Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dízel golf tuningolása...

Egy dízel golf tuningolása miből áll? Szimplán nagyobb turbo és több anyag + chip vagy hengerfej erősítés, főtengely, vezérműtengely is szükséges?

Figyelt kérdés
2012. nov. 24. 13:32
 1/10 anonim ***** válasza:

Egy teljesítmény tuning sosem abból áll hogy beleraksz egy nagyobb turbót és chipet oszt kész. Elmész vele 100km-et és vagy megadja magát a motort, vagy nem tudod rendesen uralni a gépet és belerohansz valamibe.


Minden nagyobb teljesítmény tuning előtt (kb. ami nagyobb 15-20%nál) a futómű az első amit meg kell csinálni. Ami pedig még nagyobb ott már a kocsiszekrény módosítása és merevítése is szóba jöhet.


Nagyobb fékek (hogy azért meg is tudj állni), keményebb lengéscsillapító és rugó (hogy úton tudd tartani). Keményebb és tartósabb szilentek. Esetenként még igényelhetnek néhol merevítéseket (ha esetleg gyárilag nem bírná már el). Illetve egy normális gumit sem árt rá beszerezni (mivel ha nagyobb a teljesítmény akkor nagyobb tapadás is kell hogy azt normálisan az útra tudd vinni)


Ha nem akkora a tuning akkor akkor a kocsiszekrényhez és a karosszériához nem, vagy csak ritkán kell hozzányúlni.


A motornak nagyjából a felét ki lehet cserélni. Most nincs kedvem sorolni a dolgokat, de alsó hangon azokat ki kell amiket mondtál.


Igazából olcsóbban jössz ki ha eladod azt az autót és veszel egy nagyobb teljesítményűt. Tulajdonképpen ha azt a Golfot igényesen szeretnéd megcsinálni, az nagyjából annyiba kerülne mint egy nagyon jó állapotú 328-as BMW, az pedig gyárilag 200 ló körül van, hátsókerekes is és az gyárilag úgy van megcsinálva hogy elviselje azt a teljesítményt.

2012. nov. 24. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
csak feltételezem, mert volt itt a városban egy GT TDI és rápakolt nagyobb turbót semmi máshoz nem nyúlt, a futómű fékek stb-t pedig tudom hogy kell cserélni de teljesítményben kérdezem főleg a többi az evidens.
2012. nov. 24. 14:56
 3/10 Viktor.K ***** válasza:
a nagy tuningolás során arról se feledkezz meg hogy 30 000 kilóméterenként, majd cserélhetsz kuplungtárcsát is, mert az csak x Nm- nyomatékig van kalkulálva gyárilag. :)
2012. nov. 24. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
igen ezzel is tisztába vagyok, csak szeretnék majd ha leteszem a kocsijogsit egy dízel golfot ami gyárilag turbós, van már egy audi 100 dízel, van egy BMW 525d is csak az a baj hogy az audi munkás a bmwt meg nem hiszem hogy megkapnám, és eléggé megtetszett a BMW 160 lova, de az audi 140 lova sem rossz ezért kérdezem hogy mégis mi kell ha pl 140 lovasra szeretném csinálni
2012. nov. 24. 15:51
 5/10 anonim ***** válasza:
Ahhoz, hogy normálisan megépítsd kell kasztnizni, futómű meg egy faja épített motor. Ezt eddig is leírták. Azt nem, hogy ez úgy ~1,5 milla :)
2012. nov. 24. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
140-150 ló miatt másfél millát? Egy fiatból kihozzak a 140 lovat röhögve, és szerintem csak egy turbót meg több anyagot kapott a fiat
2012. nov. 24. 20:54
 7/10 Viktor.K ***** válasza:
hát az lehet hogy a turbótól meg a több anyagtól vadabb a gép, csak a hengerfej nem fogja kibírni röhögés nélkül, mivel a nagyobb teljesítmény miatt nagyobb hőtermelés lesz, az alu hengerfej meg megadja magát. a szelepek között gátrepedéses lesz, később a vizet eszi majd az olajjal együtt és mégkésőbb kuka a motor... ha lóerőket akarsz vegyél egy 330d vagy egy 530d-t ésmeg van oldva. hagyd ezt a házi tuning szarokat szerintem. vegyél gyári lóerőket :)
2012. nov. 25. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
azért gondolkodok golfról mert van már egy 525d, de az a 245ös gumikkal 8-9 litert eszik, egy városi is kéne meg egyszer kétszer átnézni más városba
2012. nov. 25. 17:33
 9/10 Viktor.K ***** válasza:
a tuningolás ebből áll. egy 150-200 lóerős autónál nem várhatod el hogy 5 litert egyen. majomra lesz pénz, banánra már nem???
2012. nov. 25. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
banán az van, de nem végtelen
2012. nov. 25. 19:30

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!