Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elkezdett világítani a "nincs...

Elkezdett világítani a "nincs olajnyomás" visszajelző lámpa járó motornál. Miért lehet ez?

Figyelt kérdés
Az autó (opel astra F 1.6) másfél évig állt. Megpróbáltam beindítani egy erős akkumlátorral ami kb 10. indításra be is indult. Nagyjából 10km-t mentem vele, de kb három kilóméter után elkezdett világítani a nincs olajnyomás jelző lámpa, sajnos nemtudtam megállni így végig kellett mennem még azta 7 km-t. A motornak ugyan olyan hangja van mint eddig, bármekkora fordulaton, azonban néha elis alszik a lámpa de nagyrészben égni szokott! Olajszintet megnéztem, de úgyláttam van benne bőven, a max felett volt. Tehát mitől lehet ez? mi rá az orvosság?

2012. aug. 5. 21:30
 1/9 anonim ***** válasza:
93%

Jááááááááj !!!!!!!!!!!!! Sehova tovább!

Ha ég a kontroll lámpa akkor NINCS olajnyomás.

Nem az olajszint a mérvadó.

Sokkal inkább az olajpumpa.

Sőt olyat is tud az autód,hogy pl. kezdődő csapágybajnál a leváló fémtörmeléket felkapja az olajszivattyú és eltömíti a szűrő jó részét,ezáltal hol van nyomás,hol nincs ...

Mindenképp szerelő kell az analízishez és olajdekli le !

Szerintem.

:o)

2012. aug. 5. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
19%

Először lecserélném az olajat előtte egy kis motormosó adalékkal járatva CSAKIS alapjáraton 5-10 percet még a régi olajjal.


Menni NEM kéne vele mert ha az olajszivattyú kopott meg,akkor olajnyomás hiányában szétkopik a teljes motor pár km alatt,és akkor motor generál,ami nem 2 forint.

Ha nem szűnik meg az olajcsere után se a probléma,akkor jöjjön a szerelő házhoz(vagy trailer-el odavinni) és az olajszivattyút cserélni erősen ajánlott lenne.

2012. aug. 5. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
De mielött lelett állítva másfél évre azelött teljesen jól ment és nemvolt ezzel semmi baj, állásában mitől ment tönkre az olajszivattyú?
2012. aug. 5. 21:45
 4/9 anonim ***** válasza:

biztos már jó fekete az olajod szökőévente 1* talán megnézed/nézeted

2centis olajsár van a motorba kb azért is lehet :)

am jóaz amíg müxik

nyugodtan használd ha megy

2012. aug. 5. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 kgaba88 ***** válasza:
28%

A max. felett volt?? Hát ez hiba, ha nem tudnád. 1,5 évig nem volt használva? Valószínűleg megromlott az olaj.

Olajcserét és olajszűrőcserét ajánlok. Az előírt mennyiségű olajjal ám, nem többel, nem kevesebbel.

Ezután beindítás, ha még mindig világít a kontroll-lámpa, akkor irány a szerelő. De nehogy saját lábán/kerekén szállítva!

2012. aug. 5. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
40%
Vagy csak simán zárlatos a visszajelző és jelez össze-vissza, de mindenképp vontatva kell szerelőhöz vinni, nem érdemes kockáztatni. Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni.
2012. aug. 6. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Szabó Joe válasza:
38%
Az olaj szivattyú ha jó volt akkor az most is jó,az állástól nem megy tönkre.Az olaj viszont igen,vegyél egy liter motormosó adalékot és járasd tíz percig alapjáraton,aztán olajszűrő és olaj csere.De azért mindezek előtt a biztonság kedvéért indisd be vagy két percre ha leállítotad vedd le a olajbeöntő sapkát vagy fedelet és nézd bele ott olajosnak kell lenie,ha nem olajos akkor felejsd el amit írtam és húzasd el szerelőhöz.És még valami ha minden jó,van olaj a szelepeknél és mégis bevillan a lámpa akor már csak a olajnyomásérzákelő lehet rossz.
2012. aug. 6. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:

Heló!

Mi lett végül a megoldás? Nekem pár napja jött elő ugyanez a hiba. (1.6 16V F Astra)

Autópályán álltunk a dugóban 38 fokban a legalább 60-70 fokos aszfalton legalább fél órát. Illetve átlag 3-4 km/h-s sebességgel haladva. Majd amikor végre megindult a forgalom, kigyulladt az olajnyomásjelző. Azonnal leáll, olajszint ellenőrzés. Egy csepp sem hiányzott belőle. Vártam míg hűl, mert iszonyat forró volt még a motortetőkitámasztó rúd is! Volt nálam kb fél liter, azt beleöntöttem, hátha annyira híg a melegtől, hogy azért nincs nyomás. Úgy tűnt, hogy jó is lesz, mert egyre halványabban világított a lámpa, majd 10-15 km után már szinte nem is látszott. Otthon, egy óra állás után, viszont megint világított, majd 9 óra állás után nem. Elmentem a Tescoig, kb 3 perc. Hibátlan volt, örültem is, hogy biztos, csak meleg volt. De hazafelé megint világított, immár határozott pirosan.

Olaj kerül a motorba, mert leállítás után olajos a vezérlésnél. Viszont pár perc járatás után már gőzölög az olaj. Az normális? Biztos, hogy köze van a dugóhoz a forróságban. Megéghetett az olaj? Lehet, nem kellett volna azonnal leállítani? Leéghetett az érzékelő? Mert néha halványabban világított, néha erősebben...

Holnap viszem szerelőhöz, majd kiderül.

De azért várom a véleményeteket!

Üdv,

-Szilárd-

2013. júl. 31. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
100%
Nagyon régi kérdés... de utolsó kiderült hogy mi volt a baj? Az én autóm ugyan ezt csinálja
2019. aug. 18. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!