Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorfék. Mit is jelent ez...

Motorfék. Mit is jelent ez pontosan?

Figyelt kérdés

Szóval én úgy értelmezem, hogy amikor leveszem a lábam a gázról, akkor a motor nem kap benzint, tehát nem tartja az addig megszokott fordulatszámot hanem szépen elkezd visszacsökkenni. Illetve nem az hogy nem kap benzint, hanem annyit kap amennyi az üresjárathoz kell? Ezt a részt nem teljesen értem..valaki magyarázza el pls.


De a további meg annyi hogy a fordulatszám visszacsökken, és gyakorlatilag megfordul a folyamat, a már felpörgött kerekek forgatják a motort és ezáltal lassul az egész rendszer, mivel nincs bevezetett energia?


(bocsi ha írtó nagy baromságokat írtam, érteni szeretném a dolgokat, úgyhogy egy kimerítő válasz sokat segítene, köszi :) )


2012. aug. 1. 19:35
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha elveszded a gázt, akkor nem a motor hajtja a kocsit, hanem a kocsi lendülete hajtja a motort, így annak nincs szüksége benzinre/gázolajra a működéshez akkor, ilyenkor az üzemanyagot elzárják, a fogyasztás nulla, a sebesség pedig csökken (a diselmotorok fékezőhatása erősebb). Ez a lendüet a motort hajtja egy darabig, de mikor elfogy, visszaáll alapjárati forduatszámra, mert az alatt már leállna.
2012. aug. 1. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
jól leírta azt első válaszoló, csak annyival egészíteném ki, hogy nem csak a dízle, hanem a benzin motoros kocsi fékhatása is nő motorfékkel, mintha csak üresben lenne és úgy fékeznénk
2012. aug. 1. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Én ezt arra értrettwm, hogy a dieselek motorféke erösebb a motor müködési elvéböl adódóan, de persze az is igaz, amit te írtál.
2012. aug. 1. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ilyenkor amúgy nem kap kevés olajat a motor ahhoz a fordulathoz?
2012. aug. 1. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

kérdező is jól gondolta, annyival kiegészíteném, hogy az újabb autók, amik, sőt már a 80-as évek végén a lada samarák egyes kivitelei is tudták azt a "funkciót", hogy gázelvételnél, motorféken, még alapjárati üzemanyagot sem kap a motor feleslegesen, hanem az elektronika elveszi azt, és alapjárat körüli fordulatszámnál adja csak vissza az alapjárati üzemanyagmennyiséget (a ladáknál ez vákumosan volt megoldva), tehát a közhidedelemmel ellentétben motorféken 0 üzemanyagot fogyaszt a kocsi, üresben gurulva pedig alapjárati üzemanyagot

Olajat eleget kap a motor, mivel az nem a gázadástól függ, hanem a fordulatszámtól, tehját ugyanúgy van olajnyomás ha motorfék üzem van, kivéve a régi 2 üteműek pl trabant, wartburg, amik ugye keverékkel mentek, tehát ha benzint kapott, akkor volt kebése, ezáltal ha nagy fordulaton forgott a motor motorféken, akkor csak az alapjárati üzemanyagot, és annak olajtartalmát kapta, ami nem elegendő a magasabb fordulathoz, többek között ezért is volt ezeknek kevesebb az élettartama, és ezért volt a trabantokban az utolsó (4. fokozat) szabadonfutó, ami olyan mint a bicikliken a racsni, vagyis 4.ben nemvolt motorfék egyátalán...

2012. aug. 1. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Ezért is van a Wartburgban szabadonfutó kar amivel ki lehet iktatni a motorféket.
2012. aug. 2. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!