Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerűl kb. egy autó,...

Mennyibe kerűl kb. egy autó, átlagos havi kőltsége?

Figyelt kérdés

Természetesen a benzin kőltségén kívűl. Tudom pontosan nem lehet meghatározni, de kb. mennyibe kerűlne, pl. egy régebbi fajta, Suzuki swift teljes kőltségvetése egy hónapban?


Ha nem tudsz a kérdésemre választ, az is elég ha leírod milyen autód van, és mennyit kőltesz rá havi szinten, a benzinen kívűl. :)


2012. szept. 18. 13:50
 1/6 anonim ***** válasza:
hát a szervizköltség, meg a gumi az egyszerre 1 nagy kiadás, de havi szintre leosztva kb 10.000ft. Akkor év elején jön még teljesítmény adó, meg a baleseti adó+kötelező biztosítás, bár azt kérheted negyedévente is a 3 együtt nekem havi szinten plusz 5ezer forint. És akkor néha lemosatod, veszel hozzá ezt azt... (illatosító ablak mosó folyadék stb...)
2012. szept. 18. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
64%

Kerül, költ, kívül. Rövid ö és ü betűvel, ragozott alakjaikban is. A mondatban pedig nem úgy alkalmazzuk a vesszőket, ahogy te elképzeled.

Képzeld: a költségek nagy részét ki tudod számolni. Egyáltalán nem nehéz. Az autóra átíráskor kell költeni, az egyszeri költség, vegyük ki a számításból. Ezen kívül rendszeres, havi szinten lebontható költségként a kötelező biztosítás, a gépjárműadó, a szervizköltség, a fogyó-kopó alkatrészek ára és az amortizáció jelenik meg.

A kötelező biztosítás éves összegét ki lehet számolni internetes kalkulátorokban. Nincs átlagos összeg és ha ragaszkodsz a Swifthez, akkor sem lehet közelítő értéket mondani, mert a tulajdonos személyétől is függ a díj. De egyszerű a helyzet: kiszámolod az éves díjat és leosztod 12 hónapra.

A gépjárműadóhoz is van kalkulátor az interneten, ez éves díj, de általában két részletben kell fizetni. Az éves adót kiszámolod, leosztod 12 hónapra és meg is van.

A szervizköltség már más tészta. Évente egy olaj- és olajszűrőcserével biztosan lehet számolni, ez mindenképpen kötelező. Elméletileg kétévente kötelező lenne a fékfolyadék cseréje is, de ezzel újabban nem divat foglalkozni. Mindenesetre ha még a várható futásteljesítményt is tudod, akkor lehet pontos képet kapni: célszerű kiszámolni az éves szervizköltséget és abból megállapítani, ez havonta mekkora összeget jelent.

A fogyó-kopó alkatrészeknél is hasonló elvet kell követni. Itt a legnagyobb tétel a gumiabroncs, a fékbetétek és a kuplungtárcsa. Persze ezt nem biztos, hogy külön kell számolni, lehet, hogy a szervizköltséghez megy ez is. Az, hogy mennyit tesznek ki ezek a költségek, szintén függ a futásteljesítménytől: nem mindegy, hogy 2-3 év alatt nullázod le a gumit vagy majd csak 6-8 évesen, az öregedés miatt kell cserélni (mert minta még van rajta bőven).

Az amortizációt is veheted költségnek, csak ezt nem kell kifizetned. Viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert ha autócserére kerül a sor, a zsebed ezt is ugyanúgy megérzi, mint azt a pénzt, amit ténylegesen kiadtál. Vagyis az autó végső mérlegében ez is benne lesz. Ha már a Swiftnél vagyunk: az értékcsökkenésük most már nem olyan vészes, a legújabb példányok ára is kellően lement, tehát pár éves használat alatt nem fog nagyot zuhanni az autó ára. De ha nincs kedved, ezzel ne számolj.

Ezekből fog majd összeállni a havi költség, amit csak te tudsz magadnak kiszámolni. Sajnos átlagos költség nincs, annyi minden függ a használati módtól és attól, ki használja az autót.

2012. szept. 18. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A biztosítás attól függ hány éves vagy milyen régi a jogsid meg hasonlók. az teszi ki a fenntartási költség jelentős részét. Lehet csinálni igy is meg úgyis az autóra való költést. A motorolaj és a gumikopás ami plusz költséget képez. Meg évente a műszaki vizsga díja. az kivételesen fix összegű autó mérettől típustól függetlenül.

Az is sokat számít mennyit használod az autót. egy városi autóra kb 2-3 évente is elég új gumi. De ha rosszul van a futómű beállítva vagy ilyesmi akkor hamarabb lejárja. Szóval ezt így nehéz kiszámolni. plusz jöhetnek a váratlan kiadások. Javítások lakatolások. kipufogórendszer is 4-5 évente fogyóeszköz mert az üzemanyagban kicsapódó párától az is szépen tud ám rohadni. saválló kipufogórendszer meg egy vagyon hiába bírja 4x tovább. Motorolaj is van 4000Ft tól meg van 40 ezertől is. Az se mindegy garázsba tartod e vagy kinn eszi az idő?!.. Szóval variációk garmada közt lehet variálni. Ezért dumálnak az emberek olyan sokat a kocsikról! Örök téma.. :D

Évi 100 ezer Ft körül van egy autó fenntartása. Plusz az üzemanyag.

2012. szept. 18. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

# 2/3 Időpont ma 14:23


nagyon szigorú vagy kommandante!!!

2012. szept. 18. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ja, tényleg, kihagytam a műszaki vizsga díját. Ez kétévente kötelező, az árát pedig így értelemszerűen 24 hónapra kell leosztani. Lehet ez is a havi költség része, hiszen előre tudható, hogy kell műszaki vizsga az autóra és az ára is nagyjából fix.
2012. szept. 18. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2012. szept. 18. 17:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!