Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy Lada samara 1300 as,...

Van egy Lada samara 1300 as, a karburátoron az üresjárati keverék szabályzó csavart menyire kel be vagy ki tekerni?

Figyelt kérdés
2012. júl. 14. 13:36
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha betekered koppig, akkor kb 1,5-2 fordulatot kell kitekerni.

Persze gázelemzővel lehet jól belőni, saccra pedig legyen egyenletes az alapjárat, és hirtelen gázadásra ne dadogjon.

Műszaki előtt mindenképp be kell állítani rendesen, különben nem fog átmenni,.

2012. júl. 14. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
hát szépen jár meg nem dadog. akkor így jó
2012. júl. 15. 11:01
 3/4 anonim ***** válasza:

Házilag:


A levegőcsavart a teljesen becsavarttól 0,5-1 fordulatra kihajtom, innen kezdem.


2. Ehhez a levegőcsavar-álláshoz beállítom az alapjáratot. A minőségcsavar (alul jobb oldalt) akkor van jó állásban, ha normális (800-900 ford/p) alapjárati fordulatszám mellett a gyorsítószivattyú karjának kis mozdítására nem túl sokat ugyan, de emelkedik a fordulatszám (ilyenkor plusz benzin jut a motorba, vagyis dúsul a keverék). A fordulatszám-emelkedés megfigyelésének nincs trükkje, lehet hallani füllel, hogy egy fél másodpercig szaporábban jár a motor.


3. Emelt fordulat tesztje: bal kézel a gázkart kell tartani, és kb. 3000-es fordulaton járatni a motort. A gyorsítószivattyúval ismét kis plusz benzint kell adagolni, és várni a hatását. erre egy keveset újfent emelkednie kell a fordulatnak (vagyis a keverék még éppen nincs túldúsítva, a plusz benzin javulást okoz).


4./A Ha így emelkedik a fordulatszám, de a javulás túl soknak tűnik (még szegény a keverék) akkor egy kicsit befelé hajtok a levegőcsavaron, és vissza a 2-es pontra újból alapjáratot állítani.


4./B Ha a fordulatszám a plusz benzinre nem változik, netán csökken, akkor sajnos túl van dúsítva a keverék. Túl sok benzin jut a motorba az alapjárati rendszeren, az átmeneti furatokon és az első torok fúvókarendszerén át. Ettől csak rosszabb lesz az autó, és sokat fogyaszt (biztos jó az úszószint, gyújtás, tiszta a légszűrő, és gyári méretűek a fúvókák, szelephézagok?). A levegőcsavaron kifelé hajtok egy keveset, hátha jobb lesz, és vissza a 2. pontra az alapjáratot ellenőrizni.


Leírtakat néhány lépésben sikerül elérni, meg lehet kísérelni egy tesztutat. Határozott, de ésszel kivitelezett gázadásra az autó minden fokozatban rángatás nélkül gyorsít, szépen egyenletesen haladva pedig alig (fél centire) kell nyomni a gázpedált.


Ha minden jó, különösebb erőfeszítés nélkül bárkinek 6l/100km körüli értéken lehet a fogyasztása.

2013. júl. 1. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
2014. ápr. 29. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!