragudjatok hogy nem írtam vissza csak nem voltam gépközelbe, de azt is mondhattam volna hogy ezt még fel kellett fognom :D köszönöm!
2012. aug. 22. 16:34

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!