Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a probléma? 1993...

Vágó Laz'lo László kérdése:

Mi lehet a probléma? 1993 Ford Orion 1.6 gl

Figyelt kérdés
Van egy 93-as gyártású 1.6 benzines Ford Orionom. Elkezdett csöpögni a hűtővíz, majd az egyik cső szétdurrant. Nem annál a csőnél folyt a víz, hanem valahol a hűtőnél! megvettem az új csövet ( kicseréltem a termosztátot is), szétszedtem, kitakarítottam az egész rendszert, megnéztem, hogy valahol nem-e lyukas a hűtő, majd összeraktam mindent és feltöltöttem fagyállóval ( a kiegyenlítő tartályon a minimum szintet mutatta a víz szintje). Mentem kb 3-4 Km-ert, majd a csövek megkeményedtek és a tartály is teljesen tele volt! Leszedtem a tartályról a visszamenő csövet és levegő jött ki belőle... Gondoltam, ahogy feltöltöttem fagyállóval, biztos belevegősödött.... aztán légtelenítettem és mentem még egy kört, de így ment ez 3. próbálkozásra is és harmadjára már, a kicserélt csőbe elhelyezett érzékelő mellett spriccelt a víz-még jó, hogy figyelmetlenségből nem húztam meg teljesen-, különben megint szétdurrant volna.... Fűtés a kocsiban, hol volt, hol nem, ezért gondoltam, hogy a termosztáttal lehet valami, amit ugye ki is cseréltem, vagy valami dugulás van a hűtőben...de egyik sem volt, ugyan úgy folytatódtak a problémák. Még annyit, hogy a kipufogó nagyon füstöl!! Nagyjából tudom, hogy mik lehet a baj, de kíváncsi vagyok mások véleményére is! Köszönöm

2013. jan. 4. 10:33
1 2
 1/13 anonim válasza:
Nekem utoljára, amikor a kipufogó nagyon füstölt, az azért volt, mert a gyújtógyertyák nem voltak jók. Konkrétan a négy hengerből 3 működött és a hűtővíz is folyamatosan elfogyott (de az autó alatt nem jelentkezett tócsa). Fűtés nekem is hol volt, hol nem. A szerelő állítása szerint a hűtővíz belefolyt a blokkba (a kiegyenlítő tartály tartalma 100 km alatt kiürült) és amiatt is füstölt, a 4. henger pedig nem dolgozott. 4 új gyertya + hengerfejpakolás csere helyre hozta.
2013. jan. 4. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
A fűtés probléma, a füstölés, hűtővíz gondok utalhatnak a hengerfej tömítetlenségére is. Ez jut eszembe, de attól még lehet más gond is.
2013. jan. 4. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, én is ezekre gondoltam, bár azt nem is vettem figyelembe, hogy ha hideg volt a motor, akkor volt, hogy nem működött valamelyik henger! Legalább is olyan volt mintha...Tehát akkor tömítés csere az biztos, meg gondolom a 4 új gyertya sem árt, és miket kell még beszereznem?
2013. jan. 4. 11:00
 4/13 anonim ***** válasza:

Nem teljesen világos a problémád. A tágulási tartályra menő csőből nem kell a tartályba állandóan mennie vissza a folyadéknak. Az egész rendszer egy kis nyomás alatt van, hogy ne 100 fok környékén kezdjen el forrni, így érthető ha egy kis résen képes spriccelni.


Leengedted üresre és gyári mennyiséggel töltötted fel?

Mi történt a hőfokkijelzővel? Normálisan ment fel?

Milyen színűt "füstöl"?

2013. jan. 4. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Gyári szintre töltöttem fel, a hőmérő 1, másfél km-ig stabil és van fűtés is, utána felmegy majdnem a maximumra-ami már piros színben van a normálon kívül- és utána a motor is füstöl nagyon, ha megállok! A kipufogóbol meg nagyon fehér füst jön ki és nem lehet kondenz víz, mert annak rövid időn belül el kell párolognia onna, ez meg akkor is ugyan úgy füstöl, mikor már járt a motor egy ideje. ha csak járatom, akkor nem megy fel a víz a tartályban, viszont, ha nyomok egy kis gázt is, ezzel a hőmérsékletét növelve a víznek, teljesen tele lesz a tartály
2013. jan. 4. 11:16
 6/13 anonim ***** válasza:
A hófehér füst egyértelműen vízre utal.Valószínűleg valamelyik hengernél beledolgozik,ha kiveszed a gyertyát látható is lesz melyikbe valószínűleg,le kell venni a hengerfejet nincs mese.
2013. jan. 4. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Ha szerencséd van, akkor hengerfejtömítés, ha nincsen, akkor elrepedt a fengerfej.
2013. jan. 4. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Ahogy az urak írták előttem, a felforró víz és a kipufogóból jövő nagy mennyiségű gőz elég egyértelmű szokott lenni.


Ha kiveszed a gyertyákat és olyan színű lerakódást látsz rajtuk mint a hűtőfolyadék, akkor már lehet is készíteni a pénztárcát HF-tömítés cseréjéhez, esetleg HF javításhoz.

2013. jan. 4. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
mennyibe kerülne, ha csak a tömítést kéne kicserélni, vele együtt mit kéne még cserélni? munkadíjjal együtt kb..... és mennyibe kerülne, ha hengerfejet javítani is kéne, ugyan úgy + dolgokkal és munkadíjjal együtt?
2013. jan. 4. 13:28
 10/13 anonim ***** válasza:
Legrosszabb esetben ha a hengerfejet kellene javítani, akkor én szétnéznék, hogy bontv mennyibe kerülne. Lehet hogy megér egy kis időráfordítást. De reméljük, csak a tömítés a szar. Figyelj a kocsira, mert ilyenkor fogyni szokott az ilaj is.
2013. jan. 4. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!