Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simsonon ki szokták venni a...

Simsonon ki szokták venni a furuját a kipufogóból. Ez nem árt a motornak?

Figyelt kérdés
2012. dec. 25. 22:22
 1/5 anonim ***** válasza:

De, árt neki.

Azt a hülyegyerekek szedegetik többnyire ki belőle. Akiknek a motor működéséről jobb esetben is csak annyi fogalmuk van hogy kell bele benzin, meg levegő oszt azt a gyertya begyútya oszt megyen a szimszon...


Persze a 2T motorok működéséhez nagyon fontos a megfelelő kipufogó és szívó oldali fojtás.

Régen pedig elég jól megtervezték ezeket, így a gyári motorhoz a gyárinál kb csak a hozzá tervezett és megfelelően legyártott rezonátor jobb.


A furulya kivételével csak a gyári, megfelelő fojtást távolítod el. Aminek hatására nem lesz megfelelő a henger átöblítése és még elégelten keverék is megy a kipufogóba, a hengerből meg nem jön ki megfelelően az égéstermék.

2012. dec. 25. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Különösebben nem árt neki, igaz, nem is használ. Ha megváltozik a kipufogó, másképp zajlik le az égés, tehát előfordulhat, hogy olyan helyek kapnak nagyobb hőterhelést, amiknek nem kellene. A tapasztalatok szerint azonban a jelenleg elérhető, silány alkatrészek mellett az, hogy van-e furulya a kipufogóban vagy nincs, semmit sem számít. Ettől függetlenül ragad meg a dugattyú, csörög a csapszeg és esik szét minden, amit forog vagy mozog.

Az ilyen beavatkozás általában teljesítménynövelő célzattal történik. Ha meghallom a "kiherélt" kipufogójú Simsonok üvöltését, mindig a fülembe cseng az alkoholista Jani bá' titkos tuningtippje: "Vegyed ki a folytást a szimszonbul, mer' visszafogja, ha nincsen benne, KILENCVENET fog menni!"

(tudom, a "fojtás" szóban nincs ly, de így autentikus, ha tudna írni, biztosan ly-nal írná)

A helyzet viszont az, hogy ettől csak a motor hangja lesz nagyobb, menni viszont nem hajlandó. A keletnémet mérnökök ugyanis igen ügyesek voltak, az MZ-ek és Simsonok gyári állapotban jellemzően csak a saját, gyári kipufogójukkal hajlandóak jól menni. A többi, így-úgy optimalizált vagy szétbarmolt szerkezet egy-egy tartományban tud rajta dobni, de összességében rosszabb a végeredmény. Persze tuningmotor esetén más a helyzet, de ha már valaki nekikezd komolyan átfaragni a vezérlést, az a legkevesebb, hogy ahhoz illő rezót épít, nem a gyári kipufogót veri szét.

2012. dec. 25. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Én úgy vettem hogy ki volt véve. A hangja nagyon fülbántó, nem olyan jó kis pattogós mint egy rezonátor. Az égés is eltolódik a kipuffnyílás felé, ezért a kipufogót telenyomja elégetlen üzemanyaggal. Hagyd benne inkább.
2012. dec. 26. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A két ütemü motor működése


[link]



http://www.youtube.com/watch?v=eEAmM9nsiWg

2012. dec. 26. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
"kétütemű"
2012. dec. 26. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!