Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbobenzin és turbodiesel...

Turbobenzin és turbodiesel szervízelése közt mekkora a különbség? Pl egy 1.8T és egy 1.9pdtdi vw motornál. (nem a 2. 0-ás szériahibás siemens pdtdi)

Figyelt kérdés

2012. szept. 30. 12:24
 1/9 anonim ***** válasza:
Nem gondolnám, hogy túl sok különbség van. Hülyeség amikor azzal jönnek, hogy a benzines sosem romlik el, de bizony a dízel az állandóan...
2012. szept. 30. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Szerintem sincs nagy különbség. +/- 5%
2012. szept. 30. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a gyors válaszokat
2012. szept. 30. 14:25
 4/9 anonim ***** válasza:

Hát azért szerintem nagy különbség van a 1.8T és a 1.9PD szerviz költsége között.

1.8T-nél szinte csak a turbó romlik el.Hozzáteszem szerintem ez a legjobban sikerül benzines motorja a vw-nak.

1.9PD-nél a porlasztócsúcsok méregdrágák.

Itt ami döntő lehet az a fogyasztás, amiben a PD jobb.

2012. szept. 30. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Alex67 ***** válasza:
44%

Sajnos van különbség, mégpedig nem is biztos, hogy olyan kevés.

Csak a két említett motorra koncentrálva:


A PD TDI (Pumpe düse einlage turbo direct injection) egy igen nagy nyomáson működő, (akár 2600bar) közvetlen befecskendezésű rendszer, amelynél minden hengerbe külön kis befecskendezőszivattyú juttatja be a gázolajat.

Elektronikus szabályzású, a common-rail-hez hasonlóan mágneses szeleppel vagy piezzo-szeleppel több részletbe képes befecskendezni a gázolajat.

Az előbefecskendezés a felépítéséből adódóan automatikusan történik.


150-200e km futásig megfelelő használat, gondos szerviz, és kiváló üzemanyag biztosítása mellett csak általános karbantartásra van szükség.


Bonyolult, rendkívül összetett, számos meghibásodási lehetőséget magában hordozó rendszerről van szó. Mindemellett a nyomatékgörbéje kiváló, fogyasztása szintén említésre méltó.


Az előbbi rendszerhez képest az 1.8T felépítése egyszerű mint a faék.

Itt a legnagyobb gondot a turbó meghibásodása jelentheti.

Ennél a motornál, ha a benzin minőségére, gyertyák állapotára odafigyel az ember, időben cseréli a motorolajat, vezérlést, és üzemanyagszűrőt üzemszerű használat mellett kivisz a világból.


Mindkét rendszerhez tartozó motorelektronika produkál érdekes, sokszor megmagyarázhatatlan hibákat. Erre azért érdemes felkészülni.

2012. szept. 30. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


1.8T van olyan nyomatékos mint az 1.9, illetve mennyivel eszik többet?

2012. szept. 30. 18:38
 7/9 anonim ***** válasza:
59%
A pdti 6 liter körül, ugyanilyen használatnál az 1.8T legalább 9.
2012. szept. 30. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Gabipasika válasza:
8%

Hello


Én vagyok a te embered :D

Előző autóm VW PAssat 1.8T 1998

Jelenlegi Skoda Superb 1.9 PDTDI 2005


2 éve vettem azóta csak fékeket,vezérlést olajat cseréltem, de a fogyasztáson spóroltam kb 600 ezer ft-ot 2 év alatt! A Passat 9,5 liter benzin, Superb 6,5 gázolaj.

3 liter különbség és hajtottam 50 ezret 2 év alatt. 430-440/ literrel számolva.

Szóval kicserélem a PD elemeket bármikor ha kell.


És a 131 ló diesel van olyan jó mint a 150 ló benzin!

2012. okt. 2. 02:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
muhahahaha hát de egy autó az benzines, és hát ha nem tűrjük el, hogy fogyaszt akkor válasszunk biciklit, esetleg tömegközlekedést :) 1.8T csak a benzin( ez benzines te k**va)
2017. dec. 17. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!