Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » '99-es Nissan Almera 1.4 LX...

6string kérdése:

'99-es Nissan Almera 1.4 LX Fitt, gyorsításkor rángat, mi lehet a probléma okozója?

Figyelt kérdés

Akkor itt bővebben, valós 24000km van az autóban, inkább állt mint ment 13 év alatt. :)Motorkódja GA14, értelemszerűen hengerenkénti injektoros és az utolsó japánban készült széria Almeraból.

A hiba: gyorsításkor időközönként nagyokat ránt, néha leáll miután kiveszem sebességből.

Üresben pörgetve és alapjáraton hibátlanul működik! A motor ellenőrző lámpa nem gyullad ki, tulajdonképpen minden hibátlan, de valami még sem stimmel. :)

Jó néhány dolgot végig néztem rajta, mindjárt új üzemanyagszűrővel kezdtem, hogy a legalapvetőbb hibalehetőséget kiszűrjem. Persze a kiszerelt gyári hibátlan volt. :) Gyertyák, gyújtókábelek, gy.pipák jók, folytószelep és alapjárat állító csavar/ furat ki lett takarítva miután az alu ház kiszerelésre került. Egyébként alig volt korom lerakódás. Motortérben a csatlakozókat lehúzogattam, szemrevételeztem, mint az újak... Üzemanyag elvileg rendben van, nem lett mellé tankolva sem.

Biztosítéktáblát kiméricskéltem, relék végig nézegetve...

Nekem úgy tűnik, hogy bármilyen fokozatba kapcsolva, gázadáskor/gyorsításkor az injektorok időnként mintha kihagynának- megszűnik az égés- majd újra kap anyagot és pár másodpercig megint rendesen működik aztán a fordulat növekedésével csökken a rángatás.

Ha gyújtás hagyna ki- bár nem tudom érzékeli-e a kompúder és elveszi-e az üzemanyagot- akkor durrogna a felhalmozódott benzin miatt.

Alapjárati fordulat növelésével sem változik a diagnózis.

A benzinpumpa nem jellemző hiba ezeken az autókon, úgy egyáltalán nem szoktak különösebb gondjai lenni a rohadáson kívül. Üzemanyag nyomás mérést kellene csinálni, de odáig még nem jutottam.

Nagy hibája nem lehet, de egyelőre kifogytam az ötletekből.



#Nissan #1999 #Nissan Almera #LX #GA14 #gyorsítási problémák
2012. szept. 24. 11:28
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Van a tankban is egy üzemanyagszűrő, meg elvileg egy propelleres szivattyú ami előrenyomja az AC-nak az üzemanyagot ,azt is illik megnézni.


A hosszú állás utáni használatnál felkavarodhatott a leülepedett szmötyi és eltömhette.


Plusz a gyertyákat én azért megnézném mégegyszer, lehet hogy kiszerelve jónak tűnnek, de nyomás alatt lehet hogy már nem jók.

2012. szept. 24. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
nem ártana az injektorokat is megnézni,hogy rendesen müködnek -e mert a hosszu állás során eltömödhettek,a leirtak alapján kevés üzemanyagot kap az autó,üresben kellö,és akadálymentes fordulat /épp elég a benzin/terhelésnél keveset kap
2012. szept. 24. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Fene tudja,az injektorfejhez elég ritkán jut el a szmötyi, de ha az üzemanyagszűrők cseréje nem segít akkor valóban, az a következő lépcső.
2012. szept. 24. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
egy pár éve vettem egy daewoo nexiát 16 szelepest,az is hosszu idöt állt,ugyanezt produkálta szürö csere után is,amikor megnéztük az injektorokat,kettö csak becsöpögött,másik kettö rendesen müködött.az injektor fején még vizköhöz hasonló lerakódások is voltak.csere után tökéletes lett az auto,ezért jutott eszembe a kérdés elolvasása után,bár messze lehet,hogy nem ez a hiba hiszen látatlanban igen nehéz mindenkinek diagnózist megállapitani. remélem a kérdezö aránylag olcsón megussza a javitást.örülnék neki ha megirná majd mi volt a hiba forrása
2012. szept. 25. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Benzinnyomás rendben, kolléga megmérte...

Az injektorokra nem gyanakodtam, mert eltömődni a szűrő miatt nem igazán tudnak. Ha egyszer eldugul akkor nem csinálhat olyat, hogy van mikor rángatás nélkül is megy. De érdemes megnézni, egyel kevesebb bizonytalan pont!

Egyébként belegyantásodhat elvileg az üzemanyag a sok állás miatt, mióta ethanol is van benne még rosszabb a helyzet.

Nekem már nincs időm vele foglalkozni- ismerősé az autó. Úgyhogy a 3. kolléga gondjaira lesz bízva akinek épp ugyan ilyen van. Ha kiderül a bibi leírom! :)

Én még mindig vmi elektronikai, üzemanyag vezérlési gondra gyanakszom...

2012. szept. 26. 01:05
 6/11 Bandris válasza:
Lambdaszonda?
2012. nov. 4. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Lamdaszonda is jó! :)

Időközben kiderült, hogy megtankolva elmúlik a rángatás. Tehát az üzemanyagszint mérő mutató utolsó negyed állásánál kezdődik a probléma. Most vagy a műszer jelez rosszul és alig van a tartályban vagy valamiért azon a szinten nem tudja minden esetben felszívni a benzinszivattyú a naftát.

2012. nov. 19. 13:44
 8/11 anonim ***** válasza:
Tankban lévő szűrő? Hátsó szivattyú?
2012. nov. 19. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Üzemanyagtartály nem lett megbontva mert kiderült, hogy ha műszer szerint negyed fölé van tankolva, megszűnik a rángatás. Tehát üzemanyag ellátási probléma okozhatja a hibát. Így most megy... :)
2013. jún. 28. 09:10
 10/11 A kérdező kommentje:

Nos évek múltán meg is lett a hiba! A helyzet egyre romlott bizonyos fordulatszám felett csökkenni kezdett a teljesítmény, volt vagy 40ló a kocsiban a 80 akárhány helyett, de a fogyasztás nem romlott...

Végül egy használt üzemanyag szivattyú cserével megoldódott minden!

Nagyon cseles jelenségként könyvelhető el mert anno amikor csak 1/4 tank környékén kezdett rángatni az üzemanyag nyomás megfelelő volt... Idő közben lefutott 25ezer km alatt viszont szépen megadta magát a szivattyú... Valószínűleg a sok állás számlájára írható, mert összesen most is csak 50ezer körül van a kocsiban.

2015. júl. 1. 14:07
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!