Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékprobléma, mi lehet a gond?

Fékprobléma, mi lehet a gond?

Figyelt kérdés
Féket cseréltem az autómon, hátul. Sajnos nagyon rossz állapotban volt a tárcsa, úgyhogy azt is cseréltem. Most így összerakva vettem észre, hogy ha megtekerem a kereket kézzel, van egy súrlódó hangja, de nem egyenletes, mintha lenne benne egy nyolcas, pedig teljesen új a tárcsa, Brembo. Kerékagyat lepucoltam tisztességesen, mielőtt a tárcsákat felraktam. Esetleg lehet ezt valahogy állítani? Egyáltalán baj-e, hogy ilyen?
2012. dec. 24. 19:39
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
84%
Ha rendesen raktad össze akkor normális kell 500-1000km mire összekopik a betét a tárcsával, ha utána is marad akkor át kell nézni.
2012. dec. 24. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! Egy egész napot elsz@roltam vele. Egyik dugattyú be volt állva, azzal is foglalkoznom kellett. Kéziféket is beállítottam, mert alaphelyzetben fogta a kereket. Textar betéteknek a szélein a sorját megreszeltem, fékúszókat is megpucoltam, illetve megkentem. Igyekeztem alaposan elvégezni a műveletet :D
2012. dec. 24. 19:54
 3/21 anonim ***** válasza:
Tárcsaféknek pont ez a tulajdonsága, ugyanis ott nem rugó nyomja szét a fékpofákat, hanem a tárcsa egyenetlenségei miatt távolodik el tőle. Így viszont utánállítani sem kell a kopás függvényében, mivel automatikusan épp egy picit távolodik el a súrlódási ponttól.
2012. dec. 24. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
Gondoltam, hogy hozzáér. Az én bajom az volt, hogy amikor megforgatom, egyenetlen a súrlódás hangja. Megcseréltem a másik tárcsával, ugyanez volt a jelenség. Másik keréken ugyanez a tárcsa tökéletes, mondjuk a másik keréken érezni, hogy az egy kicsivel nehezebben forog, oda még majd eszközölök egy nyeregfelújító készletet.
2012. dec. 24. 20:37
 5/21 anonim ***** válasza:

Így van, a tárcsáknak van egy megengedett oldalütése, ami típusra jellemző, de azért nem igen haladja meg a 0,02-0,05 mm-t. Ebből adódhat, hogy fékezetlen helyzetben a tárcsa és a betét csak néha ér össze, ez adja a szakaszos súrlódó hangot. Ha nagyon üt, akkor érdemes felszabályozni, persze ha olcsóbb, mint venni újakat és még kiadja a mérete.

De sz is elképzelhető, hogy a tárcsa felfekvő felülete és az agy közé ment valami piszok, ezért érdemes felhelyezés előtt az agyat és a tárcsát is jó alaposan megtisztítani, drótkefézni, újból szárazra törölni. Ritkán, de az is előfordulhat, hogy nem egyenletes és átlós a kerékcsavarok (vagy anyák) meghúzása.

Noha szerintem alapos munkát végzel, legalábbis így leírás szerint (betét élletörése, csúszkák megjáratása, ez ma már ritka, de kellő alaposság) valószínű csak az van, amit mr.flash ír, hogy csak most hallod ezeket, mert épp többet foglalkoztál vele, és meg volt emelve az autó, így szabadon hallottad a hangot szerelés után. Talán még annyi km sem kell, és be fog kopni. Ha nem rázza a hátulját fékezéskor, nem lesz semmi baj.

2012. dec. 24. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:
Mindig is érdekeltek az autók, de sajnos csak most vénségemre sikerült vennem egyet. Erősen műszaki beállítottságú vagyok, úgyhogy teljesen elképzelhetetlen, hogy szervizbe vigyem:) Első fékcserém volt, de igyekeztem alaposan eljárni. Kerékagyat alaposan megpucoltam, mielőtt a tárcsát ráraktam. Mondasz valamit a kerékcsavarok meghúzásával kapcsolatban, mert a régi tárcsa nehezen jött le és pont a csavarmeneteknél akadt. Kicsit meg ütögettem /nem fél kilós kalapáccsal/ utána az új tárcsa rendesen felment a helyére. Mindegy is, ha esetleg félrekopna, akkor csapágycsere is lesz.
2012. dec. 24. 20:57
 7/21 anonim ***** válasza:
És ha lereszeled a fékbetétek éleit,akkor visítani sem fog menet közben!:)
2012. dec. 24. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

Az mit jelent? 99 éves vagy? :P Amúgy magamról sem állítanám, hogy szerelősuliban láttam először autót.

Ha ilyen nehezen jöttek le a tárcsák, akkor nem csodálkozom a munkahenger dugattyúján. Egyszer egy Thaliáról szó szerint le kellett vágnom a két első tárcsát, befűrészeltem, aztán megroppantottam a vágatból. Akkora lehúzom nem volt, és kérdéses, hogy lejött-e volna az agy sérülése nélkül, ha lett volna. A művelet 4 órát vett igénybe a két oldalon, plusz nem kis idő az agy megtisztítása. De üthet maga az agy is. Volt olyan féktárcsa, amit magam szabályoztam fel, mégis ütött, amikor már fel volt szerelve. Ha van órád, érdemes kipróbálni, melyik felhelyezésnél nem üt a legcsekélyebb mértékben. Általában lehet addig forgatni, hogy legyen egy jó beállítás. Attól függ milyen autó, de vannak kényesebb darabok is, az igaz.

2012. dec. 24. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Ezek alapján nem lesz gond, teljesen jó eljárással cserélted le a tárcsákat és a betéteket is, csak össze kell kopniuk. A tárcsa pedig általában mindig szorul, nekem még nem sikerült úgy cserélni hogy csak le kellett húzni, ez is normális, az igénybevétel miatt deformálódik ennyit.


Egyébként nem nagy mutatvány, megfelelő műszaki érzékkel és szerszámokkal (meg egy gépkönyvvel) nem lehet elrontani ha nem kapkodsz.


Kettil, te kolléga vagy ugye? :)

2012. dec. 24. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
mr.flash, hívtak már így :) Ám attól függ, te mit értesz ez alatt pontosan.
2012. dec. 25. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!