Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a baj a PD TDI dieselekkel?

Mi a baj a PD TDI dieselekkel?

Figyelt kérdés
Van egy 2OO4 es Golfom és mindenki fikázza, hogy miért azt vettem, meg h tönkre fog menni a motra. Mindig minőségi üzemanyagot tankolok és ilyenek.

2012. nov. 28. 21:10
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
79%

A PD-egységek hajlamosabbak a meghibásodásra mint egy más rendszerű adagoló, és a javításuk nagyjából abba merül ki hogy kidobod a régit és veszel újat.


Ha PDTDI-d van akkor csak normális üzemanyagot tankolj, és 10E-ként olajcsere, normális minőségű olajjal, ezekre ugyanis allergiás.

2012. nov. 28. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
89%
Szerintem nagyon jó motor. Ha vettél volna egy 1.8-as turbóst, akkor a fogyasztáson hamar elment volna a pdelem ára, és még annak is kisebb a nyomatéka.
2012. nov. 28. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
84%

A 2. válaszolónak igaza van.Igaz az hogy a pd elemmel baj van akkor csere de manapság a régi adagoló felújítás is sok pénzbe kerül.

Ja és előzésnél nem kell gondolkodnod hogy hanyadikba tedd vissza hanem csak nyomsz egy kövér gázt.

2012. nov. 28. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim válasza:
90%

Az 1.9 Pd Tdi-k nagyon jó motorok, minimum 300 ezer km-t kell futniuk hiba nélkül ha megfelelő a szervizelésük.

2.0 Pd Tdi motoroknál legfőképp a Passatoknál fordul elő hogy 125 ezer km-ként pd elem csere.


Egyébként szintén 2004-es évjáratú autót hajtok 1.9 Pd motorral megy mint a vadmalac, és a kötelező szervizen illetve a 100 ezres vezérlés cserén kívül más problema ninc az autóval. Maximálisan megbízható

2012. nov. 28. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
14%

"Mindig minőségi üzemanyagot tankolok"


...és ennek mi köze van ahhoz, hogy egy hibás konstrukció,

amivel le is álltak a rengeteg meghibásodás miatt!!


Vagy azt gondolod, hogy elég annyi az autódnak, hogy kúton tankolsz,

és ettől meghatódik és örök életű lesz?

2012. nov. 29. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Alex67 ***** válasza:
77%

Amennyiben normálisan karbantartod, tisztességesen szervizeled (nem a legolcsóbb mulatság) akkor az első 150-200e km gyakorlatilag problémamentes.

Ezután viszont az autóiparban is használatos tervezett avultatásnak (alkatrészek max. élettartamának előre történő betervezése, a folyamatos kereslet fenntartása végett) köszönhetően egy pénztemetővé is válhat.


A PD TDI (Pumpe düse einlage turbo direct injection) egy igen nagy nyomáson működő, (akár 2600bar) közvetlen befecskendezésű rendszer, amelynél minden hengerbe külön kis befecskendezőszivattyú juttatja be a gázolajat.

Elektronikus szabályzású, a common-rail-hez hasonlóan mágneses szeleppel vagy piezzo-szeleppel több részletbe képes befecskendezni a gázolajat.

Az előbefecskendezés a felépítéséből adódóan automatikusan történik.


150-200e km futásig megfelelő használat, gondos szerviz, és kiváló üzemanyag biztosítása mellett csak általános karbantartásra van szükség, persze meghibásodás ettől még előfordulhat.


Bonyolult, rendkívül összetett, számos meghibásodási lehetőséget magában hordozó rendszerről van szó. Mindemellett a nyomatékgörbéje kiváló, fogyasztása szintén említésre méltó.

Nem véletlen, hogy az említett motorokkal szerelt kocsik ára drasztikusan csökken az előbbi futásteljesítmény elérése után bontatlan rendszer esetén, mint ahogy az sem véletlen, (hiszen bő fél millás javításról beszélünk + munkadíj, ha a nagynyomású rendszert cserélni kell) hogy itthon a legtöbb eladó sorban lévő PD TDI motorral szerelt autó futásteljesítménye nem, vagy csak épp eléri a 200e km-t.

Hála az óratekergetést hírből sem ismerő ""becsületes"" neppereknek, akik mindig az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva, csakis alacsony futásteljesítményű, garantáltan karbantartott, márkaszervizben szervizelt, 3. autóként tartott, biztosítót, fényezőműhelyt soha sem látott, idős hölgy, vagy orvos tulajdonostól származó autókat árulnak!

2012. nov. 29. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
89%
Igen, az a baj az összes PD-s VW csoportos autóval, hogy az óráik gyári hibásak, és 300-350 000km környékén magától visszatekeredik 100-150 000km-re. Így amikor véletlenül elhaláloznak a PD elemek, vagy egy szivattyú, 2T lendkerék, akkor jön a "szrszemét fóccvágen széthullik 250 000-nél", holott már 450 000-van benne...
2012. nov. 29. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
Koszonom szepen a valaszokat, orulok, hogy ertelems es hasznos valaszokat kaptam! Kiveve az egyiket erre csak azt mondom, hogy nem kannabol tankolok es No Name benzinkutaknal mert erzekenyek az uzemanyagra! Meg 1szer kosz!
2012. nov. 29. 22:00
 9/17 anonim ***** válasza:
100%
Az sem éppen igaz, hogy 200e km után elromlik a PD elem, én még egy ismerősömtől sem hallottam, hogy probléma lenne vele, pedig rengeteg ismerősömnek ilyen van, a legtöbb külföldről behozott, óra szerint is legalább 200-250e km-el. Ez már lassan olyan, mint egy ,,urban legend".
2012. dec. 2. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 brnt81 válasza:
90%
Üdv mindenkinek! Mielőtt nagyon lehúzzuk a pd tdi-t, tudnunk kell a múködési elvét... nagyjából az a külömbség a cr és közte, hogy itt hengerenként kell beállítani a befecskendezési nyomást, ami sokkal nehezebb, mint úgy, ha egy szivattyú nyomná közös nyomócsövön az üzemanyagot. A bonyolult működésre, a nagyobb igénybe vételre való tekintettel a pd elemek cseréjére a vw örök garanciát vállal, természetesen minden eset egyedileg kerül kivizsgálásra, szóval egy rendszeresen karbantartott vw-től azt kapod, amit vársz... több ismerősömnek 300.e+ van a b7 passatjában, de még a motorhoz nem kellett hozzányúlni, de láttam már olyat is, amelyiknél 80000 után pd elem csere volt. Fontos a használat módja is, legnagyobb gyilkos a város, sok kigyorsítással, gyakori szüttyögés, leáll, újra indul, majd leáll... A legkisebb befolyásoló tényező az üzemanyag, mármint amit a kútnál tankolni lehet, hiszen az összes magyar kútra a mol szállít, öt védi a vám, nem éri meg behozni az országba mástól. Bizonyos üzemanyagoknál van eltérés, de az is inkább marketing, mint valós technika, szóval pd-iz, de ésszel.
2013. jan. 15. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!