Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhatja az alapjárat...

Mi okozhatja az alapjárat ingadozását és mitől száll el az alapjáratom?

Figyelt kérdés
A következő a szitu. Nemrég hoztunk haza egy 94-es 1.3-as Honda civik-et. Eleinte nagyon magas volt az alapjárata, felment akár 4500-ig is. Azt beállították, egy ideig tartotta is magát. Aztán egyik napról a másikra gondolt egyet, elszállt az alapjárata. Minden egyes fékezésnél leállt. Eleinte még újraindult, de egyszer csak fogta feladta a harcot. Megint leállt, de már nem indult újra, a gázfröccsöket sem vette. Az üzemanyagtartály kb félig volt. Ja és persze előtte már jött az ugrálás is. Akkor dugulásra gyanakodtunk, át is mosták teljesen a rendszert és megint beállították az alapjáratot olyan 1000 körülire, fényszóróval olyan 800-900 körül volt. Aztán másnap e. még nem volt gond, du visziot megint 2szer leállt, de egyből újra is indult. Aztán megint alapjárat ingadozás jött, hol 1200-1300on pörgött a rendőrlámpáknál várva, hol peig alig érte el a 300-at. :S Aztán ma reggel már 4-5 alkalommal is eljátszotta, hogy fékezésnél elszállt totál az alapjárat és megállt, bár hozzá kell tennem, nem minden fékezésnél csinálta ezt, volt amikor megtartotta az ilyen 300-400-as fordulatot. Egyszerűen nem jövünk rá, mi lehet vele. Tény, hogy amikor átmosták, nagyon tele volt trutyival, a szűrők is ki lettek cserélve és az egyik gyertyát is beköpte annyira, hogy nem volt már jó, így azt is cserélték. Nem tudom volt-e már valaki hasonló szituációban? Mi lehet a probléma oka?

#Karburátoros #lambda szondás is egyben
2013. jan. 6. 08:05
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Ismét a Daciás vagyok. Generátor hiba szerintem kizárva. Itt üzemanyag gondok vannak. Egyszer ennyit kap máskor meg annyit. Attól függ, hogy a mocsok mennyire zárja el az alapjárati fúvókát. Szerintem meg megpróbálhatod, hogy leveszed a levegő szűrőt a karburátorról, a karburátornál adsz egy gázfröccsöt, kb. 5000 ford/ perc legyen, és a kezeddel lezárod ahol a levegő kellene bemennyen. Lehet, hogy a nagy vákumhatástól a motor "beszívja" a karburátorból a szennyeződést. Nekem a szerelőm ezt tanácsolta, ha az út mellett maradok, dugódás miatt. És igaz, ezt a módszer 2x kellett alkalmazzam de hatásos. Vagy a másik lehetőség, hogy üzemmeleg motornál meghajtód az autót, 5000-6000 ford/percen váltsál, és ne engedd, hogy 4000 ford/perc alá mennyen. Menyél kb. 1-2km-t így, és lehet, hogy így is a szennyeződést beszívja a karburátorból a motor.De ismétlem üzem meleg motornál ezt csak! :) Sok sikert!
2013. jan. 9. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Azt elfelejtettem, hogy amikor a kezeddel elzárod a karburátorba vezető levegő útját, és hallod, hogy a motor állna meg, akkor vedd el a kezedet. És ezt a nagy gáz, s levegő elzár módszert 2x, 3x megcsinálod, és lehet megoldodik a dugulási gond. És az alapjáratot állítsd vissza, 1000 ford/perc-re, mert sok lesz a fogyasztás. És alapjáraton is 2essel úgy fog menni az autó, hogy csak, nehogy meglepetés érjen, és ahol idáig 2es alapjáraton elmentél ott most lehet, hogy 1es kell csak.
2013. jan. 9. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

sziasztok, újra itt vagyok. Az elmúlt időszak eléggé izgalmasan telt a kisautóval....volt minden....egyszer hibátlanul működött, egyszer az alapjárat ingadozott, de olyan mértékben, hogy amikor álltunk hosszabb ideig és figyelgettük, kb fél percenként ugrott egyet-egyet fel vagy le...vicces volt. Aztán volt, hogy teljesen elszállt meging, sőtt, 2szer meg is állt, a fordulatszámmérő sem akart megmozdulni gázlöketekre és csak ugrálva tudtunk hazajutni vele....nos, mindezek után elmentünk egy szerelőhöz, ahol gépre tudták tenni...2 nap múlva hív a szerelő...túl híg a motorolaj, benzin került bele valahol a katalizátor környékén...oks, olajcsere és szűrőcsere....tegnap hoztuk haza...azóta folyamatosan megyünk vele, kíváncsiak vagyunk...hiszen minden bütykölés után hibátlannak tűnt...tegnap óta olyan 20-30 km-t már mentünk vele...tökéletes alapjárat, egyszer nem akar leesni 900 alá...bár a szivatót kicsit magasan hagyták ( 1800-2000), de nem vészes. Meg persze a szerelés mellett egy katalizátor pucera is beiktatódott.

Nos, egyenlőre ennyi...Boldogság, boldogság :) Azt még nem merem mondani, hogy Happy End, nem akarom elszólni magam. Kíváncsi leszek a következő 1 hétre...szorítsatok!!!!! :) Persze mindezek mellett a tanácsokat nem feledem!!! :) Kedves volt mindenkitől!!!!

2013. jan. 26. 17:20
 14/16 A kérdező kommentje:

Sziasztok, itt a kövi érdekesség, csak hogy ne unatkozzunk!!!


A következő a story: Mióta a szerelőnél megtörtént az olajcsere, egészen kulturáltan viselkedett a kisautó. Azóta még alapjáratunk is van....csakhogy ezzel még mindig adódott egy kis probléma.... egy olyan aprócska bibi zavar minket, hogy ha indítás után a szivató lemegy, utána faszán beáll 900 körülire az alapjárat...azonban ha ráterhelünk még valamit (lámpa, fűtés, ablakfűtés, stb) kb 500-al visszaesik...így a 900-ról kapásból 400-ra ugrik vissza, ami viszont már vészesen alacsonynak tűnik.Mindegy neki, hogy csak a lámpát kapcsoljuk rá, vagy csak a fűttést, az első + terhelésre már 500-al visszaesik, de akkor is megmarad ez a 400-körüli érték, ha minden + terhelést ráteszünk egyszerre. Vajon ez mitől lehet??? Esetleg a fesz.szabályzóval lehet a probléma??? Vagy netán a generátor nem akar rendesen működni??? Vagy valami más lehet a gond??? Volt valaki már hasonló szituban??? Minden lehetőség érdekel!!! :)

2013. febr. 2. 13:59
 15/16 anonim ***** válasza:
ujra az olasz autos vagyok. mér ki multiméterrel mennyit tölt a generátor legalább 14.5v kell hogy legyen,és az aksidat is mérd meg gyenge-e,mert a fordulatnak alapjáraton,800-850-töl lejjebb nem szabad esnie ha jó az aksi meg a töltés.egyébként a benzin az olajban nekem már ismerös téma mert mechanikus ac van az auton nekem is ingadozott az alapjárat,sokat evett nem birt stb.amikor észrevettem,a benzint az olajban lecseréltem, de +pénz volt mert nem gondolkoztam ugyan miért is kerül bele, ac kellett cserélni mert nem szétszedhetös és megoldodott a gond uj olajcserével./egyébként csak szétszedtem az eredeti ac-t a membrán porrá volt menve/
2013. febr. 2. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:
Igen, mi is valami ilyesmire gyanakodtunk....közben viszont kaptam egy másik választ is egy ismerősömtől, aki szerint meg a katalizátorral lehet a gond, nem a generátorral....állítólag nekik volt egy targoncájuk ugyan ilyen goondok voltak....hát ezek után nagyon kíváncsi leszek....szerintem villanyossal mindenképp megnézetjük már, mégsem egy mai csirke a drága, de ha így sem klaffol a dolog, akkor a következő a katalizátor lesz! Most már nagyon kíváncsi vagyok, mi fog kijönni belőle...mindemellett szegényem nagyon össze-vissza volt állítgatva régen.... biztos ez is sokat befolyásolt rajta... de legalább már kezd kikecmeregni ebből a nagy hiba-kavalkádból... :)
2013. febr. 3. 18:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!