Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt autó vásárlásnál...

Használt autó vásárlásnál mire figyeljek oda legjobban?

Figyelt kérdés
Nyilván a külsejét-belsejét meg tudom nézni, hogy megfelel-e. Rozsdát kell keresni, eddig oké. Igazából a motori részre lennék kíváncsi. Ha mondjuk van egy használt kocsiban 100 ezer kilométer, honnan tudjam hogy még jó-e a motor? Milyen zajokra kell odafigyelni? Elég hülye kérdés lehet, de szeretnék megértő válaszokat kapni. :D

2012. okt. 21. 17:02
 1/6 anonim ***** válasza:

100ekm hajtott kocsi motorja úgy néz ki mint az új. Ilyen kocsinál csak szervízkönyvest és leinformálhatót szabad venni. Ha nem ilyen akkor az 300 felett van már.

Minden javításról (vezérléscsere, olajcsere, vízpunpacsere)

számlával kell rendelkezni, mert nagyon ráfaraghatsz!!

2012. okt. 21. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A mai kocsiknak már meg se kottyan a 100e km, amire figyelni kell a motornál az a motorolaj viszkozitás, milyen a motor, láncos, vagy szíjas, a hűtolyadék beöntőnyílásánál nincsen kicsapódás, motornál sajnos ennyit lehet csak mert a motor belső részeibe nem tudsz belelátni. De szerintem mielőtt megveszel egy kocsit vidd el egy szervízbe hogy nézzenek alá mert a szerelő több dolgot tud mondani ezekről. Érdemes megnézni a gumikat hogy hogyan koptak, és körülbelül ennyi :)
2012. okt. 21. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Általad választott szerelő, állapotfelmérés és olvassa ki a kompjutert is. Sok dolog kiderülhet ami egyébként nem.
2012. okt. 21. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A HIDEG motor induljon pöccre, tartsa az alapjáratot, melegen is tartsa az alapjáratot. Melegen is induljon pöccre. Ne legyen fekete az olaj, illetve a légszűrő.

Ha mész, engedd el a gázt, tartsd sebességben, (2-es vagy 3-as), és a kezdeti lassulás után dadogás és főleg lefulladás nélkül be kell állnia egy sebességnek, amivel gurul az autó.

Egy ismerősöm mondott egy tuti tippet (bár nem tudom, hogy az eladó mit szól hozzá, előtte ajánlatos mindenképpen írásban - pl. emailben - olyan információt szerezni tőle, hogy az autó jó motorikus állapotban van). Kettesben kell menni leszabályzásig (országúton lehet csak, vagy még jobb autópályán, mert ez olyan 90 körül van!), ha akkor nem hullik szét, akkor nem egy haldokló motorról van szó.


Egyébként meg sok tanács egy helyen összeszedve:

[link]


És még egy dolog: Nem évjáratot veszünk, nem kilómétert, hanem állapotot. Lehet 50 000 kilóméter után is rosszabb állapotban egy autó, mint egy másik 500 000 után.

2012. okt. 21. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat:)
2012. okt. 21. 17:50
 6/6 anonim ***** válasza:

Nekem gyanús a frissenmosott motor,-ill.motortér is.

Leplezheti egy esetleges olajfolyás,-hengerfej szivárgás tüneteit.


A "hidegindindítós"válaszoló megmondta a frankót.

Én is csak annyit tennék hozzá,hogy a próbakör ne 500 méteres legyen,érje el az üzemi hőfokot.

2012. okt. 21. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!