Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet, hogy a 7-es...

Hogy lehet, hogy a 7-es BMW-nek sokkal jobb a töréstesztje frontális ütközéskor, mint az S Mercedes-nek?

Figyelt kérdés

S Mercedes-é


http://www.youtube.com/watch?v=XNCGRaQrDPk


7-es BMW-jé


http://www.youtube.com/watch?v=WWvNotPojms


A BMW eleje alig sérül, a Mercedes-é meg eltűnik.


Ezt is érdemes megnézni: A merci a legrosszabb értékelést kapta, a BMW itt is legyőzte, az egyel jobb értékelést kapott.


http://www.youtube.com/watch?v=pG9h4XMJv6Y


Mi van a Mercivel? Pedig kedvenc autóm :(



2012. nov. 11. 09:01
 1/5 anonim ***** válasza:

A mostani, F01/F02 kódú 7-es BMW fiatalabb, mint az éppen aktuális, W221 kódú Mercedes S. A W221-et 2005-ben mutatták be, az F01-et meg 2008-ban. Az a három év pedig arra volt elegendő, hogy új anyagokat, technológiákat alkalmazzanak, amik jobb szilárdsági jellemzőkkel bírnak. Ráadásul a BMW-nek ott volt az E6 jelű 5-ös csúfos kudarca a törésteszteken, ami után igyekeztek a lehető legjobb eredményt kihozni az autóikból, nehogy elillanjon a vásárlók bizalma.

Ja, és nem mellékesen: azt, hogy egy autó ütközéskor mennyire védi jól az utasait, nem az határozza meg, hogy mennyire sérül. A közhiedelemben még mindig az él, hogy "bezzeg a Volgák jók vótak, mer' ha nekiment a Zsigulinak, meg se horpadt a sárvédő", de az a helyzet, hogy a túlzottan merev "páncélautók" veszélyesebbek, mint azok, amik tudnak gyűrődni. Ha ugyanis nem a karosszériaelemek gyűrődése emészti fel az energiát, akkor az utasok fognak gyűrődni, rájuk pedig ez rosszabbul hat. Az tehát önmagában nem probléma, hogy eltűnt a Mercedes eleje: annak pontosan így kell működnie. Összecsuklik, lelassul az autó és kész. De ha megnézed, az A-oszloptól hátrafelé alig sérült a karosszéria, az utastér nem rogyott össze, talán még az ajtók is nyithatóak voltak. Az utasok védelménél pedig ez a lényeg, nem az, hogy mennyire horpad be a motorháztető.

2012. nov. 11. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Azt is érdemes megfigyelni, az F01-nél csak 50%-os átfedéssel szimulálták a frontális ütközést, míg a Mercinél 100%-kal. 50% átfedésbél az autó el tud forogni a ütközéssel átellenes irányba, ami szintén csökkenti a törést, míg 100%-nál nem. Így nem teljesen összehasonlítható a két teszt.
2012. nov. 11. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Igen, csak az a baj, hogy a hozzászólásokban írják, hogy 50 km/h-val ütköztették a Mercit. A BMW-t 56-al. Mégis ennyire jobban tört a Merci. Ilyen 50 körüli sebességnél pedig még nem kell számolni szerv leszakadással meg egyebekkel. Felvetődik a kérdés, ha 50 km/h-nál így törik, akkor mi van, ha főúton megy 100-al, szemből valaki elalszik és belecsapódik.
2012. nov. 11. 18:39
 4/5 A kérdező kommentje:
Viszont oldalirányú ütközésnél meg elvileg a Merci sokkal jobb. A 7-es BMW-ről miért nincs ilyen? Csak az a számítógépes grafika, azon egyértelműen alulmarad.
2012. nov. 11. 18:48
 5/5 anonim ***** válasza:

Valaki nemrég rakott fel egy kérdést, amiben egy W211 karamboljánál készült képek vannak. Ott agonizált, hogy mennyire nem biztonságos, mert valami 6x éves meghalt benne. Pályán volt a karambol, tehát ~130-nál, és az utascella egyben maradt. A többiek megúszták komolyabb sérülés nélkül(kerestem most, de nem találtam, pedig max 2 hete lehetett).

Na kb ez lenne az S Mercinél is. Ahol látványosan törik, az azért van, mert úgy tervezték. Nem kell attól félni, hogy 100-nál meghalnának benne.

2012. nov. 11. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!