Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volvoval havon csúszkálni...

Volvoval havon csúszkálni (Első kerék meghajtás, DSC)?

Figyelt kérdés

Kérdésem roppant egyszerű,elsősorban azok válaszát várnám akik már csináltak ilyet,de mindenki válaszát szívesen várom.

Tehát,hogy első kerék meghajtású,DSC menetstabilizátoros autóval,hogyan lehet friss havon csúszkálni?(Kézifékes lehetőségen kívül?)

Alacsony fokozat,és nagy gázzal,hirtelen kormánymozdulatokkal?

Tudom sokan elfognak ítélni,hogy ilyenen töröm a fejemet,de csak 17 vagyok,most kaptam jogosítvány,és a későbbiekben szeretném kipróbálni, természetesen nem közúton.



2012. okt. 12. 18:30
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
55%
nem tudsz fronthajtással csúszkálni,a nagysebbeséges kézifékes csúsztatásn´sl a hómélysége és minöségenek függvényében ha betont fog a kerék megdobja magát a kocsi és nem biztos hogy az jó lesz neked:)
2012. okt. 12. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
Értem,annál is inkább,mivel nem az enyém az az autó,hanem édesapámé :)
2012. okt. 12. 18:45
 3/21 anonim ***** válasza:
55%
nem lenne öszinte a mosolya:) amúgy a kresz nem tiltja:)
2012. okt. 12. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
81%

Az attól függ, mit értesz "csúszkálás" alatt. Csúszni ugyanis fog az autó a havon, csak nem biztos, hogy úgy, ahogy te gondolod. Hiába rángatod a kormányt, mint az őrült, az autó az elejét fogja eltolni, mégpedig azért, mert orrnehéz (mint minden elsőkerekes autó). Ez pedig azt hozza magával, hogy az első tengelyen hamarabb "fogy el" a tapadás, mint a hátsón, a tempót növelve vagy az ívet szűkítve, a gumik tapadáshatárát elérve az eleje elúszik, a hátulja meg íven fordul. Ahhoz, hogy a hátulja induljon meg, el kell érni, hogy hátul kisebb legyen a tapadás, mint elöl. Ehhez vagy a kéziféket kell rángatni (újabban az apuci autóját elkunyeráló aranyifjak a T***O-parkolóban ezt nevezik driftnek, már ha nem rongyolnak bele a bevásárlókocsi-tartóba), vagy meg lehet tanulni a "scandinavian flick" elnevezésű (a magyar nevét nem tudom) technikát, amellyel a kézifék rángatása nélkül is el lehet érni, hogy megcsússzon az elsőkerekes autó hátulja. Ez elsőre egyszerűnek tűnik, amolyan "belendítem, azt' jóvan, könnyű ez", de ahhoz, hogy ne az árokban érjen véget a trükk, nem árt kicsit gyakorolni.

Viszont a kézifékkel baromkodás egyszerűbb. Hogy őszinte legyek, én is azt szoktam inkább erőltetni, a francnak sincs kedve rángatni a kormányt és ugrálni a gáz-, illetve fékpedálon. Igaz, ez jóval primitívebb megoldás, nem is annyira szép és a sebességéből is többet veszít így az autó.

2012. okt. 12. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:

Értem,köszönöm.

A kézifék ráncigálással csak az a bajom,hogy régebben volt olyan probléma,hogy ragadt a kézifék,nem teljesen csak a bal hátsót fogta,de forgott a kerék,piros lámpáknál volt gyanús az égett szag,és,hogy nehezebben gyorsul az autó.

Azóta meglett csináltatva,de félek tőle,hogy mire oda jutunk,hogy tél lesz és kipróbálhatnám a kézifékes csúszkálást,addig megint megmakacsolja magát,annál is inkább,hogy soha nem használjuk,a kocsi rögzítésére mindig 1-esbe rakjuk/rakom.

2012. okt. 12. 19:03
 6/21 anonim ***** válasza:
ahogy bövebben feljebb már irták ill aki gyakorolja gondolom rutinosabb vezetö lehet ha nem érzed a kocsit korábban tekersz mint kellene az egész autó borulhat,nem szeretnélek leiskolázni d eszerintem tekerj le 25 30ezer kilcsit azután ha érzed a kocsit probáld meg nekem is volvom van de elektromos a kézifék :)
2012. okt. 12. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

Milyen Volvod van ha megkérdezhetem?:) Nekünk S40 97-es.

Sajnos nem egy mai Volvo,de nagyon szép,szeretem :)

2012. okt. 12. 19:12
 8/21 anonim ***** válasza:
2011 es s60d2es a régi volvo is úgy indul mint a mostaniak?kuplun be pici fék és gyújtás gomb?nyomatékos 115 le dizel,amúgy puritán ,
2012. okt. 12. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

Nem sajnos nem úgy indulnak :( Miénkben az a motor van amit sokan leírnak:( 103 lovas, 1.6-os, -lehet,hogy lomha annak aki úgy vezet mint egy nyugdíjas,és lassúnak tűnhet annak,aki dízelhez szokott és szeret hamar felkapcsolni- de ha rendesen odalépek neki akkor eléggé megy.

Amúgy szívesen lennék a helyedben,2011-es S60,most egy kicsit irigy lettem :P

Tiédben egyébként van gyalogos felismerő,szélvédőre kivetítő izé-bizé?

2012. okt. 12. 19:25
 10/21 A kérdező kommentje:

Amúgy 1.6-os alap benzin motorja ellenére, 30-nál felkapcsolhatok 5-ösben és gázadás nélkül megy :)

De magas fordulatokon,3-4 ezer felett a legdinamikusabb,szerintem.

2012. okt. 12. 19:30
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!