Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kocsimon a tetőn és a...

A kocsimon a tetőn és a motorházon eléggé le van kopva a festés van e lehetőség házilag megoldani?

Figyelt kérdés

Mivel kis értékű az autó nem nagyon szeretnék sokat kiadni a fényezőnél ezért inkább az otthoni megoldást választanám.

Leírnátok hogy mik a tudnivalók , hozzávalók, egyéb jótanács

Köszi


2012. nov. 28. 13:08
 1/7 anonim ***** válasza:

Legolcsóbban? Letakarítod, megcsiszolod, kiragasztod a helyeket ahova nem akarsz festéket (pl. antenna aljzata, gumikéder az üvegek tetejénél, stb), áttörlöd hogy por-, olaj- és zsírmentes legyen, előveszed a festéket meg a teddyhengert és mehet a móka.


Sima, egyszínű autóknál ez tökéletesen működik - csak tudni kell használni a festőhengert és nem szabad nagyon poros helyen csinálni.

2012. nov. 28. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
*egyszínű: félrebeszélek... "sima", azaz nem metál vagy ilyesmi festéseknél.
2012. nov. 28. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
50%

A teddyhenger már nagyon kókány szint (igaz baromi olcsó), viszont normális festék kell hozzá, vagy színre kell kevertetni ha nem alapszín. Meg hát nem is lesz túl szép, én hegyrejárón kívül másra nem javasolnám. :D


Én azt mondanám hogy szerezz egy garázst, maszkold le, a géptetőt le is veheted, úgy nem fújsz össze semmit, vegyél egy ív 800-as csiszolóvásznat, csiszold át egy kicsit, zsír és portalanítsd le, aztán kevertess két flakon sprayfestéket és fújd le azzal.


[link]


Például ők is foglalkoznak vele, meg még rengetegen, nem kizáró ok a metálfény sem, és sokkal szebb lesz mint a teddyhenger. Arra kell figyelni hogy ne folyasd meg, és egyenletesen jusson mindenhova, sávokban kell festeni bal-jobb-fel-le tematikával. Fújás után illik legalább 1-2napot pihentetni, hogy rendesen kikeményedjen a festék, igazából egy hét lenne az optimális, de az ugye nem szokott menni.


Két flakon spray-el és a kisegítő anyagokkal (1ív 800-as papír, 1flakon denaturált szesz a zsírtalanításhoz, 1tekercs tesa-szalag a maszkoláshoz, meg egy maszk az arcodra) is 10E alatt marad a végösszeg, de jelentősen kulturáltabb mint a teddyhenger.


De jó a teddy is, csak nem sokkal olcsóbb. :)


Viszont kint nem csináld egyik megoldással sem, mert poros-bogaras lesz a fényezés, az meg egyrészt igen randa, másrészt meg belemegy a víz, és mikor télen megfagy szét fogja nyomni, akkor meg a szarnak adtál egy pofont.

2012. nov. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
"nem csináld"=ne csináld, én is félrebeszélek. :D
2012. nov. 28. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Végülis a két megoldás között annyi az eltérés, hogy teddyvel nem lehet olyan jól csinálni, hogy egyáltalán ne legyen narancsos (olyan mintájú a felület, mint a narancs héja kívülről). Elsőre flakonból sem, de azzal lehet szebbet.


A csiszolást természetesen vizesen illik csinálni, az egyenetlenségeket és hibákat pedig a festék felvitele előtt kijavítani. Ha vannak a géptetőn apró lyukak a kavicsfelverődések miatt, akkor ott valószínűleg rozsdás is, ami a festék alatt tovább tud dolgozni ha nem kezeled, illetve a festék nem fogja úgy kitölteni hogy szintben legyen a felülettel - ott érdemes kicsit több időt rászánni az előkészítésre, esetleg egy kis kittet vásárolni és azzal feltölteni aztán visszacsiszolni.

Bár ha nem zavar hagyhatod is...

2012. nov. 28. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Beviz Elek ***** válasza:

Én nemrég csináltam meg. Nem az igazi, mert elfogyott a festék és a lakk is menetközben, de megteszi. Előszöris azt nézd meg, hogy festék is kell vagy csak lakk?. Nekem a motorháztettőre dőlt egy létra és le is csúszott, így lett egy nagy L rajta. 800as papír vízzel! Lekaptuk a lakkot, festékszóró, kompresszor és mehet. A lakkot lehet hogy higítani kell (én nitrohigítóval nyomtam). Ha nedves a levegő, a kompresszorban kicsapódhat a pára és néha lakkos/festékes trutyit is kinyom magából.

Ha festeni is kell, akkor ne színkód alapján kérd, hanem a kocsihoz. Nekem 15 év alatt a nap kicsit szívott rajta, és halványan elüt a kettő egymástól.

2012. nov. 28. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

#6-hoz:


Igen asszem unicarnál csinálták nekünk a keverést, amit egy szín szkennelő kis kütyüvel beazonosították ( legyen lemosva a kocsi!!-legalább egy eleme)


Lemosni szilikonlemosóval kell elvileg minden felvitel előtt (kitt, szórógitt, festék...stb)


Poros helyen és nem tető alatt eléggé nem jó csinálni, nagyon belemegy és látszik is a por, levegőben szálló termések, pollen, bogarak(imádják a festéket)


A nagyon kalapált karosszéria elem szinte sose lesz sima.. a festék sajnos nagyon láthatóvá teszi az egyenetlenségeket( tized miliméterek is )


Elsőre tényleg narancsos-pórusos lett, a pisztolyról lecsöpögő festékcseppek tönkre vágják a melót...Jobb pisztoly? nem tudom.

2018. szept. 2. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!