Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit fogyaszt egy ilyen...

Mennyit fogyaszt egy ilyen Mercedes? (lent)

Figyelt kérdés
2.3- as benzines Mercedes e230 elegant, 1997-es évjárat.

2012. szept. 21. 07:17
 1/5 Alex67 ***** válasza:

A lökettérfogathoz, és a 150Le-s teljesítményhez képest egyáltalán nem veszélyes.

Város: 12-14l/100km forgalomtól függően

Pálya: 130km/h tempomat 10,2l/100km

Lakott területen kívül: 8l/100km, ha nagyon óvatosan mész 7,5l/100km

Vegyes: 9,5l/100km

2012. szept. 21. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszi! Azt még elfelejtettem, hogy autómata váltós.
2012. szept. 21. 11:32
 3/5 anonim ***** válasza:

Haveromnak 2.2es C-s mercije van,igaz volt belügyes autó,golyóálló, városban 15alá képtelen vinni,lehet a 2tonna miatt.Pályán sem megy 9alá.Nekem 3ezres szívó van városban max. 10,pályán 7.5.

Merciből inkább dízelt vegyél csak 2.2es Lucas adagolósat ne,az összes többi a világból kimegy.

2012. szept. 21. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Alex67 ***** válasza:

Igen, automatásra vonatkoznak az általam írt adatok is...


Abban egyetértek W124300TD válaszadóval, hogy a Lucas adagolós példányok felejtősek, ellenben egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen idős autó esetében jó választás a dízel.


Köztudott, hogy gázolajos gépeket elsősorban azok vesznek / vettek, akik sokkal többet mennek mint az átlag autós, ezért hatványozottabban számít a fogyasztás, és ezért hajlandóak a pénztárnál a felárat is megfizetni, hiszen úgy is mennek annyit, hogy megtérül.


Nem ritka a 3-4 éves, főleg dízel céges autókban a 100e, vagy e fölötti futásteljesítmény. Vajon mennyi lehet a tényleges km. egy 10-15 éves dízel gép esetében.

Elárulom nem 150-250e, mint ahogy a hirdetésekben szerepel.

Ráadásul sokkal szervizigényesebb, komplexebb, több odafigyelést igénylő a gázolajos technika, mint a jóval egyszerűbb benzines társaik.

Amit megspórolsz üzemanyagon, annak a többszörösét költheted szervizre, főleg a turbós, vagy a még rosszabb CDI esetében.

Logikusan belegondolva...

Mikor ad el valaki egy jól működő, keveset fogyasztó, megbízható, de korosodó dízel autót?

Általában akkor, ha megtörte, és hiába a javítás, már nem ugyanaz a biztonságérzet, ha egyre több, és drága meghibásodás fordul elő, fődarab cserére, vagy felújításra volna szükség a biztonságos üzemeltetéshez ami akár horror összegekbe is kerülhet az autó aktuális árához képest, illetve a magas futásteljesítmény.

Új, és általában igen drága dízelek esetében pedig akkor adják el leginkább, ha lejárt a garancia, és nem akarja bevállalni a tulaj/cég az esetleges komoly összegű garancia utáni javítás kockázatát, cégautóként magas futásteljesítménye van már fiatalon a kocsinak, illetve ha megtörték.


Egy sima "régi vágású" MB szívó dízel, ha van/volt gazdája simán elmegy 500-600ekm-t fődarab javítás nélkül. Ezt nem is vitatja senki.

Ellenben azok a dízel W124, W210 modellek (hogy témánál, és típusnál maradjunk), amiket ma itthon "olcsón" meglehet venni, azok már bőven túl vannak ezen a futásteljesítményen csak 99,9% hogy vissza vannak tekerve, min. egyszer törtek,vagy biztosítóztatva lettek, amiket meg "patikaként" árulnak közel járnak ehhez a futáshoz hiába a mesébe illő 100e körüli, vagy még alacsonyabb érték feltüntetése a hirdetésben, szinte biztos, hogy kamu.

A valódi patika példányok, már rég gyűjteményekben, hozzáértő tulajok birtokában pihennek.

Tehát sakk matt, mert ha hosszabb távra tervezel előbb utóbb motorfelújítás lesz belőle, ami egy jó szaki esetében, egy ilyen korú autónál könnyen elérheti az autó vételárának a harmadát, esetleg a felét is.


Mindenképp óvakodj a flotta / céges, ex. német, és hazai taxiktól, és az ismeretlen előéletű verdáktól.

2012. szept. 21. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kimerítő választ! Ebből nagyon sokat megtudtam.
2012. szept. 21. 15:30

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!