Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adna nekem valaki tervet vagy...

Adna nekem valaki tervet vagy ötletet adni hogy hogyan lehetne oldalkocsit csinálni 207-se babettára?

Figyelt kérdés
Sörös rekesz méretben.
2012. szept. 13. 12:39
 1/3 anonim ***** válasza:
59%
íziiii rájder öcséééém, íziii rájder
2012. szept. 13. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Kész tervet nem tudok adni, mert nincs, de tanácsokat igen.

Az első az legyen, hogy elkészíted a keretet a sörösrekesznek. Szögvas pont jó hozzá, akkora legyen, hogy a rekesz elférjen benne, ne billegjen, ne boruljon ki. A legjobb, ha olyan magas keretet csinálsz, mint a sörösrekesz - hogy miért, azt majd később.

Utána ehhez igazítod a többi méretet. Jó alacsonyra engedd a keretet, annyira, hogy éppen ne érjen le. Erre azért van szükséged, hogy az oldalkocsi súlypontja alacsonyan legyen, mert kellemesebb úgy az élet. Mellette azért férjen el a pedál, illetve a lábad, a külső oldalon meg majd lesz a kerék. Mivel gondolom, bulijárgány lesz, nem kell rugózással erőlködni: egy fix tengelycsonkra kell felerőlködni a kereket olyan tengelymagassággal, hogy a keret nagyjából vízszintes legyen. Az oldalkocsi kerekének a motor hátsó kereke előtt kell futnia, ha egyvonalban vannak, borzalmasan húz az oldalkocsi felé a motor (jelen esetben jobbra).

A motort és az oldalkocsit legalább három ponton kell összekötni. Babettán nem sok választási lehetőség van: célszerű fent, a nyereg alatt, lent, a blokkfelfogatásnál és elöl, a villanyak közelében rögzíteni a motorra az oldalkocsit. A nyereg alól jövő összekötő rudat a keret tetejéhez kell rögzíteni (ezért mondtam, hogy magas legyen a keret és jó, ha eléggé erős is, hogy ne hajoljon össze), a blokkfelfogatástól jövőt az aljához, a váznyaktól jövőt pedig szintén az aljához, de valahol elöl. Így a motoron is háromszögben vannak a rögzítési pontok meg az oldalkocsin is, stabil az összeköttetés.

Jó kérdés, hogy mivel kösd össze a motort és az oldalkocsit. A vascső egyszerűnek tűnik, de nem jó: célszerű valami menetes, állítható hosszú rudat beszerelni, mert a geometriát be kell majd állítani. Tudom, bulimotornak "jó az úgy is", de hidd el, nagyon kellemetlen, mikor rázza a kormányt az oldalkocsi, esetleg gázadásra az árokba megy a motor.

A geometriát úgy kell beállítani, hogy a két nyom (a motor kerekeinek nyoma és az oldalkocsikerék nyoma) kicsit összetartson, a motor és az oldalkocsi pedig egymástól elfelé dőljön. Ha rászánod az időt arra, hogy ezeket próbálgatással belődd, lesz egy olyan oldalkocsis Babettád, amin nem csak röhögni lehet, hogy "Nézzedmá', olyan, mint a Csokié az Üvegtigrisbül!", hanem akár még 5 méternél hosszabb távon is lehet vele motorozni. Ja, és az oldalkocsikerékre nagyon figyelj: jó a Babetta-kerék, sőt, az a legjobb megoldás, mert egyforma kerekek lesznek rajta, de ne legyen benne "nyolcas". Egy kicsi sem, az oldalkocsikeréknek nagyon jól kiegyensúlyozottnak kell lennie. Az oldalkocsikerék ugyanis a motor tömegközéppontjától nagyon messze van és ha csak kicsit is üt, akkor is borzalmasan rángatja a motort, mert hosszú erőkaron át tud "dolgozni".

2012. szept. 13. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszi ez nagyon hasznos volt :) majd ha kész lesz megsinálom papíron a terveket és felteszem ::)
2012. szept. 14. 10:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!