Mi a baj a PD TDI dieselekkel?
Sziasztok!
Üzemanyagszűrő!Nagyon fontos!,Legjobb minőségű legyen és 50.000 kilométerenként cseréltesd ki!!Ha kell nézd végéig ahogy a szerelő beszereli,hogy biztos legyél benne minőség került az autódba.(Mann,Mahle,Kneicht,stb..)Hajlamosak olcsó silány minőséget beszerelni (drágád számolnak fel) ami akár rövid távon is végzetes lehet a pd-re.Motorolaj5w30vagy5w40 és 5o5.01 szabványt tudja! Keresd úgy ,hogy pdtdi-be való olaj(505.01)! Nagyon fontos 505.01!!Jó minőségű olajszűrő sem hiányozhat!
Nekem Sharan PDTDI-m van.
Óra szerint 240 000 km van benne (állítólag az ABS elektronikában kb. 290 000 km).
Eddig nem okozott problémát.
Eddig meg vagyok elégedve.
A szerelő javaslata szerint 100 eKm-enként kap egy új vezérműszíj szettet.
Olajat akkor cserélek, ha kigyullad a sárga olajszint lámpa. Ez általában 10-14 eKm között van, tehát nem várom meg a 15 eKm csere periódust, mert tapasztalatom szerint amikor elhasználódik az olaj, megnő az olajfogyasztás és akár 1/2 liter olajat el tud fogyasztani 1000 km alatt. Minősítés 505.01, én ezt használom.
Próbáltam a gyárilag ajánlott 506.01. hosszú periódusidejű olajat, de azt tapasztaltam, hogy jó étvággyal fogyasztotta a motor már 10 eKm-en belül is, tehát spórolni nem tudtam vele.
A motor fordulatszámát igyekszem 3000 alatt tartani.
Hidegen nem nyomok nagy gázt.
A benzinkutak között nem válogatok.
"hibás konstrukció" - írja fentebb a PD elemekről valaki - aki egyáltalán nem ért hozzá. Kívánom neki, hogy kifizesse egy meghibásodott Common Rail rendszer javítását! :DDD bocsi :)
A valóságban sokkal gyakoribb a 150-ezerre visszatekert órájú, valójában 4-450 ezret futott PDTDI-k esete, amit egy sokkal szakavatottabb hozzászóló írt.
A tényszerű igazság az, hogy a Bosch rendszerű PD elemek szakszerű, gyári technológiával felújíttathatók kb 20-30 eFt-ért, és újabb 300e km-en át működnek a Common Rail-lel teljesen megegyező beporlasztási minőségben. Ezt nagyon jól jelzi, hogy a munkagépeken, nagyobb teljesítményű motorokban mai napig széles körben használják a PD elemeket új gyártású berendezésen is.
"Ezt nagyon jól jelzi, hogy a munkagépeken, nagyobb teljesítményű motorokban mai napig széles körben használják a PD elemeket új gyártású berendezésen is."
Ennyi, és kizárólag a hülye, életképtelen euro normák miatt kellett áttérjen a VW a common railre. Másképp még ma is PD lenne a VW-ben, és lehet még a dízelbotrány sem lett volna akkor.
én még azt hallottam, hogy drágább lett a PD mint a CR, azért tért át a VW.
Mert a CR-ben egy nagynyomású szivattyú van, a PD-nél meg hengerenként kell ugyebár 1 valami (pumpa) ami előállítja azt a szükséges 2000 bar-t.
Ezáltal a CR egyszerűbb is, és ugyanazt tudja
Édesapám WV Sharan 1,9 PD TDI-jében kb. 400 000 km van az óra szerint. Nem az első tulajdonos, tehát akár még többet is futhatott.
Eddig még nem kellett hozzányúlni sem a hengerfejhez, sem a PD elemekhez.
Többnyire, városban használja és szinte minden nap.
Normál üzemanyagot használ.
Nem füstöl.
Eddigi szervizek:
- vezérműszíj cserék, görgőkkel, vízpumpával
- olajcserék
- szűrő cserék
- két alkalommal kettős tömegű lendkerék csere (ezek valóban költségesek voltak)
- légtömegmérő csere (lusta, erőtlen volt a motor)
Semmi
Be kell tartani a szervizelésre vonatkozó előírásokat
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!