Mi a baj a PD TDI dieselekkel?
A PD-egységek hajlamosabbak a meghibásodásra mint egy más rendszerű adagoló, és a javításuk nagyjából abba merül ki hogy kidobod a régit és veszel újat.
Ha PDTDI-d van akkor csak normális üzemanyagot tankolj, és 10E-ként olajcsere, normális minőségű olajjal, ezekre ugyanis allergiás.
A 2. válaszolónak igaza van.Igaz az hogy a pd elemmel baj van akkor csere de manapság a régi adagoló felújítás is sok pénzbe kerül.
Ja és előzésnél nem kell gondolkodnod hogy hanyadikba tedd vissza hanem csak nyomsz egy kövér gázt.
Az 1.9 Pd Tdi-k nagyon jó motorok, minimum 300 ezer km-t kell futniuk hiba nélkül ha megfelelő a szervizelésük.
2.0 Pd Tdi motoroknál legfőképp a Passatoknál fordul elő hogy 125 ezer km-ként pd elem csere.
Egyébként szintén 2004-es évjáratú autót hajtok 1.9 Pd motorral megy mint a vadmalac, és a kötelező szervizen illetve a 100 ezres vezérlés cserén kívül más problema ninc az autóval. Maximálisan megbízható
"Mindig minőségi üzemanyagot tankolok"
...és ennek mi köze van ahhoz, hogy egy hibás konstrukció,
amivel le is álltak a rengeteg meghibásodás miatt!!
Vagy azt gondolod, hogy elég annyi az autódnak, hogy kúton tankolsz,
és ettől meghatódik és örök életű lesz?
Amennyiben normálisan karbantartod, tisztességesen szervizeled (nem a legolcsóbb mulatság) akkor az első 150-200e km gyakorlatilag problémamentes.
Ezután viszont az autóiparban is használatos tervezett avultatásnak (alkatrészek max. élettartamának előre történő betervezése, a folyamatos kereslet fenntartása végett) köszönhetően egy pénztemetővé is válhat.
A PD TDI (Pumpe düse einlage turbo direct injection) egy igen nagy nyomáson működő, (akár 2600bar) közvetlen befecskendezésű rendszer, amelynél minden hengerbe külön kis befecskendezőszivattyú juttatja be a gázolajat.
Elektronikus szabályzású, a common-rail-hez hasonlóan mágneses szeleppel vagy piezzo-szeleppel több részletbe képes befecskendezni a gázolajat.
Az előbefecskendezés a felépítéséből adódóan automatikusan történik.
150-200e km futásig megfelelő használat, gondos szerviz, és kiváló üzemanyag biztosítása mellett csak általános karbantartásra van szükség, persze meghibásodás ettől még előfordulhat.
Bonyolult, rendkívül összetett, számos meghibásodási lehetőséget magában hordozó rendszerről van szó. Mindemellett a nyomatékgörbéje kiváló, fogyasztása szintén említésre méltó.
Nem véletlen, hogy az említett motorokkal szerelt kocsik ára drasztikusan csökken az előbbi futásteljesítmény elérése után bontatlan rendszer esetén, mint ahogy az sem véletlen, (hiszen bő fél millás javításról beszélünk + munkadíj, ha a nagynyomású rendszert cserélni kell) hogy itthon a legtöbb eladó sorban lévő PD TDI motorral szerelt autó futásteljesítménye nem, vagy csak épp eléri a 200e km-t.
Hála az óratekergetést hírből sem ismerő ""becsületes"" neppereknek, akik mindig az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva, csakis alacsony futásteljesítményű, garantáltan karbantartott, márkaszervizben szervizelt, 3. autóként tartott, biztosítót, fényezőműhelyt soha sem látott, idős hölgy, vagy orvos tulajdonostól származó autókat árulnak!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!