Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt autó vásárlásakor...

Használt autó vásárlásakor mennyit költöttetek a vétel után közvetlenül a szervizelésére?

Figyelt kérdés

Akár az autó árához viszonyítva százalékban, akár abszolút értékben...

Egy 1,5 milliós autónál, aminél nagy műszaki gondok nincsenek, csak a kopó-fogyó alkatrészek szorulnak cserére, reális a 250-300e Ft szervizköltség anyaggal-munkadíjjal?


2012. szept. 24. 17:05
 1/9 Alex67 ***** válasza:

A 1,5 millába sok márka/típus, és évjárat belefér, ezért ezt így nehéz megmondani.

A szervizelés költsége pedig nagyban függ attól, hogy közép, felső közép, vagy egy öregedő prémium márkát vásárolsz, illetve, hogy gyári, utángyártott, vagy bontott alkatrészekkel javíttatsz-e.

Az sem mindegy, hogy márkaszerviz, maszek, netán saját magad végzed el a javításokat.


Amennyiben csak az "illendő" alkatrészeket, folyadékokat cseréled (vezérlés, motorolajcsere, váltóolajcsere, benzines esetén gyertyák, kábelek, dízel esetén izzítógyertyák, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, fagyálló, fékfolyadék,

továbbá szükség szerint:

féktárcsa+betét, repedezett vízcsövek, korrodált/repedezett fékcsövek, futóműalkatrészek akku, stb)

akkor egy felső középkategória , vagy öregecske prémium esetében könnyen lehet, hogy még kevés is az általad írt 250-300e Ft.

Amennyiben gyári alkatrészeket veszel, akkor az említett két kategóriánál szinte biztos, hogy kevés lesz a 250e Ft.


Ha manapság oly népszerű dízel gépet veszel, akkor sanszos lehet egy adagoló felújítás, ha ráadásul nagynyomású rendszerrel szerelt az autó (PD TDI, CDI, CRDI, TDCI, stb)és ott valami bibi előjön, akkor a nagynyomású rendszer cseréjekor simán letolatják veled a gatyádat is a szervizben.

(Ford Mondeo 2.0 TDCI, 2005 évj. komplett gyári nagynyomású rendszer csere 650.000Ft) Ha nekem kellett volna kicsengetnem befontam volna a hajam az biztos.


Azt szokták mondani, hogy a vételár min. 30%-át rá kell költeni apránként (1-1,5 éven belül) egy átlag hazai használt autóra ahhoz, hogy tényleg jó legyen.


Persze ez nem a családtagtól, ismerőstől stb vásárolt valóban karbantartott autókra vonatkozik leginkább, hanem a ""kereskedésekben"" vásárolt, min egyszer törött, de ügyesen eltitkolt, taxiként lehajtott, cégesként széttaposott, bank által visszavett lelakott autókra.

2012. szept. 24. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Én 1,5 milláért árulok egy autót, és abszolút 0Ft-ot kéne rá költeni, ha valaki megvenné. Ugyanennyiért árulják a sok elhanyagolt szutykot is, de ez a vevőket nem érdekli.
2012. szept. 24. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Semmi prémium. Nem csillogni-villogni akarok az autóval, hanem közlekedni.

Egy 2005-ös Opelról van szó. Azok lennének cserélve rajta, amiket írtál.

Nagynyomású dízel.

Alkatrészek utángyártottak lennének, nem márkaszervizben cserélve.

2012. szept. 25. 08:04
 4/9 anonim ***** válasza:

amit feltétlenül cserélned kell (attól függetlenül, hogy az eladó mit mond)


-Vezérműszíj+ feszítők+ vízpumpa (SKF gyártmány)

-Olaj+ olajszűrő+ levegőszűrő+ pollenszűrő+ üzemanyagszűrő (Mannfilter gyártmány/ Mobil1 olaj. 15.000km-ként olajcsere!)

-Fékfolyadék (2 évente csere)

Ezek összköltsége maximum: 120-130 000ft + a beszerelés. A 250 000ft eléggé lehúzás szagú!!


Ha Astráról van szó abban nincs vízhőfokmérő... Ezért én lecserélném a termosztátot is. Nagy baj lehet belőle ha nyitva vagy zárva marad te meg nyugodtan kocsikázol mit sem sejtve... (nem tudom miért nem raktak bele vízhőfomérőt?!)

2012. szept. 26. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Természetesen ha a fékbetétek el vannak kopva vagy már "vállasra" koptak a féktárcsák akkor azt is cserélni kell.

Ha a futóműben kopog, kotyog valamelyik stabilizátor pálca vagy szilent akkor azt is.

Ha mindezek cserések akkor Opelek esetében 65-70-80 000ft hozzáadódik az alkatrész számlához.


(Egyébként egy 5-ös BMWnél egy ilyen fékrendszer csere akár 180-200 000ft-ba is beleszaladhat...)

2012. szept. 26. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Kösz, de nem az eladó mondta, én győződtem meg, hogy mit kell rajta cserélni.


Azokat amiket írtál, de még pluszban hozzájön 4 féktárcsa, fékbetétekkel + egy kézifékbovden csere.

A fékbetétek már majdnem vasra futottak, a tárcsák meg amellett hogy rohadnak, vállasak is.


Szóval ahhoz a 120-130-hoz nyugodtam hozzá lehet írni még egy 100-ast. Így jön ki a 250.


Vízhőfokmérő valóban nincs, de ha jól tudom van rajta túlmelegedést jelző lámpa. De lehet hogy tévedek.

2012. szept. 27. 08:21
 7/9 A kérdező kommentje:
Ja és még az is lehet, hogy az egyik fényszórót is kell cserélni. Xenon, kanyarkövetős, szóval az sem lesz két fillér.
2012. szept. 27. 08:22
 8/9 anonim ***** válasza:
Ha ennyi mindent kell az autón cserélni vásárlás után akkor inkább nézz másikat...
2012. szept. 28. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Én 2003-ban 6 millióért vettem egy akkor 12 éves Porsche 911-est és fél milliót kellett költenem rá, (nem sokkal a vétel után) miután kigyulladt a seggem alatt az M7-es 220-as utazónál :(
2012. okt. 4. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!