Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy autó gyárilag turbós...

Ha egy autó gyárilag turbós akkor is megvan az a szép fütyülős hangja min ha később teszik bele?

Figyelt kérdés
Leginkább dízel érdekelne. Bele vagyok bolondulva a turbódízel hangjába. :) Most tervezem egy ilyen autó megvásárlását. Vegyek sima dízelt és utána tegyek bele turbót, vagy inkább TDi-t vegyek?
2012. szept. 19. 19:54
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
csak a hangja számít :D a turbó dízelnek amúgy is van ereje, nem lesz gyenge
2012. szept. 19. 19:55
 2/13 anonim ***** válasza:
51%
Gyárilag turbósat vegyél, s a lefúvó vagy lefújó, vagymiatököm, na sdzóval eza vérpistiszelep fütyül. Ezt bármelyik turbóra rápakolhatod, és gyárilag turbósat vegyél, mert utólag, ha rárakot, na lesz csodálkozás, amikor nem bírja a főtengely...:) Szóval TDi, és lefütyülőszelep kell neked.
2012. szept. 19. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
79%

Nem a lefúvó szelepre gondolsz? westgate szelep

A turbo akkor fütyül igazán ha ki van.

2012. szept. 19. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

A fütyülés két helyről jöhet. Az egyik tényleg fütyülő hangot ad: ez a feltöltő. Nagy fordulattal forog, tolja befelé a levegőt, aztán fütyül. Ez a gyári turbósoknál és az utólagos barkácsolásoknál is megvan, de a gyári kiviteleknél van, hogy jobban sikerül a zajszigetelés.

A másik hasonló hang rövid füttyentés, prüsszögés gázelvételnél: ez a lefújószelep hangja. Ezt gyárilag nem mindig építik be, ha pedig igen, akkor a légszűrőházba vezetik vissza, hogy ne legyen hangos. Van viszont, hogy gyárilag is hagyják szabadon prüszkölni a BOV-t, ez főleg sportkocsikon fordul elő. Az utólagos turbósításnál is van rá mód, hogy ilyen szépen szóljon.

Viszont a BOV-nek csak benzines autón van értelme. Dízelen is ki lehet építeni, de ott tényleg csak annyi haszna van, hogy prüszköl, a motornak se jobb, se rosszabb nem lesz tőle.

Ha a turbómotorok csak a hangjuk miatt tetszenek, akkor vegyél olyat, ami gyárilag turbós - jelen esetben turbódízelt. A szívódízel turbósra alakítása anyagilag általában nem éri meg, főleg nem akkor, ha neked csak a hang számít.

2012. szept. 19. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
36%

A turbó ha fütyül, ott már baj van!

Enyémet sose hallottam fütyülni!

Bár a Rába Steigerét igen...

2012. szept. 19. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Akkor veszek egy gyárit és alakítok rajta. Nem baj ha fütyül a urbó az előed válaszolók írták hogy mitől van.
2012. szept. 19. 20:29
 7/13 anonim ***** válasza:
Dízelesben nincs lefújószelep gyárilag. Meg utólag is értelmetlen, a konstrukció miatt nincs rá szükség. Csak mondom.
2012. szept. 19. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
A lefújószelep nem is igazán érdekel. A folyamaos ütyülés ami tetszik gyorsulás közben nagy fordulaon.
2012. szept. 19. 21:14
 9/13 anonim ***** válasza:
"Nem a lefúvó szelepre gondolsz? westgate szelep" szerintem a lefúvó szelep ( Blow off valve) igen távol van a wastegate-től. De javítsatok ki ha tévedek.
2012. szept. 19. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

A lefújószelep (blow off valve) más, mint a wastegate. A wastegate a turbónyomás szabályzásában játszik szerepet: ha túl magas lenne a nyomás, kinyit és elengedi a kipufogógázt anélkül, hogy az megpörgetné a turbinát. Így a turbó nem forog, nem tölt, nem száll el sem a fordulatszáma, sem a töltőnyomás az egekbe. Ezt általában a feltöltő házába integrálják, ha pedig nem, akkor a kipufogóba van beépítve a szelep és a megkerülő cső.

A lefújószelep gázelvételkor nyit ki és a turbó, illetve a fojtószelep közt feltorlódó levegőt engedi ki a szabadba, hogy ne fékezze a kompresszorkereket. Ez a szívócsőben található, mégpedig a feltöltő és a fojtószelep között. Néha egy cső vezet tőle a légszűrőházba, hogy ne legyen nagy hangja.

2012. szept. 19. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!